Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

hoi

Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 okt. 2006 10:15 
lid. even voorstellen: Rien

Ik ben een herintredend motorfietser, onder scepcis en zorg van vrouw en kinders.
Pap doe normaal! .Nu staan ze (8 en 12) te trappelen om achterop te mogen. Helm ontbreekt nog.

Mijn nog vrij mooie blauwe CX 500B heb ik een paar weken geleden gekocht met een afwijkend framenummer. De RDW maakte op basis van het “voertuigidentificatienummer” van 1982 bouwjaar 1980. Twee weken later, vanaf 23 sept 2006, rijdend CXer. Whoopie!!!

Dat was 20 jaar geleden! Vanaf 18e een dagelijkse zomer/winter motor gehad. Eerst Jawa, al snel een BMW R25/2 uit 1952, een jaar jonger dan ikzelf. Die aan de gang gehouden. Eendje erbij, onderdelen erbij en na de studiejaren de BMW als nieuw/origineel gerestaureerd. En uit praktische bezwaren (spijt) medio jaren 80 verkocht.

Ook een tijdlang een Motoguzzi Nuevo Falcone 500 cc vakantiemotor gehad. Uit budgetoverwegingen te kort.

Nu, een leven later, sinds een jaar wonend in een oud huis met ruimte. Ingrijpend verbouwingsproject, waar de vrije uren wel aan op gaan..Schuur geïsoleerd herbouwd en dus: weer een motor.

En wel een CX - voor de cardan, de techniek en de betaalbaarheid. Kan ik voor mijn werk in de randstad ook wat mee. Van plan die files te gaan omzeilen.

Nu nog de betrouwbaarheid optimaliseren. Al veel op de site en de werkplaatsboeken gelezen. Starten gaat niet zo lekker. Waar zit de kickstarter trouwens??

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#2 | Geplaatst: 1 okt. 2006 10:39 
hallo rien,
veel plezier met je cx maar er zit geen kickstarter op hoor, of ik moet niet goed gekeken hebben? hihi... heb er hier 2 in de schuur staan.
groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 okt. 2006 12:14 
Hallo Rien,

Veel herkenning, ben zelf ook her-opstapper. Als je dat verhaal wilt lezen :
http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/motor01.html
Kickstarter ? Dat was het eerste dat me 28 jaar geleden opviel aan de motor van een kennis van me. Geen kickstarter op een CX... Vond ik toen heel vreemd. Ik geloof dat de CX één van de eerste motoren was zonder een kickstarter.

Harmony,
Hans.
(als 'ie niet start, geef gewoon een flinke schop ... werkt altijd :) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 1 okt. 2006 12:44 
Is dat even kicken, motor starten en weg is ie, bedoelen wij dat met kick-starten?

groeten, Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 okt. 2006 13:00 
Rien , veel plezier met je Cx , en op deze site, met vr gr Theo.
theo cx ds

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 okt. 2006 13:18 
Hoi Rien,

ook is was vorig jaar heropstapper.

wens je veel succes met je hernieuwde rijden. Ook bij mij staan ze te springen om mee achterop te kunnen.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 1 okt. 2006 15:56 
Hoi Rien,

Veel plezier met je CX. Gaat vast goed komen. Oh ja, die kickstarter van de CX. Die zit er in hoor. Het geluid van de CX start namelijk de kick in jouw hoofd. Zul je wel merken.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 okt. 2006 09:28 
Hallo Rien,

Welkom, namens een mede her-opstapper! Veel plezier en hou de gepoetste kant boven.
Voor mijn (her-opstap)motoren, klik op gegevens hier links van. Je ziet dan de link naar m'n webpage.

Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 hoi

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven