Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Cardanklok

Schrijver Hans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 jan. 2025 14:10 | Aangepast door: Hans 
Ik heb diverse cardanklokken liggen.
Nu vraag ik mij af of de overbrengingsverhoudingen van de cardanklokken van de CX500 (dus de A / B / Z en Custom) dezelfde zijn.
Dit omdat de 'normale' CX een 18 inch achterwiel heeft en de Custom een 16 inch achterwiel.
Op de behuizingen zelf zie ik op een sticker wel andere nummers staan, maar geen aanwijzing voor de overbrengingsverhoudingen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 6 jan. 2025 16:09 
Zover ik weet zijn de klokken gelijk. De motor van een custom maakt iets meer toeren dan de motor van een Z.A.B CX.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 jan. 2025 02:14 
Het verschil in wielmaat bepaalt alleen een toerental verschil bij de zelfde snelheid. Als je bijvoorbeeld 100km/h rijdt met een 16" wiel is het toerental ongeveer 700 toeren hoger dan met een 18" achterwiel. En dat maakt verschil.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 jan. 2025 10:27 
ik heb onder mijn GL500 een cardan-as van een CX. de vorige eigenaar heeft 'm om redenen die ik niet meer weet (>10 jaar geleden) vervangen.

voor zover ik weet, zitten de originele GL-velgen er onder, 'dus het zal wel passen'.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Cardanklok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven