Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

gezocht frame met kenteken

Schrijver badejo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 jan. 2025 02:07 
hallo luitjes
ben opzoek maar een cx500 custom frame met kenteken en eentje voor een 500 sport of euro
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 jan. 2025 10:05 | Aangepast door: Hans 
Let wel op roestvorming of zelfs het doorgeroest zijn van m.n. de binnenzijde van beide onderste ophangoren van het blok en die voor de uitlaatdemper/voetsteun duopassagier.
Bij een aantal van mijn frames kwam ik op die plekken zeer zorgelijke situaties tegen. En dat terwijl ze al wel zeker 20 jaar binnen op zolder stonden!
Controle dmv het flink steken met een schroevendraaier, want vaak zie je die (door)roest in eerste instantie op het oog niet.
Het valt te repareren / lassen, maar zelf ben ik nog steeds op zoek naar een goede lasser.

Ik denk dat zeker de helft van de CX frames hier in meer of mindere mate last van heeft.

En hieronder de oorzaak van al die toestanden; het waterafvoer gaatje is klein en zit ook nog eens verstopt onder de motorophanging doorgang. Door de open constructie van het frame kan water, zand en andere rotzooi ongehinderd in het ophangoor komen. Als het teveel wordt gaat het afvoergaatje dichtzitten en kan het water/vocht niet meer weg. En ook al staat het frame dan binnen, het roesten gaat gewoon door!

cx

cc
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 gezocht frame met kenteken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven