Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

25 jarige verjaadag CX 500

Schrijver kees
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 mei 2006 15:45 
Hiep hiep hoera

M'n CX 500 wordt op 21 mei 25 jr oud .
Kan iemand vertellen hoe het gaat met de vrijstelling van de motorrijtuigen belasting ?
Moet ik iets onder nemen of gebeurd dit allemaal automatsch.

groetjes Kees.

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 mei 2006 18:32 
Gefeliciteerd

groetjes vincent

Schrijver luud
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 mei 2006 19:00 
Hallo Kees,
Mijn Cx 500 C was afgelopen jaar aan de beurt om 25 te worden. Het is een amerikaanse import, en het bouwjaar werd ,,ambtelijk vastgesteld" op
28-02-1980. Omstreeks deze datum heb ik een telefoontje met de belastingdienst gepleegd, en een vriendelijke dame vertelde mij, dat bij import er een verzoek van de eigenaar/houder naar de belastingdienst gericht moet worden. Het telefoontje bevatte voor haar voldoende info om de vrijstelling ter plekke te regelen. Dit werd mij enkele weken nadien schriftelijk bevestigd. Onze auto, een Volvo 245 van 17 juli 1981, geen import, hiervoor kreeg ik enkele weken ,,spontaan" bericht dat op deze auto vanaf genoemde datum geen houderschapsbelasting meer betaald hoefde te worden. Ik zou in jou geval een telefoontje naar de belastingdienst plegen, gezien het tijdstip van 25 jaar worden van je CX.
Sucses.
Luud.

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 mei 2006 19:20 
Kees, de mijne is inmiddels 27 jaar. Op zijn 25ste kreeg ik automatisch de belasting-vrijsteeliong in huis gestuurd. Je hoeft dus zelf geen actie te ondernemen.

Groet Marcel

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 mei 2006 20:24 
Wat Marcel zegt, dat klopt. Het gaat automatisch en je hoeft niet in de telefoon te klimmen.

Voor adspirant kopers van een voertuig, ouder dan 25 jaar: als je naar het postkantoor gaat om het kenteken over te schrijven dan vragen ze altijd of je de houderschapsbelasting per kwartaal, halfjaar of per jaar wilt betalen. Bij het postkantoor letten ze namelijk niet op de datum van kentekenuitgifte. Dus dan moet je zeggen dat je recht hebt op vrijstelling en dat wordt dan keurig ingevuld.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 mei 2006 21:11 
Hoi Kees,

Felicitaties voor de jarige.

Zelf rijd ik ook een CX van 1981 maar in Belgenland kennen wij deze vrijstelling motorrijtuigbelasting jammer genoeg niet (enkel een verzekering als classic kan).

Nog vele jaren rijplezier,

Martin (die vindt dat hij meer dan genoeg belastingen bijdraagt aan 's lands welzijn)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 mei 2006 22:25 
Van harte gefeliciteerd!

Ook ik heb in het verleden, meermaals, automatisch bericht gekregen van de ophanden zijnde vrijstelling. Vond het wel leuk dat je 6 weken de tijd krijgt om in beroep te gaan tegen deze beslissing.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver kees
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 mei 2006 13:45 
ik zal hem 21 mei eens lekker poetsen en dan mag hij gaan genieten van zijn beastingvrije vutregeling.

Groetjes Kees.

Schrijver hejo
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 mei 2006 17:12 
ik heb net ook bericht gehad,dat ik vanaf 13 juni buiten de belasting val,geeft me toch een heerlijk gevoel,krijg 30 euro terug,dus kan ik weer 30 euro tanken in mijn cxje

Schrijver Ramses
Gast 
#10 | Geplaatst: 9 mei 2006 22:31 | Aangepast door: Ramses 
Ter info :
Helaas voor de Belgen, in BE is er voor oldtimers een beperking van 25km actiradius buiten de gemeente van inschrijvingsadres van de motor, er mag enkel gereden worden tussen zonsopgang en zonzondergang, van en naar evenementen voor oldtimers. hetzij het voetruig gekeurd is bij een officieel keuringsstation. Er bestaat geen motorkeuring in BE doch de wet maakt volgens mijn info geen uitzondering voor motoren voor die beperkende regel. Trouwens de keuring van motoren is in aantocht in BE, doch weinig BE keuringstations beziten de heden de mogelijkheden om een motorfiets te keuren.

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 mei 2006 19:23 
ik heb 2 cx vanaf het leeftijd van17 j
hier in belgie kan je deze laten registreerd als toeristis voertuig onbeperk het km stand dag of nacht
het doet er niets toe
is nog niet het zelfd of old timer

dat is mee genomen kwa prijs.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 25 jarige verjaadag CX 500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven