Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

prijzen onderdelen

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2006 11:14 
Ik maak me zorgen over de prijzen voor onderdelen en of vervangings delen.
Remblokken waren vroeger 24 gulden per voorrem en het werd toen al gauw 25 euro. Op dit moment is het normaal dat een setje remblokken voor 1 remklauw 34.95 euro moet kosten. Naar mijn mening loopt de prijs te ver op. Tevens vroeg ik naar de prijs van een remcilinder die in de klauw zit. CX500 origineel moet nu iets meer dan 100 euro kosten. Mijn broek zakte er van af. Kan iemand mij vertellen waar we naar toe gaan en wat we als club hieraan kunnen doen. Met dit stukje wil ik eerst eens de gedachten en meningen los maken om te zien of mijn gevoel gedeeld word met meerdere club leden.
Met vriendelijke groet marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2006 12:00 
Ik ben met je eens dat onderdelen duur zijn, vooral originele CX-onderdelen. Aan de andere kant ben ik ook steeds weer verbaasd dat alles voor een 25 jaar oude motor nog zo betrekkelijk eenvoudig voorhanden is. Ik kan me best voorstellen dat dat met de jaren steeds duurder (want zeldzamer) wordt.

Eigenlijk zou je eens moeten kijken of dit bij vergelijkbare leeftijdgenoten ook zo is.

Groet,
Edward

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 juni 2006 12:01 | Aangepast door: edward 
Er ging iets mis...

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 juni 2006 12:27 
Mischien een club magazijn beginnen voordat de prijzen nog hoger worden??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 juni 2006 12:32 
Wie zal dat betalen, ben gekke Gerrit niet
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 juni 2006 12:42 
Een club magazijn dat is wel leuk, maar vaak zijn dat dan 2e hands onderdelen. Echter als ik voor iemand een reparatie doe wil ik graag hebben dat het goed is. Als ik dan bijvoorbeeld een 2e hands remcilinder nodig heb, dan moet deze wel goed zijn. Vaak is 2e hand ook in slechte kwaliteit of moet opgeknapt worden. Ook heeft oude-Jan gelijk, wie gaat dat dan opzetten.

Tevens kan ik melden dat Yamaha er ook wat van kan. Ik hoef daar niet te vragen naar een zuiger van een XS650. Deze is nog steeds leverbaar maar kost ongelovelijk duur.
We kijken we hoe dit verhaal gaat lopen.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 juni 2006 15:05 
Er zijn in Nederland - Belgie _Duitsland nog genoeg ,bedrijfen die voor de onderdelen zorgen,de clubs moeten eens met deze firma`s gaan praten en afspraken maken,
Marco het end is nu nog zoek maar er komen anderen tijden en dan lezen wijonderdelen magazijn Marco Beckers
voor al uw Honda CX en GL onderdelen nieuw en tweede hands
ouwe-jan die zijn eigen gaat vernieuwen , tweedehands of nieuw
wordt vervolgd
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 juni 2006 16:25 
Het is idd erg gesteld met de prijzen van onderdelen , eerst is er gulzig (mis) bruik gemaakt van de overgang naar euro's en daarna was het een beetje vogelvrij verklaard wat onderdelen betreft; BVB een mercedes E klasse , maakt niet uit welk boujaar , zelfs de oudere van meer dan 20 jaar oud , daar betaal je een goei 20 euro voor, om een volledige set voorkant , zelfde materiaal , iets afwijkend van vorm allee, alle logika is idd weg . mogelijk eens zoeken naar andere motorfietsen die qwa vorm dezelfde gebruiken en daar op inpikken, en dat ze me niet afkomen , zo van"" ja maar zo'n oud modelletje"", allemaal larie , zij zijn verkopers en als ze een centje willen verdienen , moeten ze maar zien waar ze het materiaal halen, enkel redelijk blijven, als ze willen tenminste dat we klant blijven!!
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 juni 2006 23:21 | Aangepast door: Hans 
Beter wat duurder dan niet meer leverbaar !
En let wel, de vraag naar onze CX ondefdelen is natuurlijk niet spectaculair en de maganzijnkosten moeten gewoon worden doorberekend.
Honda zal er zelf heus niet zo gek veel op verdienen.
Daarom dat de after sales market zo belangrijk is voor liefhebbers van klassiekers.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 juni 2006 09:19 
Met de laatste steling ben ik het minder eens. Aangezien ik vrij direkte contacten met honda heb weet ik ook hoe de prijzen van honda zelf zijn opgebouwd. Deze prijzen wegen niet op tegen de productie kosten van toen. De magazijn kosten kunnen ook gedrukt worden omdat vele onderdelen nog steeds op andere modellen gebruikt worden. Denk maar weer eens aan de rem blokken. Echter kan ik wel zeggen dat honda zelf de prijzen vlink omhoog heeft gebracht. Denk maar eens aan de gaskabels. Deze kosten toen 31 gulden per stuk
Laten in het euro tijd perk waren die in een keer 32 euro. Dit vind ik een zware prijs verhoging en dat weegd ook niet tegen productie en magazijn kosten op.

Dan wil ik nog antwoord geven op het verhaal of iets nu wel of niet meer leverbaar is. Speciale onderdelen voor de 650 en 500/650 turbo zijn niet meer leverbaar. Honda heeft het domweg niet meer of heeft bepaalde zaken verkocht aan de after sales markt. Echter een prijs die honda er vroeger of nu nog voor vraagt wordt ook door de after sales markt gevraagd. Dat ruikt bijna naar kartel vorming. Honda is in dit verhaal diegene die de prijs bepaald.

Dan als ik kijk naar imitatie producten van vroeger en nu, zit er een erg groot prijs verschil in. Als ik naar auto producten kijk dan was een rem schijf van een golfje 30 gulden per twee. En nu, Het kost 60 euro. Dit is ook weer een groot prijs verschil. Waarom is dat dan toch. Dit geld ook voor de imitatie producten van en voor de motorfietsen. Neem nou de remblokken. Deze waren 24 gulden, zijn toen naar 25 /26 euro gegaan en kosten nu in een keer 34.95 euro. Ik heb eens op internet na gezocht en overal word deze prijs gevraagd. Je ziet ook andere merken in een keer duurder worden. Ik vind dat toch vreemd.

Als iemand mij een adres kan geven om remblokken te laten maken, wil ik wel eens kijken wat de toekomst kan zijn.

Met vriendelijke groet Marco Becker, Ouwe jan mischien heb je toch gelijk.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 juni 2006 12:23 
Onderdelen worden inderdaad wel duurder en bepaalde dingen schaarser maar ook de koopjes zijn nog steeds te vinden. In de UK zijn er een aantal plaatsen waar je nog steeds voor redelijke prijzen goeie aftermarket producten kan kopen. Wemoto is hier een goed voorbeeld van. Goeie kwaliteit tegen redelijke prijs.
Wji hebben ook een handelelaar rekening lopen bij een groothandel gespecialiseerd in aftermarket motor produkten en kunnen op die manier produkten goedkoper aanbieden en toch ook nog wat winst voor de clubkas te maken. Dit is de ideale optie om niet alle winst marges te hoeven betalen.

Wouter
(Die zojuist weer een koopje heeft met een volledige set originele koffers, topbox en rek voor niet duur)
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Dinges
Gast 
#12 | Geplaatst: 28 okt. 2006 12:56 
http://www.honda4.nl/

Volgens mij ( maar dat weet jij ongetwijfeld beter want meer erin thuis) zijn veel onderdelen uitwisselbaar met de oude 4 cilinders. Heeft deze meneer niet vele onderdelen waar wij wat aan hebben?? Heb er zelf een mooie oliefilterbout vandaan nadat het originele kleine 6kantje volledig aan snot gedraaid was.

En ja ben het ermee eens dat de euro ons leven schandalig veel duurder gemaakt heeft maar gelukkig is veel nog wel te krijgen. En anders hebben we ook nog de sloop voor gebruikte onderdelen (is ook niet meer zo goedkoop trouwens, 80 pleuro voor een 2 in 1 waarvan het achterste demperdeel verdwenen is is ook niet echt een koopje)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 prijzen onderdelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven