Ik (49 jaar en al meer dan 30 jaar in het motorzadel) betaal voor de 1e motor ouder dan 25 jaar euro 23,83; voor elke volgende euro 20,-- per jaar. Enige beperking is max 7500 km per jaar (maar wie controleert dat? heb nog nooit een km stand hoeven op te geven of mij te verantwoorden). En trouwens, dan pak ik gewoon even andere! Ik zit al meer dan 25 jaar bij die tussenpersoon (heb geloof ik nu 18 motoren bij hem verzekerd; dus toch elk jaar weer bijna euro 400,--!) en hij zoekt bij elke nieuwe polis weer de goedkoopste maatschappij uit.
Zolang de motor nog geen 25 jaar is schors ik hem elk jaar; dat kost geloof ik ongeveer euro 23,-- (dus duurder dan verzekeren !). Bijkomend voordeel is dat je dan ook geen wegenbelasting hoeft te betalen.
Premies voor motoren jonger dan 25 jaar ken ik niet precies; heb er wel eens naar gevraagd en het bleek dat ik de schadevrije jaren opgebouwd op de oldtimerpolis (formeel bouw je die niet op omdat die euro 20,-- premie gewoon al het allerlaagst is) zonder problemen mee kon overnemen. Dus gewoon max. no claim.
Ik heb ook nog een VW Golf I Cabrio (ja net als op de motor open rijden, maar toch weer net iets anders; mijn vrouw gaat daarin wel mee) uit 1984. 20 jaar oud dus bijna oldtimer. Is getaxeerd en ik betaal all risk (dus vol casco) euro 240,-- per jaar.
Als ie straks 25 jaar is dan betaal ik nog maar euro 120,-- al risk.
Hans (die het leven voor de rest al duur genoeg vindt om niet ook te willen besparen op verzekeringspremies)
This posting has been generated with 100% recycled electrons.