Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Waarmee GL500 Silverwing vering pompen

Schrijver kizmiaz
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 jan. 2025 13:35 
Ik heb geen boekje bij de motor, en in het werkplaatshandboek wat ik heb, staat het niet (!)

Maar hoeveel PSI/bar pompen jullie de voor- en achtervering op?

Ik weet dat het een delicaat werkje is, dus ik wil geen compressor gebruiken. Ik ga dus een klein handpompje kopen. Heeft iemand een tip? Anders bestel ik gewoon iets goedkoops met een nanometertje.

Ik ben overigens lang maar niet zwaar (85kg), maar ik neem wel eens wat bagage mee achterop, dus ik stel de vering het liefst "stevig" af.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 jan. 2025 18:21 
In het Honda service manual staat dat in het eerste hoofdstuk bij de specificaties, sectie "frame". Voorvering 0,8-1,2 kg/cm2 , Achter 0-5 kg/cm2 voor een kale GL500D, interstate 1-5 .

Hoe je die lage druk er in krijgt is weer wat anders. Voor achter kan je de "gewone" compressor stil zetten en dan de tank leeg laten lopen tot de gewenste druk < 5 kg/cm2. Voorkant lage druk is lastiger. Het merk JMP verkoopt handpompjes met een balg, twee versies, één tot 1 kg/cm2, een ééntje tot 4 kg/cm2 geloof ik Kijk uit met de grote compressor, de keerringen in de voorvork vinden veel overdruk niet leuk.

(hoe weet ik dat? Zelf pas uitgezocht omdat ik nu een motor heb waar maar 0,4 in de voorvork mag. Na bestellen maanden op pompje moeten wachten maar heb het nu wel en werkt nog ook. Niet goedkoop, tegen de 4 tientjes)

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Waarmee GL500 Silverwing vering pompen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven