Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Welke woon-werk motor ?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 10 okt. 2006 11:21 | Aangepast door: coenox 
Vanochtend weer gigantisch in de file gestaan op de A12. Dan baal je dat je niet op de motor bent. Dus heb ik me voorgenomen dat weer vaker te doen. Maar op welke motor ? Mijn CX500 uit 78, de ouwe rooie, is me eigenlijk te dierbaar om met weer en wind veel kilometers (80 km per dag) te maken. Ik overweeg dus er iets naast te kopen (er staan al een VT600 en een CX500 C van Lieke onder de carport, mijn ouwe rooie en er ligt nog een CX500 C in onderdelen), maar wat zou dat moeten zijn ?

Hier moet het 'ding' aan voldoen.
- goede toerzit
- goede kuip
- koffers (evt. zelfs om mijn nette pak in te vervoeren)
- ook Lieke moet er goed op kunnen rijden
- betaalbaar in onderhoud
- gemakkelijk door de file te sturen
- veilig (remmen !)
- betrouwbaar
- mooi hoeft niet

Een aantal gedachten spelen me door het hoofd: een goede oer-CX (storingen ?), een CX500 Eof CX650 E (toch nog te oud?), een NTV 650 (erg saai en te klein ?), of een NTV 650 deauville (nog te prijzig ?) of een ST100 Pan European (te groot en te prijzig ?)

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en suggesties.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Orm
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 okt. 2006 11:54 
Gewoon een Silverwing (GL500 of GL650) met volle kuip.
Goedkoop, betrouwbaar, mooi om te zien, niet te groot voor tussen de files.

Orm. (Die nooit in de file staat, maar er altijd tussendoor gaat).

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 10 okt. 2006 12:20 
Weer en wind, Orm? Hoe is het met roest ?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 10 okt. 2006 13:15 
ha coen,
gewoon een cx erbij met een kuipie erop, das toch geen moeilijke keuze?
zo zou ik het doen, als ik niet 5min fietsen van mijn werk woonde
groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 okt. 2006 13:22 
Hallo, coenox ik rij een gl500 silverwing vorig weekend 375 mille gereden een keer per jaar gaat het frame uit elkaar en kijk ik op roest en slijtage.
Ik gebruik de motor ook in de winter behalve als het glad is en pekel op de weg licht.
Ik spuit mijn gl500 met sinecone spray in na het wassen en er zit nog geen roest op het frame dus een prima motor.
Onderhoud is belangrijk
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 okt. 2006 13:53 
Hoi Coen,

Wat dacht je van deze: http://www.motodonatz.nl/index.php?option=com_estateagent&Itemid=0 &func=showObject&info=expose&objid=62

Lekker compact en betrouwbaar. Mocht je persé cardan willen, overweeg dan een NTV (Reveré) of Dauville.

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 okt. 2006 13:59 
Ik rijd wekelijks 350 kilometer, woon werk verkeer. Dit doe ik op mijn GL500. Het bevalt mij prima. Echter als het weer te koud gaat worden en er wordt gestrooid, rij ik toch echt wel op mijn cx500 test fiets (met voei lelijke kuip van een BMW). Ik noem het dan ook de pekelfiets. Gea noemt het de blauwe druif, het maakt mij niet uit. Dit is trouwens ook de fiets waar menig motrblok uit verkocht is. De laaste is verkocht aan peter geerlings. Ja het blok is goed en ik heb er zelf mee test gereden. Vandaar de test fiets.
Okay, ik moet nu dan wel weer een blokje klaar maken en dan ga ik binnen kort weer rijden op de CX500 woon werkverkeer.
Op beide fietsen heb ik wel verstralers extra gemonteerd. Dit is wel lekker als je veel over de boeren landwegen in de polder moet rijden.
Nou dit is mijn ervaring, zie maar wat je er mee kan.
groetjes Marco.
Verstralers kunnen zonder pardon gemonteerd worden tot een max vermogen van 110 watt. Let er even op dat je ze op tijd uitzet en de accu nog even wat extra bij laad. De dynamo kan max 175 watt leveren dus je ziet het is krap.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver gompie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 okt. 2006 14:03 | Aangepast door: gompie 
Ha Coen,
Heb je wel eens gedacht aan een Honda Transalp?
Een (on)gewone huis-tuin- en keukenmachine die ook nog slagroom kan mixen.
Heeft nog een leuke club ook (...)
Rijdt onwijs makkelijk. en is vanaf zo'n € 1500,= knap te verkrijgen.
Wil je wat groters dan is er nog de Africa Twin of in uiterste geval, een Varadero.
Groeten uit Alkmaar, Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 okt. 2006 14:16 | Aangepast door: marcobecker 
Ik heb nog een hele mooi cx650e sport kleur wit staan, is dat wat?, en die is toch echt wel
een heelstuk goedkoper dan 1500,- euro.
groetjes marco becker
Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 okt. 2006 16:35 | Aangepast door: Hans 
Voor woon-werk verkeer en natuurlijk het hele jaar door gewoon een Harley gebruiken. Daar zijn ze toch voor bedoeld ..... inzetbaar onder alle omstandigheden :) !

