De 650 heeft op papier betere specificaties. Hij trekt beter en draait lagere toeren op hogere snelheid Het 650 blok is eigenlijk beter voor een toch wel in gewicht vrij zware motor. De nadelen vindt ik echter persoonlijk dat een 650 duurder is in aanchaf en vooral blokonderdelen moeilijker te krijgen zijn en vaak daardoor duurder uitvallen. Ook zijn er binnen onze Engelse club veel klachten over de vibratie op hogere snelheden.
De 500 is goedkoper in aanschaf en onderdelen zijn er voldoende maar het phenomeen tractor komt op in mijn gedachten. Ikzelf heb erg veel plezier van mijn GL500 en heb er geen last van maar de standaard CX500 die ik gehad heb, had betere trekkracht maar dat heeft voornamelijk te maken met de kleinere velgen.
De Eurosport is in zowel 500 versie als 650 versie een hele goeie motor en ik denk dat het ervanaf hangt hoeveel je wilt betalen. Een goede 650 met gemiddelde kilometer stand gaat (Hier in Engeland) voor een veel hoger bedrag weg dan de 500.
Als je de kans hebt om een goeie 650 te kopen tegen redelijke prijs dan kan ik hje het wel aanraden maar als je voor een lagere prijs een mooiere 500 ziet ga daar dan voor want het kan je toch wel geld schelen.
Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.