Het klopt wel dat de doorsnee automobilist zich heel coöperatief opstelt tov de motorrijder. Ze geven vaak voldoende ruimte in de file of als ze een motorrijder zien aankomen, maken ze die. En soms ja dan zijn ze ingedachten verzonken en schrikken ze. Maar goed je moet dan ook maar met gepaste snelheid tussen de auto's doorrijden.
Ik rijd ook pas 33 jaar motor; en ik merk toch dat dat de agressiviteit hoger en de verdraagzaamheid beduidend minder is geworden. En dan moet je je ook blijven bedenken dat je als motorrijder buitengewoon kwetsbaar bent.
Het gebeurt mij vrijwel dagelijks dat een auto op minder dan 2 meter van de nummerplaat gaat rijden en dat met een snelheid van 120 - 130 km/uur.
Puur uit lijfsbehoud ga ik dan aan de kant; de automobilist gaat er dan met een grijns voorbij. Weer iemand ingehaald/van de rijbaan gedrukt. Het gebeurt ook dat ze je dan nog even lekker snijden ook!
En de buitenlandse automobilist (hier in Zuid Limburg rijden heel veel Belgen en Duitsers) zijn daarin wel de ergsten.
Ik praat wel eens met motoragenten; zelfs hen overkomt dat regelmatig. Maar goed, zij hebben een niet te versmaden sanctiemogelijkheid.
Hoe drukker het is op een weg, des te meer staan weggebruikers elkaar naar het 'leven'.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.