De CX is inderdaad een onverwoestbare motorfiets, waar er ook nog eens in totaal zo'n 330.000 stuks in krap 10 jaar tijd van zijn gemaakt. Dat haalt de Shadow bij lange na niet ! Trouwens het lijkt mij dat geen enkele motorfiets dat ooit heeft gehaald. En daarom zijn er nu natuurlijk nog eeh heeeeleboel van over.
Trouwens elke trend heeft zo zijn dieptepunt (eind jaren '60 kocht je een Harley voor 25 gulden en kon je andere oude motoren gewwon en heel graag meenemen); dan lijkt het alsof ze niets meer waard zijn. Dus nu opkopen en wel met name voor de onderdelen; want als je CX wilt blijven rijden dan is naast dat je zelf een beetje moet kunnen/willen sleutelen een vooraadje onderdelen (m.n. de motor, ontsteking en uitlaatsysteem) eigenlijk een 'must'. Een ieder weet inmiddels wat de dealer zonder tranen in de ogen weet te vragen.
Dat ze nu in Nederland al worden opgekocht voor de export is mij niet bekend en lijkt mij vreemd. Bijv. in Duisland en Amerika rijden ze nog bij bosjes.
Ik denk dan ook niet dat de CX ooit een waarde krijgt die uitstijgt boven de oorspronkelijke catalogusprijs. In een CX rijder daarentegen zit toch wel een beetje een snob; lekker anders motorrijden!.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.