Mijn CX trilt bij een snelheid van zo om de 100 km/uur (4500 - 5500 T/min) behoorlijk iritant. Deze trillingen worden via het stuur doorgegeven aan mijn handen die snel gevoelloos worden.
Ze zijn eigenlijk ontstaan na het vervangen van de nokkenasketting + spanners en de linker cylinderkoppakking. Daarvoor was de motor eigenlijk redelijk vibratievrij.
De kleppen heb ik zeer nauwkerig afgesteld, alle motorophanfbouten (zowel bij koude als warme motor) los-en daarna weer vastgedraaid en de carburateurs heb ik gesynchroniseerd. Dit gaf (helaas maar) een kleine verbetering; maar het trillen is nog steeds iritant aanwezig.
Wel heb ik het gevoel dat de motor stationair (1100 t/min) wel moet "werken" en niet helemaal zuiver/gladjes rondloopt. Echter het gas pakt ie gelijk op en hij zakt ook weer snel terug naar het stationair toerental (dat ook constant is/blijft en niet varieert). Ook is het bougiebeeld goed (grijs/bruinig) en is de koelhuishouding op orde/dicht.
Ook is de motor nog goed snel en stottert of back-fired niet (dus het lijkt mij dat de de ontsteking + vervroeging nog in orde is).
Zelf kan ik nog maar 1 echte oplosing bedenken; ik zou eens andere carburateurs kunnen monteren en kijken of de motoer van zijn vibraties af is.
Heeft iemand van jullie nog andere ideeen/ervaringen?
Groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.