Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Rijden in donker

Schrijver gilbert
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 sept. 2006 16:55 
Misschien is het al ooit eens ter spraken geweest maar ik heb een probleem met het rijden in het donker.
Het vizier van mijn helm zorgt ervoor dat alle lampen sterren worden waardoor ik de weg niet meer zie. Een zonnebril is te donker, een gele chloor bril maakt het helemaal verwarrend en een gewone veilgheidsbril geeft ook sterren.
Vraag is dus, wat kan je het beste gebruiken om in het donker te rijden ?
Wat zijn jullie ervaringen ?

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 sept. 2006 17:07 
vernieuw het visier van je helm en wees een beetje voorzichtig met het poetsen ervan,
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver gilbert
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2006 17:31 
Nieuw vizier is niet afdoende. De wind slaat eronder en dan gaan mijn ogen tranen dus ik zoek eigenlijk een speciale bril die ontspiegeld of zo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2006 17:43 | Aangepast door: Floris 
Dit lijkt me wel iets voor jou :-)

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gilbert
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2006 17:56 
Bedankt Floris.
Ik ben nu helemaal geholpen. Waar kan ik die bestellen ?

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2006 18:01 
Gilbert, wat is er met je haar gebeurd? En teveel rood op je lippen (Zuviel rot auf deine lippen...Jeany, Falco).
Voorwat betreft je nachtzicht: het lijkt er op dat je veel focused op zaken die dichtbij zijn, zoals je visier. Probeer je blik wat verder weg te richten, misschien dat het helpt?
Ik heb zelf ook een wat ouder, helder, vizier maar geen problemen met het zicht. Ik vind het eigenlijk wel prettig, 's nachts reizen (ook in de auto).
Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ffroidbise
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 sept. 2006 20:11 
een krasvrij vizier help, of ééntje in glas (voor een motorbril), doe eens navraag bij een optiek, zij kunnen onbreekbare,krasvrije en ontspiegelings kunstof glazen maken.
Verder hangt ervan af uit welk materiaal je kunststof vizier gemaakt is.

ffroid

Schrijver Johnda
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 sept. 2006 12:02 
probeer eens zo'n nachtbril. wie weet helpt die tegen tranen. de glazen zijn geelachtig van kleur en dat verzacht het licht van tegemoedkoment verkeer. die brilletjes kosten niet zo veel en zijn hier en daar te krijgen.

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 29 sept. 2006 16:11 
Draag jij gewoonlijk een bril?
Zo nee, ga dan eens naar een oogarts en laat je ogen eens opmeten, misschien ben je toe aan een bril.

Is mij ook overkomen, omdat ik veelal in donker reed, en zag ik sterren (haha, niet door die eend, engeltje)

Ik ben naar een oogarts geweest en heb het op laten meten, ik draag nu alleen voor 's avonds en voor afstand een bril. Helpt misschien.

Draag je een bril, dan moet je zorgen dat je voor donker binnen bent.

Groetjes,

Michael

(die niet door een eend een bril is gaan dragen, had ik deze op, en had dan die eend op mijn neus gehad, dan had ik contactlenzen gehad.)
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Rijden in donker

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven