Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Niet de cx, maar de helm...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 sept. 2006 23:39 
Al enige tijd hou ik jullie op de hoogte / verveel ik jullie met mijn avonturen van een her-opstapper.

De laatste ontwikkeling wil ik jullie dan ook niet onthouden.

Vandaag ben ik voor het eerst op 120 Km/h gekomen. Dat het eerst niet lukte lag puur en alleen aan de (erg) oude helm. Nu, met een nieuwe helm voel en ben ik een stuk veiliger.

Geen opwaaiende helm, geen bewegingen die ik niet met mijn hoofd maak, maar gewoon, een helm die vast op mijn hoofd zit.

Dus : als het rijden onveilig aanvoelt, doe dan wat ik deed : koop een helm.

zie ook http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/sneeuwbal.html
Harmony,
Hans.
( die eigenlijk geen kuip meer nodig heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver startweer
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 sept. 2006 09:19 
Handig, want een helm 'plaatsen' is een heel stuk gemakkelijker dan een kuip :-)
Soms is het leven vrij eenvoudig...

veel plezier met je helm (en je CX)

Gea (die ook houd van eenvoudige oplossingen)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 sept. 2006 10:03 
Mocht er nog een paar Euri over zijn gebleven, koop dan een paar gehoorbeschermers.
Ik heb ze destijds op een beurs aangeschaft, was een paar Euro goedkoper. Het rijdt erg comfortabel, zeker op de langere ritten.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver startweer
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 sept. 2006 23:02 
Hans, vandaag heb ik voor het eerst je site bekeken. Wat ontzettend leuk! Wat mij betreft (en ongetwijfeld denken er meer mensen zo over) is het erg leuk dat je ons op de hoogte houdt, en is er zeker geen sprake van ons vervelen met je belevenissen!

Groetjes,
Gea

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 sept. 2006 21:30 
Ik heb een erg oude, en een nieuwe foto op m'n website staan. En ja, als ik het zo zie, dan lijkt het toch wel een beetje ....

http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/sneeuwbal.html

en hoe het zo gekomen is ? kijk maar op

http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/verleden.html

harmony,
Hans.
( die deze avond herinneringen heeft zitten ophalen )

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 sept. 2006 22:27 
Hans, als ik het goed gezien heb zit er een oud model kentekenplaat op je CX. Daar kun je een bekeuring van €60 voor krijgen aangezien de GAIK plaat al geruime tijd verplicht is. Bij de automaterialen-zaak kun je zo'n plaat bestellen (kentekenbewijs meenemen).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 sept. 2006 22:34 
Floris, je hebt natuurlijk gelijk. Op de CX, zoals ik 'em kocht, zat nog het oude model kentekenplaat. En één van de eerste dingen die ik heb gedaan, was het informeren bij de RDW hoe dat zat. Daarna werd een nieuwe kentekenplaat aangeschaft.

Weer een probleem opgelost. De foto is nog met de oude plaat. 'k Zal er binnenkort iets aan doen, met een nieuwere foto.

Harmony,
Hans.
( toch bedankt voor de waarschuwing )

Schrijver vlekkenbertje
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 sept. 2006 20:31 
Hahahaha, leuke site en leuke stukjes.. en een helm van 30jaar oud... ik dacht dat IK al erg was met een 9 jarige oude helm....

Schrijver edho
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 okt. 2006 22:32 | Aangepast door: edho 
Tsja, 30 jaar oud en nog nooooit "gebruikt".
(Maar eigenlijk toch wel heel veel)

Mooi verhaal!!
Ik zet m ff in mijn favorieten, kan ik eens rustig lezen allemaal...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 okt. 2006 23:21 | Aangepast door: Hansv 
Eeehhh... nooit "gebruikt", dat is niet waar.

Op een niet zo'n hele goede dag in, 1981 of zoiets, was ik wat laat, haal een vrachtwagen in, zie een auto tegemoet komen, en met dat ik in de bocht lig, terug naar de eigen weghelft, rem ik. HARD. Te hard.

Het effect was spectaculair, vertelde men mij later. Ik schijn over de motor te zijn gevlogen, maar toen ik weer opstond lag de motor voor me. Hoe het gegaan is weet ik echt niet meer.

Nog geluk dat het met 'slechts' een km of 30,35 ging. Ik hield een gigantische blauwe plek op m'n heup over, en een frame dat duidelijk uit lijn stond. Valbeugels hadden ernstiger schade voorkomen. Mijn motorman had net toen een frame richt geval gekocht, en mijn CB550k3 was de eerste die er in mocht.

Hij heeft daarna nooit meer echt lekker gestuurd, en is twee maanden later verkocht.

Harmony,
Hans.
( die nu toch heel wat rustiger is )

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Niet de cx, maar de helm...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven