Na bijna 25 jaar bestaat 'een goede originele CX' welhaast niet meer. Er mankeert altijd wel wat aan (bijv. zoals altijd de aanzuigrubbers a euro 50,-- per stuk!). Je zult dus in een CX zondermeer moeten investeren, en dat kan best fors oplopen.
Heb je 'em eenmaal goed dan gaat ie ook echt jaren probleemloos mee.
Voor een goed onderhouden CX is een prijs van Euro 500,-- best aardig. Als recentelijk investeringen zijn verricht (stator, nokkenasketting + -spanners, aanzuigrubbers e.d.) hij is niet te veel verroest en er zitten goede banden op dan is een prijs van Euro 1000,-- tot 1250,-- reeel. Voor een 'onderdelen-fiets' is max. euro 250,-- aanvaardbaar en dat is nog altijd goedkoper dan de absurde prijzen voor onderdelen bij de Honda-dealer.
Dit zijn ook zo ongeveer de prijzen in Duitsland waar de CX al langer een cult-fiets is. Reken er wel op dat goede en goed onderhouden exemplaren de komende jaren in prijs zullen stijgen, maar dan moet wel het aantel liefhebbers toenemen. Let er wel op dat van de CX wereldwijd 330.000 stuks zijn gemaakt; dat is volgens mij met geen enkele motorfiets het geval (geweest). Er zijn er dus ook nog heel veel over.
Je moet echter geen CX aanschaffen als je zelf 2 linker sleutelhanden en een onvoldoende dosis technisch inzicht hebt; dan is nl de lol er snel af.
Rene, ik vind juist de oer-CX de allermooiste; de Custom niet echt, maar de Euro absoluut lelijk.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.