Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hoe is het inmiddels met Pluis?

 
Schrijver Sortof
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2005 12:05 
Ik zat wat oude draadjes na te lezen, en kwam het verhaaltje weer tegen van Pluis, die zijn aanrijding zo raar kreeg afgehandeld door de politie... Hoe is het ermee kerel? Alweer op de been/ ter wiel? En die schade, is daar al wat van bekend?
Groetjes, Sortof.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2005 13:01 
Goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoe 't met hem gaat.

Ik mis nog iemand: Roadkill (irl Floris, een naamgenoot dus) rijdend op een vrij zeldzame GL400. Tot 2004 was hij behoorlijk actief op het Prikbord. Hij is in 2004 met vakantie gegaan in Schotland, heeft gelogeerd bij Rob Davis en ik hoorde van 'DikkeZeug' Wouter dat hij tijdens zijn vervolgreis in Schotland een ongeluk heeft gehad. Wie heeft ooit nog van hem gehoord?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2005 12:16 | Aangepast door: MAST 
Misschien kan je er via zijn? website en email adres achter komen? Website Pluis
Email adres Roadkill
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2005 21:56 
Ik heb Peter (Pluis) een e-mail gestuurd. Ik had dit adres omdat ik destijds een achterbrug van hem heb gekocht. Ik hoop dat 'ie reageert.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Pluis
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 sept. 2005 09:56 | Aangepast door: Pluis 
Ha jongens,
Ik ben erg vereerd dat jullie me niet vergeten... Ik heb de laatste tijd erg weinig tijd om te surfen dus kom ik hier niet zo vaak.

Als eerste: het gaat goed met me. Ik ben voor 95% hersteld van het ongeluk. Wat ik nog heb overgehouden is een chronisch ontstoken achillespees (pijnlijk bij het motorrijden) en twee vingers waarvan de kneuzing maar niet wil overgaan. Beiden problemen zullen met de tijd wel oplossen.

Als tweede: het ongeluk heeft qua afwikkeling een staartje gekregen. Ik ben aangereden door een Opel Zafira met daarin een 'hollands klinkende' man van tegen de vijftig. Maar de opgegeven gegevens, het nummerbord en het rijbewijs, horen bij een Eindhovense meneer van ver in de zestig en zijn geleaste BMW. Gestolen dus. Ik ben dus aangereden door een echte oplichter. De rechtsbijstandsverzekering gaat nu kijken of mijn schade uit het schadefonds vergoed kan worden. Ik voel me behoorlijk gen**id, vooral omdat ik zelf "eerlijk duurt het langst" als motto heb.

Maar verder ben ik niet ontevreden. De CX staat bij m'n moeder in de schuur te wachten tot ik tijd heb voor de motorrevisie, en in de tussentijd tuf ik op m'n VX800 rond. Rijdt ook lang niet slecht, maar niet zo goed als de CX, eerlijk waar. De reden waarom ik het zo druk heb, is omdat ik 'plotseling' ingeloot ben in de studie diergeneeskunde die ik altijd heb willen doen. Ik heb dus m'n baan opgezegd en zit full time in de schoolbanken!

Fijn om te horen dat ik hier 'nog leef', ik ben wel stil maar niet weg! Ik hooop dat Roadkill ook snel wat van zich laat horen. Wel een macabere nickname...

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 sept. 2005 09:45 
Pluis,

Sterkte met die laatste 5%. En ik hoop dat het waarborgfonds nog over de brug komt. Tot slot veel succes met je studie!!

Edward

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 jan. 2006 19:08 
Even een laatste update:
De ABN heeft, in afwezigheid van goed verweer vanwege de valse naam van de bestuurder, de aansprakelijkheid voor het ongeluk geaccepteerd! Ik heb het voorschot van 750 euro al gestort gekregen, het totaal dat voor mij geclaimd gaat worden is 4200 euro. Als ik daar de helft van krijg, ben ik eigenlijk al dik tevreden.

Dus... Het is nog niet zo slecht afgelopen!

Schrijver Pluis
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 jan. 2006 19:09 
Enneh, heeft iemand nog wat gehoord over Roadkill?

Schrijver startweer
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 jan. 2006 22:47 
Pluis, fijn dat het meevalt!
Hoe gaat het met je studie? Succes ermee en bedankt dat je liet weten hoe het verder ging.
Vriendelijke groetjes,
Gea

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 jan. 2006 17:13 
Ik ken Roadkill via vrienden van mijn zus. Ik weet dat het goed met 'm gaat, maar alles heb ik via via gehoord.
Ik zal hem een mail sturen met deze link, zodat hij weet dat er aan 'm gedacht wordt.

Groeten
Ray ( die in de winter ook nooit zo uitbundig is)

Schrijver Roadkill
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 jan. 2006 19:44 | Aangepast door: Roadkill 
Hallo allen :)
[edit]ik zit hier een mega verhaal af te steken in een topic over ene pluis, sorry daarvoor[/edit]
[edit2]pluis is al boven water lees ik net, gelukkig maar :)[/edit2]

Ik kreeg via 'Anoniem' (Ray is zijn naam kwijt denk ik :p) een mailtje.

Met mij (en mijn vriendin) gaat het goed.

Ik ben hier niet meer zoveel omdat ik tegenwoordig op het motor-forum vertoef,

waar meer algemeen over motor word geouwehoerd, ik refereer zoveel mogelijk

mensen die CX (of GL) rijden naar de cx site, waar ik af en toe een kijkje neem.

Inmiddels rijd ik op een Suzuki RF900R, de drang naar sportiever rijden en wat

meer vermogen heeft het gewonnen van de GL400.

Die GL400 heb ik nog steeds. Ik heb er toen ik deze net kreeg een ratbike van

gemaakt en hij doet het nog steeds, maarrrrrrr, ik rijd er nooit meer op. Omdat

ik binnenkort kleiner moet gaan wonen moet ie eruit. Ik zoek dus eigenlijk een

nieuwe baas, die hem op gaat knappen en weer terug brengt in originele staat.
Het valt me best zwaar, maar als er niet op gereden word is het ook zonde. Ik

zal eens een topic openen hier op het forum. NU dan , het verhaal over mijn

vakantie :) (hoe je vast, het is een heel stuk geworden!

Het verhaal van mijn naamgenoot Floris klopt niet helemaal. (Het feit dat wij

naamgenoot zijn heeft al voor enige verwarring gezorgd bij de 'engelse

connectie' Rob Davis.

In 2004 ben ik op vakantie gegaan naar Ierland (dus niet Schotland), vanwege

boot perikelen moesten we in de buurt van Birmingham overnachten. Omdat ik toen

nogal eens contact had met Rob vroeg ik hem naar een overnachtings adres in de

buurt. Tot mijn verbazing en genoegen mailde hij dat ik dan maar bij hem moest

komen slapen, ook al kwam ik niet op de CX. Ik reed toen samen met mijn

vriendin, 3 koffers en een tanktas op een Suzuki GSX 1100f. We hebben idd bij

Rob overnacht, waar we later werden getrakteerd op een bezoek van een aantal

leden van de engelse CX community, erg gezellig, genoten van Rob's eigen

gebrouwen bier, maar om een uur of half 11 in de avond zijn we maar gaan slapen

aangezien we die dag om 5 uur op waren gestaan om vanaf Rosmalen naar HvHolland

te rijden en vervolgens van Harwich naar Telford (woonplaats Rob red.)

De volgende dag moesten we al vroeg de boot hebben van Holyhead naar Dublin. Op

de vraag hoe lang het zou duren om de A5 af te rijden, kreeg ik van het CX

gezelschap te horen dat het op een sterke motor als de mijne niet langer dan een

uur of 2 mocht duren. BEWAAR U ALLEN, als je eens dezelfde route moet rijden!!!

Uit voorzorg waren we al een half uurtje eerder weggegaan, aangezien ik liever

relaxed rijd met al die bepakking (en vriendin). De A5 is een ideale motorweg,

maar niet als je haast hebt. 3,5 uur zou zeker een goede tijd zijn om te nemen

voor het afleggen van dit stuk motor genot. Helaas heb ik er dus niet van kunnen

genieten, we hebben de boot gemist en moesten een boot later nemen. Dit schopte

het hele vakantie schema in Ierland in de war, maar goed, dat mocht de pret niet

drukken.

We kwamen in Dublin aan en van de boot af MIDDEN IN DE AVOND SPITS, ook dit is

geen aanrader, met een machine die inclusief alles inmiddels wel een kg of 400

gewogen zal hebben. Bij het eerste stoplicht ging het al fout, terwijl ik

zwetend op mijn tanktas kaart stond te kijken bij een stoplicht, werd ik op mijn

schouder getikt door een grijs bebaarde BMW rijder. Hij vroeg mij waar we naar

toe moesten. Toen ik hem dat vertelde, kon hij het niet 123 uitleggen, dus zei

hij, "Follow me". Hij heeft ons 1,5 uur lang door de spits geleid, om

uiteindelijk op de juiste weg uit te komen!!!! Na de eerste overnachting, zo'm

50km ten noorden van Dublin (in Drogheda) zijn we 1 dag in die omgeving gaan

rijden en hebben een aantal practhige zaken bezichtigd, zoals daar zijn

Newgrange (mega oude grafheuvel(s), lekker mysterisch, enkele prachtige abdijen

en verschillende keltische kruisen.

Inmiddels was ik al verliefd geworden op Ierland...... Geweldig land met

prachtige mensen.

Daarna zijn we Ierland dwars overgestoken om uit te komen in Lahinch, een oude

badplaats vlak bij de Cliffs of Moher. Dit is niet echt makkelijk te

beschrijven, ik zal hieronder wat links invoegen naar fotos :). Ook in die

omgeving hebben we een paar dagen genoten van al het moois en goeds.

Onze laatste stop (en paar dagen) zou zijn ten zuiden van Cork. Op weg daarna

naar toe hebben we nog het verplichte Blarney Castle bezocht, waar vooral de

tuin en omgeving erg mooi was. De laatste foto die ik maakte was van een kraai,

die zich vlak bij onze motor had genesteld. Bijgeloof of niet, het lijkt erop

dat dit ons geen geluk heeft gebracht. Op weg naar de laaste overnachtingsplek

moesten we keren, een 180 graden bocht, een U turn. In Ierland rijd men ook

links, op zich geen probleem. We reden op een krap weggetje, aan de linkerkant,

de enige manier om de U turn te maken was, aan de rechterkant van de weg een erf

op te rijden, daar te draaien en dan weer terug te rijden.

Terwijl ik terug die krappe weg op reed kwam ik door de iets te wijde bocht

(zware motor, lage snelheid), heel even op de verkeerde weghelft terecht. Dit

was in een flauwe bocht. Nog voor ik terug kon naar de linker helft, kwam er al

een auto aan. Op dat moment neemt je instinct het over, dat instinct rijd altijd

rechts, of je dat nou wil of niet, het instinct van de aankomende bestuurder,

rijd natuurlijk altijd links. Geen van tweeen denkt er over na om uit te wijken,

en beide hebben we geremd wat we konden, ik was net aan het optrekken, dus reed

max 40. Een frontale botsing kon niet uitblijven, dit was echt doodeng, je ziet

een auto aankomen en kan er niets aan doen om hem te ontwijken.

De klap zelf weet ik niets meer van, alleen dat ik mijn vriendin niet kon vinden

toen ik uit de heg kroop aan de rechterkant van mijn motor. Ze lag een meter of

6 verderop op haar rug te schreeuwen van paniek. Daardoor was haar vizier

beslagen en kon ze niets zien. Nadat ik haar wat gekalmeerd had hebben we samen

heel voorzichtig haar helm afgedaan (ik weet het, mag niet, maar goed, iemand in

paniek schiet ook niet op). Inmiddels stond er een flinke file, er melde zich

meteen een zuster en hoe kan het ook anders in het land van katholieken, een

priester, hij was al klaar om de laatste rechten toe te dienen, ik heb hem

vriendelijk verteld dat dat nog niet de bedoeling was.

Geen ontvangst op de mobiel, dus iemand heeft de politie gebeld. De

plaatstelijke agent, kwam net van zijn middag maal af (half 4 of zo) en had echt

zo iets van, damn, moet dat nou, MAAR, was wel zeer behulpzaam (net als heel

Ierland overigens). Een ambulance die toevallig in de buurt was kwam snel ter

plaatse en mijn vriendin werd op een 'back board' gesnoerd. De rit naar Cork

hospital duurde ruim een half uur, om half 6 kwamen we aan. Helaas was dit een

hels weekend daar, lang verhaal kort, voor wij uberhaupt geholpen konden worden

kwam er nog een andere motorgast (zonder beschermende kleding) levensgevaarlijk

gewond, 4 mensen uit een auto ongeluk waarvan 2 met ernstige schedelbreuk, zo

ging het maar door. Intussen was ik al een keer flauw gevallen omdat mijn arm

gruwelijk pijn ging doen. Op fotos was niet duidelijk wat er aan de hand was.

Bij Ellen was niets gebroken gelukkig, maar haar hele rug en benen waren flink

gekneusd. Met dank aan Dainese en Rukka voor uitstekende beschermende kleding.

Na 2 nachten hotel zijn we naar huis gevlogen, daar bleek dat ik mijn rechter

elleboog had gebroken.

De bestuurder van de auto had geen zware verwondingen gelukkig. Mijn motor zat

tot aan de vooruit in een suzuki alto van 2 maanden out, total loss, met dank

aan mij. Mijn motor was ook total natuulijk, via de VHD is alles goed

afgehandeld zodat ik het wrak niet terug naar nederland hoefde te regelen.

Zo dat was mijn verhaal over het ongelukje.

zomaar een shot van het prachtige ierland:














De motor na afloop :(


Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 jan. 2006 01:50 
Hoi Roadkill,

Leuk om weer wat van je te horen. Rob had mij het hele verhaal verteld maar ik had geen email adres van je dus ik kon je niet mailen om te kijken hoe het verder met je ging. Ik ben blij om te horen dat alles verder wel op pootjes is terechtegkomen. De A5 is een mooie motor route maar je moet inderdaad geen haast hebben. Rob heeft daar natuurlijk regelmatig gereden en kent de route maar als je er niet mee bekend bent dan is het inderdaad wat lastiger in sdie omgeving. Er zitten nogal wat nare bochten in. Ik heb die weg ook een paar keren gereden in de regen en dat is helemaal niet leuk. De plaatsen die je in Ierland hebt bezocht roept veel herinneringen bij mji op van de tijd dat ik daar gewopond heb. Mooi land maar nog wel wat primitief. Vooral de wegen laat nogal wat te wensen over. Het enige stuk snelweg dat daar bestaat is een soort van ring naar het vliegveld. Verder is het allemaal maximum tweebaans.

Ik wens je het allerbeste.

Groetjes,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Pluis
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 jan. 2006 00:37 
Hai Roadkill,

Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Je (mooie!) vriendin is weer helemaal hersteld hoop ik?

Groetjes,
Pluis.

Schrijver Roadkill
Gast 
#14 | Geplaatst: 2 maart 2006 12:31 
Hoi Pluis,

Ja hoor, we zijn beiden weer helemaal hersteld, ik rijd inmiddels al weer een jaar op mijn nieuwe motor rond.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hoe is het inmiddels met Pluis?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven