Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

rijeigenschappen custom of A of B reprise

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 sept. 2006 11:16 
zal ik nu een custom kopen of een a dan wel b.
De custom zit lager, heeft kleiner achterwiel, trekt sneller op. Ja? las op www.ciao.co.uk/Honda_CX500_V_Twin_Review_5502060 dat de custom boven 110 km niet lekker meer stuurt.
Wat rijdt lekkerder, denken ervaringsdeskundigen. (Weet wel welke ik mooier vind.) Misschien kan je de tank van een custom op een B zetten?

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 sept. 2006 11:55 
De tank van een custom past niet zondermeer op de types B. De bevistigingspunten voor aan de tank zijn namelijk anders. Het kán uiteraard wél, maar dan moet je eventjes creatief worden met een lasapparaatje. Ikzelf heb de customtank op een CX500 frame gezet door twee moertjes M10 op het frame te lassen, de tank zit met twee bouten (die dan weer in rubbers hangen) aan het frame vast. Werkt al 12 jaar zonder problemen.(specials nr.8)
Mijn ervaring met de custom is inderdaad dat deze wat vaag stuurt boven de 110, ik heb zelf dus gekozen voor een gemodificeerd (niet doorvertellen!) frame met cx-E voorvork. Doen de remmen het ook eindelijk eens goed.

Groeten, Joker

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 sept. 2006 12:04 
Misschien helpt dit je bij het maken van de juiste keus:

- Een custom trekt beslist niet sneller op. Vriend van mij heeft er een en die trek ik er met mijn rechttoe-rechtaan CX uit '79 altijd uit.
- Een "normale" CX rijdt nog heel comfortabel rond de 130-140 km/u. Een custom begint dan erg te dweilen.
- Een "normale" CX heeft een aanmekelijk hogere topsnelheid. Die van mij 180. Een custom haalt met hangen en wurgen 160, maar begint dan wel erg instabiel te worden (zelf ervaren).

Dus.... succes met je keus. En veel wijsheid. Want ze zijn natuurlijk beide mooi!

Groet Marcel

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 sept. 2006 21:44 
Gewoon eerst even het belangrijkste : ga eens op alle twee zitten, en als het even kan een stukje rijden. Ik had zelf eerst een Custom (omdat 't een koopje was) maar zat er niet lekker op, te laag voor m'n lengte, knietjes tegen de cylinderkoppen.

Die is inmiddels weer weg, nu heb ik een Z waarop ik redelijk goed zit. Hoe hard íe precies kan weet ik niet, nog nooit echt plat op de tank gaan liggen, ook dat vind ik niet zo comfortabel

En dan is er nog de leukste mogelijkheid, van allebei één !

Plezier,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2006 11:51 
Na een paar jaar A gereden te hebben ben ik overgestapt op een C, met als belangrijkste reden het uiterlijk van de Custom. Gezien de kleinere tankinhoud van een C sta ik wat vaker bij de benzinepomp, de A vond ik wat strakker sturen in de bochten. Gezien de rechtopzit bij een C gaat het gevoelsmatig al vrij snel hard. Vanwege de tankvorm en het chroomwerk ga ik voor de Custom, die het hoe dan ook op de snelweg prima doet. Maar voor lekker doorrijden lijkt mij een A het overwegen waard.

Maar ja, m'n schuurtje is niet zo groot ...

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 rijeigenschappen custom of A of B reprise

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven