Mijn muziek smaak is zeer gevarieerd en mijn favoriete muziek is samen t evatten in verschillende categorien:
Traditionele engelse brassband muziek: Heerlijk om wat klassiekere muziek te beluisteren zeker op een Zondagochtend. Ik speel zelf in een Brassband dus vandaar de interesse.
New Orleans style brass: Bands zoals Dirty Dozen en New Birth Brass. Heerlij swingend en zeer vrolijk. ook ben ik zeer favoriet van straat orkesten. (Heb zelf gespeeld in het Haarlems Straat Orkest)
Blues: Blind Willy Johnson. Echte Blues van de jaren twintig. J ekan op sommige liedjes horen dat ie teveel whiskey achter de kiezen heeft. ook Leon Redbone is 1 van mijn favorieten.
Gitaar muziek: Ik hou ook van stevige muziek en mijn favorieten hierbij van nederlandse bodem is Electric Hannes ofwel hannes Kuijpers. Een Haarlemmer die in de jaren zestig en zeventig betrokken was in de kraakpand bewegingen en daar zijn muzikale reputatie heeft opgebouwd met de Mr Mozes Band. Tegenwoordig is hij een kunstenaar en heeft gonder andere het shcilderij genaamd Over De Berg Foetsie geschilderd. Mischien is hij hier wel bekend met het liedje Mijn Rooie Auto. De Raggende Manne (hou ik ook erg veel van) hebben hun muziek geinspireerd op Hannes.
Robert Randolph & The Family Band is ook zeer goed.
Van tijd tot tijd draai ik echter ook nog Iron Maiden en My Dying Bride en ook het eerste album van The Gathering.
Verder staat er in mijn lijstje nog Led Zeppelin, Jimi Hendrix, janis Joplin en Small Faces.
Tsja, zo zijn er nog wel een aantla die ik kan opnoemen maar dan wordt het wel allemaal een langdurig verhaal.
Groetjes,
Wouter
Tsja
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.