Of is een 78-er CX met volle Polariskuip (zoals de mijne) toch beter ?
Na al die jaren in weer, wind en zon heeft ie me nog nooit laten staan en snort ie gewoon over 's heren wegen.
Ik heb wel zijn frame ooit eens laten stralen, verzinken en poedercoaten en uiteraard ook de achterbrug goed onder handen genomen.
Nog geen spoortje roest maar wel een vreselijk wit uitgeslagen en vies motorblok en een roestig (nou ja zwart geverfd) uitlaatsysteem.
Nog nooit een motor gehad die zo ontzettend betrouwbaar is en zelfs met het meest minimale onderhoud genoegen neemt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 okt. 2006 17:08 
Coenox,

Ik heb vorig jaar eind augustus een BmW R 100 Rt gekocht en had er afgelopen maand 11.000 bij opm de teller gereden hij heeft nu 111.000 gereden k heb er geen centje pijn aan gehad.
Heb van de winter een Tr1 Yamaha Vtwin erbijgekocht dacht ik als pekelfiets alleen had die tr1 geen volle kuip , geen handvatverwarming en geen voetverwarmers (de cilinders van de Boxer) . Die heeft er inmiddels 5000 km bij op de teller.

Hen nu afgelopen maand een CX erbijgekocht als pekelfiets heeft er wel een volle kuip op en de ventilkator kan de benen heerlijk warm blazen.

Ik ben erg benieuwd hoelang de CX me plezier gaat leveren.
Voor mij is de de BMW De Motor als ik daar weer opstap dan is het een soort van thuiskomen. An zich geen wonder want ik heb al 200.000 BMW km bij elkaar gereden afgelopen jaren.

Ik expirimenteer sinds vorig jaar voor het erst met andere merken.
En ik moet zeggen de Cx verveelt me nog niet, ik heb nog te weinig mee gerededn om te zeggen dat ie betrouwbaar is.
Dat moet nog blijken.

Voor de spielerij heb ik een Yamaha XT 550 bij, als ik in de zomer over de landweggetje scheur ga ik in de Berm de tractoren voorbij.

Wat betreft extra licht zoals Marco zegt: Ik heb ook gereden in het verleden met een ver en een breedstraler op de valbeugel, die geschakeld waren op groot licht. Maar wat een dieptepunt als je terug moet naar dimlicht. Die overschakeling is me Te groot.

succes met je keuze..

Schrijver voorbijganger
Gast 
#12 | Geplaatst: 10 okt. 2006 17:45 | Aangepast door: voorbijganger 
Op http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=2028334 staan foto's van de Tr1 die is eventueel te koop.

Bouwjaar 1984
km stand 65.000 echte kilometers.
Heerlijk V twin
dragpipes ook aanwezig om lekker te kunnen knallen. Ik doe dat af en toe ff. Eventueel met kofferrek en koffers (krauser)
Kan makkelijk 100 km per dag aan.

O ja die stuurmoffen zitten er niet bij.Die passen nl ook op mijn andere motoren.

groet van Ton

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 okt. 2006 20:44 
Kom toch lekker in Friesland wonen en werken. Alle ruimte en geen files en maar 5 kwartier van Amsterdam.
Groeten uit Grou
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver desnijders
Gast 
#14 | Geplaatst: 10 okt. 2006 21:01 
Marco,
Is doe 650 met volle kuip en evt. koffers?
André

Schrijver terry

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 okt. 2006 22:02 
Mijn CX500, met Vetter kuip gaat dagelijks de baan op, en dit het ganse jaar door. Kwestie van onderhoud tijdens de wintermaanden waar dan ook extra aandacht naar gaat.
Verder vervang ik binnenkort mijn uitlaat door mijn pekeluitlaat, die in het voorjaar dan terug opgeknapt wordt.
Als aanrader voor comfortabel rijden, ook tijdens de winter ga ik voor sorry, BMW RT, met verhoogd scherm en handvatverwarming. Zelf doe ik het op de CX met een paar extra handschoenen, ze zijn goedkoper in aanschaf dan een RT.
Terry

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Welke woon-werk motor ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven