Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Blok polijsten

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2005 10:13 
Hallo,

Vanwege de revisie van de versnellingsbak (lager eruit gelopen) heb ik het hele blok uit elkaar liggen. Lijkt me een mooie gelegenheid om het erg verweerde alluminium te polijsten. Wie heeft daar ervaring mee? Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben over een 'polijstschijf op de boormachine.

Schrijver edho
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2005 12:16 
Ik neem aan dat je zo'n lappenschijf bedoeld?
Ik heb zelf ooit eens een paar naven gepolijst met zo'n lappenschijf op een draaibankje waar je ook je messen op kunt slijpen. Draait best snel, maar toch was ik een halve dag bezig met 2 naven. Je moet daarbij ook zo'n blok polijstpasta regelmatig tegen die schijf houden. Op een boormachine lijkt mij voor een heel klein voorwerp wel te doen. Voor een heel motorblok zou ik een andere oplossing kiezen, of je moet de hele winter de tijd hebben. Is fijnstralen iets? of poedercoaten in zilvergrijs? Blijft wel heel lang mooi.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2005 12:26 | Aangepast door: coenox 
heb je al bij 'techniek'-> 'uiterlijk' gekeken ? Staan twee verhalen over het mooi maken van het blok. Een rigoreuze methode met stralen en een methode met polijsten. Meest eenvoudige methode is spuiten met hittebestendige lak.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ffroidbise
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2005 13:58 | Aangepast door: ffroidbise 
Tevens heb ikzelf al enkele alluminium onderdelen gepolierd en gepolijst met een heel mooi resultaat.(van heel ruw tot "CHROME-look")
De uitwerking daarvan staat op men eigen site, die te vinden is tussen de "links" op deze site, of ter verduidelijking op http://www.hondacx500.tk

ffroid

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 okt. 2005 21:39 
Laten glasparelen?

Groeten
Ray ( die weet dat dat heel snel ook mooi wordt, maar misschien wat duurder is...)

Schrijver jerrimy
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 okt. 2005 23:59 
Ik ben zelf bezig met het polijsten van de wielen (omgekeerde comstars) het word erg mooi maar ik begin er nooit weer aan.

ik gebruik een lappenschijf op de boormachine, dat werkt goed en snel.

Maar voor dat je daarmee aan de slag kan ben je wat uurtjes aan het schuren.

Een blok lijkt me daarom helemaal een crime met al die onmogelijke hoekjes, dat word bij mij spuitwerk.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Blok polijsten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven