Hallo Cx fans,
Een paar weken geleden heb ik, onmdat het huren van een motor zo'n lastige zaak is, een heeele oude Honda CX 500 gekocht. Theo uit B. had me wat tips aan de hand gedaan, en vol goede moed toog ik maar uitgeest. De eerste indruk was 'wat groot'. De eerste rijindruk was 'Wouw!!!' En de CX had helemaal te pakken. En dus staat er nu een redelijk fraaije CX500 uit 1979 achter het huis. Na meer dan 15 jaar weer een eigen motor. Van Theo kreeg ik, omdat hij het zo erg vond voor de Honda die moet buitenslapen, een motorhoes. Dus helemaal in de kou staat 'ie niet. Ondertussen heb ik er al meer dan 600 KM op gereden, en het gaat fijn. Allemaal binnenweggetjes. En dan mag ik een ouwe vent van 50 zijn, ik heb plezier voor 10!
Er zijn een paar kleine probleempjes.
rechter voorpoot : oliekeerring
voorpoten staan niet helemaal gelijk aan elkaar met de bovenste vorkplaat. dwz er staat er eentje hoger als de ander.
boven de 5000 rpm wordt de machine wat 'ruw' in geluid en trilling. Ik heb geen idee waar dat aan ligt. Onder de 5000 een diep en compact geluid, prachtig om te horen.
En boven de 95 km/u waait m'n helm omhoog... Toch maar een schermpje opzoeken o.i.d. (of een nieuwe helm)
Misschien dat ik (als dat kan/mag) op zaterdag a.s., de 18de, naar SJK rij...
Vandaag wilde ik eens naar de klepspeling e.d. kijken, met het handboek ernaast natuurlijk. maar helaas, geen enkele van mijn vier bougiesleutels paste. Dus wachten tot maandag, en dan eens achter een niet al te dure passende bougie sleutel aan.
Harmony,
Hans.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken