Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

voorzichtig op de motor

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 sept. 2004 21:08 
Ben vandaag op een motormarkt geweest, waar het druk was met de motoren. ik heb er twee proberen weg zien rijden met het slot nog op het wiel. Een was een silverwing rijder(verder geen details;) ). de ander was zo een groot bakbeest. vader met zoon. pa rijdt aan en de motor gaat onderuit, pa en zoon op de grond. wat ik nu het ergste vind is dat zoon lief (~12 jaar alleen een helm droeg en daarbij een t-shirt en korte broek).
Als je zelf zo stom wilt zijn prima maar doe het je kinderen niet aan. laat ze iets veiligs dragen ondanks dat het 25+ graden is. Let ook goed op je sloten met dit weer vergeet je het gemakkelijk.
laten we het dus leuk en veilig houden op de weg met veeeeel veilige kilometers.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Pluis
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2004 09:32 
Och jongens, hoe vaak komt er 's zomers niet een gozer op een R1 of GSX-R langs met sneakers, korte broek, blote handen en een wapperend T-shirt...

Maar goed. Scarification schijnt erg cool te zijn.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2004 10:19 
Het is ook geen pretje om met 25 graden of meer met motorkleding op de motor te zitten. Omdat ik voor de veiligheid die kleding wel aantrek rij ik bij voorkeur alleen bij 20 graden of minder. Ik heb me wel altijd afgevraagd waarom er geen handschoenen, jassen en broeken zijn die eruit zien als een net. Dus puur voor de slijtvastheid na een valpartij maar verder net zo luchtig als een korte broek en t-shirt. Dat zou toch geweldig zijn bij hoge temperaturen !!

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2004 15:26 | Aangepast door: Pluis 
Volgens mij zijn die er wel, hoor. Er zijn in ieder geval motorjassen die van geperforeerd materiaal zijn gemaakt.

Kijk eens naar dit artikel

Schrijver Orm
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 sept. 2004 16:30 | Aangepast door: Orm 
Ik heb sinds 3 weken een Richa air vent jas en broek.
Deze zijn voorzien van diverse stukken 'gaas' en natuurlijk alle protectoren. De binnenregenjas-broek is er uit te ritsen en dan bij +20 graden heerlijk doortochten. Bevalt prima. Met de regenjas-broek er in goed waterdicht en bij de jas zit ook nog een wintervoering.

[url=http://www.richa.be
]www.richa.be
[/url]

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 sept. 2004 16:47 
Orm,

Hoe bevalt de jas en broek?
Is het ook bij temperaturen rond de 30 graden perfect of kost het dan nog erg zweten?

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 sept. 2004 08:58 
Eigenlijk wel bijzonder... Mooiweerrijders zijn er genoeg, maar jij bent wel de eerste slechtweerrijder die ik ken. :-)

Schrijver Orm
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 sept. 2004 11:12 
Omdat ik de de kleding pas 3 weken heb heb ik nog niet gereden boven de 25 graden, maar op dit moment (22 graden) is het best wel koel zonder binnenvoering.
Ook weet ik niet hoe e.e.a. zich houdt bij -10, maar dat merk ik van de winter wel.
In ieder geval wel een aantal fikse regenbuien gehad en prima droog gebleven.
Je moet er alleen rekening mee houden dat je je handschoenen binnen de regenjas stopt anders lopen je handschoenen vol (gebeurde mij de eerste keer. Omdat de regenjas binnen de buitenjas zit lopen je mouwen en broekspijpen dus vol met water en als je dan afstapt stroomt alles naar beneden.

Overigens ben ik geen slechtweer rijder. ik rijd altijd (zomer en winter, zon, sneeuw, hagel, ijzel, storm) en ken eigenlijk twee soorten weer: mooi weer en heel mooi weer :-)
Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar heel mooi weer.

Orm.

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 sept. 2004 09:40 
Misschien krijg je nog een keer de kans om bij echt heet weer te rijden. Laat wat horen !!

