In het Honda service manual staat dat in het eerste hoofdstuk bij de specificaties, sectie "frame". Voorvering 0,8-1,2 kg/cm2 , Achter 0-5 kg/cm2 voor een kale GL500D, interstate 1-5 .
Hoe je die lage druk er in krijgt is weer wat anders. Voor achter kan je de "gewone" compressor stil zetten en dan de tank leeg laten lopen tot de gewenste druk < 5 kg/cm2. Voorkant lage druk is lastiger. Het merk JMP verkoopt handpompjes met een balg, twee versies, één tot 1 kg/cm2, een ééntje tot 4 kg/cm2 geloof ik Kijk uit met de grote compressor, de keerringen in de voorvork vinden veel overdruk niet leuk.
(hoe weet ik dat? Zelf pas uitgezocht omdat ik nu een motor heb waar maar 0,4 in de voorvork mag. Na bestellen maanden op pompje moeten wachten maar heb het nu wel en werkt nog ook. Niet goedkoop, tegen de 4 tientjes)
succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