Met de laatste steling ben ik het minder eens. Aangezien ik vrij direkte contacten met honda heb weet ik ook hoe de prijzen van honda zelf zijn opgebouwd. Deze prijzen wegen niet op tegen de productie kosten van toen. De magazijn kosten kunnen ook gedrukt worden omdat vele onderdelen nog steeds op andere modellen gebruikt worden. Denk maar weer eens aan de rem blokken. Echter kan ik wel zeggen dat honda zelf de prijzen vlink omhoog heeft gebracht. Denk maar eens aan de gaskabels. Deze kosten toen 31 gulden per stuk
Laten in het euro tijd perk waren die in een keer 32 euro. Dit vind ik een zware prijs verhoging en dat weegd ook niet tegen productie en magazijn kosten op.
Dan wil ik nog antwoord geven op het verhaal of iets nu wel of niet meer leverbaar is. Speciale onderdelen voor de 650 en 500/650 turbo zijn niet meer leverbaar. Honda heeft het domweg niet meer of heeft bepaalde zaken verkocht aan de after sales markt. Echter een prijs die honda er vroeger of nu nog voor vraagt wordt ook door de after sales markt gevraagd. Dat ruikt bijna naar kartel vorming. Honda is in dit verhaal diegene die de prijs bepaald.
Dan als ik kijk naar imitatie producten van vroeger en nu, zit er een erg groot prijs verschil in. Als ik naar auto producten kijk dan was een rem schijf van een golfje 30 gulden per twee. En nu, Het kost 60 euro. Dit is ook weer een groot prijs verschil. Waarom is dat dan toch. Dit geld ook voor de imitatie producten van en voor de motorfietsen. Neem nou de remblokken. Deze waren 24 gulden, zijn toen naar 25 /26 euro gegaan en kosten nu in een keer 34.95 euro. Ik heb eens op internet na gezocht en overal word deze prijs gevraagd. Je ziet ook andere merken in een keer duurder worden. Ik vind dat toch vreemd.
Als iemand mij een adres kan geven om remblokken te laten maken, wil ik wel eens kijken wat de toekomst kan zijn.
Met vriendelijke groet Marco Becker, Ouwe jan mischien heb je toch gelijk.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html