Tja, waarom doet 'n CX 't niet...In mijn geval lag het aan de combinatie van nieuwe electronica gekoppeld aan huisvlijt. Ik had namelijk een nieuw blok gekocht voor mijn trouwe vrind, maar daarvan bleek de elektronica weer nét wat anders te zijn geëvolueerd zodat mijn brein het niet bijhield. Het elektrieke gedeelte is na 22 jaar CX nog steeds een geheimzinnig gebeuren voor mij. M.a.w. ik heb daar de ballen verstand van. Voor de rest heeft een CX niet echt veel geheimen meer.
Dus toen er op de site iemand zijn carburateurs gesynchroniseerd wilde, kwam ik Reimer tegen. Die mijn CX aan het starten kreeg een paar wekenn later. Omdat de houdbaarheidsdatum van de accu blijkbaar overschreden was liep het ding nog niet.
Goed, om een lang verhaal kort te houden, er was geen vonk. Nada.
Gelukkig had Reimer een pakketje schema's achtergelaten en heb ik zelf(!) kunnen ontdekken dat de nieuwe electronica er van uit ging dat ik nog een noodstop-schakelaar zou hebben. Dat is dus niet zo, en op Reimers prints was zelfs voor mij te zien hoe ik dit moest verhelpen.
Nou, en aangezien ik wegens persoonlijke omstandigheden sinds november 2002 niet meer gereden had was ik erg blij met Reimers' hulp.
Nieuwsgierigheid bevredigd?
Specials, nr 8.
Nu? |