Dat leek me nogal apart, geen 7 Volt, en daarom eens rond gesnuffeld op het net. Die 650ś bestaan tenslotte al lang dan heeft iemand er vast al eerder ongenoegen mee gehad en dat verteld. En idd, zie
deze link (klik) naar de Australiërs.
Schijnt dat er voor de CX650E een soort regelaar met een bi-metaaltje in het tellerhuis zit (!!!!) dat iets regelt aan de spanning voor de (draaispoel?) meters.
Kortom, even goed kijken bij verandering in die hoek, niet zo simpel blijkbaar. Soms heeft Honda techniekjes die wel schijnen te werken maar niemand die ze begrijpt
Zo heb ik nog een oliekoeler van een CBX650 liggen, nog niemand heeft me kunnen uitleggen hoe dat werkt...
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, in groot onderhoud
die rode VT500 is alweer verkocht.
o ja, donateur ca.2007-2025 💰