Schrijver kusse
Gast 
#10 | Geplaatst: 14 sept. 2004 13:27 
Ik heb dit jaar een zomerjack gekocht van Bering. Deze ziet er uit als een gewone jas, maar de stof is eigenlijk een soort gaas. Verder zitten er beschermende onderdelen in van Knox en zit er een regenjasje in de jas gewerkt. Deze kun je bij een plotselinge regenbui uitvouwen. Ik heb er al mee gereden bij een graad of 30, je merkt dan bijna niet dat je 'm aan hebt (qua warmte, ook niet als je van de motor afstapt en bijvoorbeeld een eindje gaat lopen). Het enige nadeel is dat veel warme dagen vaak behoorlijk koel beginnen, dan vind ik deze jas eigenlijk iets te koud zitten.

Marco

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 sept. 2004 20:32 
Als het echt warm is kan je toch wat beschermende kledij uitlaten en wat langzamer, bv. 60 km per uur rijden? Zou dan ook al je vel erafgaan? Doodzweten is ook erg!
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 22 sept. 2004 21:03 
Liever zweten dan vervellen! Deze link heb ik al 'ns eerder gepost. Waarschuwing: bevat onsmakelijke foto's.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver mkersten
Gast 
#13 | Geplaatst: 23 sept. 2004 09:43 | Aangepast door: mkersten 
Even een reactie op Daniels suggestie.
Ik heb de door jouw beschreven situatie van net even te dicht bij mogen aanschouwen. Ja, je vel gaat eraf. Een jongen die met een spijkerbroek en T-shirt met lange mouwen met nog geen 30 km een haarspeldje uitging. Het is inmiddels 20 jaar geleden en de littekens van het grit zijn nog zichtbaar op z'n borst, arm en been. Was einde vakantie, veel repatrierings ellende en uren grit peuteren in een Joegoslavisch ziekenhuis. Beslist geen aanrader. Zelf ben ik afgelopen voorjaar over de grond gegaan met 20 en toch door de elleboog van de jas en door de knie van de leren broek. Zelf had ik niets.
(By the way Pluis, ik heb afgelopen jaar drie busretourtjes op een lang meegaande strippenkaart gezet, wegens ijzel. Nederland is te mooi om binnen te zitten)

Marcel Kersten (die ook bij 40 graden niet zonder beschermende kleding rijdt)

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 sept. 2004 16:03 
Je kan best gelijk hebben,marcel, ik heb het nog niet mogen meemaken. Heb alleen niet zoveel geld dat ik voor elke temperatuur een kostuum heb. En een cx500c heeft weinig opbergmogelijkheden
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver gea visser
Gast 
#15 | Geplaatst: 25 sept. 2004 14:34 
Hoi Daniel,
Fijn dat je het nog niet hebt mogen meemaken! Ik heb ook geen geld voor elke temperatuur een ander pak. Ik heb een waterdicht pak gekocht waar de wintervoering uit kan. De hele zomer zonder wintervoering gereden en gisteren de wintervoering er weer in gedaan. Als het toch nog mooi weer wordt, heb ik het spul er in 5 minuten weer uit.
Het is in de zomer wel warm, maar dat is het ook in de auto en ook in het zwembad. De motor laat ik er niet voor staan. Een pak kost wel veel geld, maar als je een keer goed onderuit gaat, heb je het er in 1 keer uit. En je weet voor je weg gaat niet of dit de dag is dat je op je plaat gaat.
Mijn cx500a (of b, weet ik veel) heeft ook geen opbergruimte, maar ik heb thuis een kast.
Kortom, ik hoop dat je binnenkort een goed pak kunt vinden voor weinig geld, en dat je tot die tijd overeind blijft! (En liefst daarna ook..)
Gea (die nog nooit heeft gehoord dat iemand zich dood heeft gezweet)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 voorzichtig op de motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven