Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

bandenspanning

Schrijver bass38
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2006 20:36 
ik had graag de bandenspanning (bandendruk) geweten voor mijn honda 650 CXE ben een beginnende motorrijder en heb soms de indruk dat mijn achterste wiel af en toe wegslipt bij slechte wegen of misschien is dit wel normaal? Bedankt voor de reactie.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2006 21:38 
Volgens het Haynes wphboek 2,25 bar voor en achter. Kijk ook eens goed naar de profieldiepte van je banden, en de leeftijd ervan. Banden die er al jaren onder zitten, kunnen nog genoeg profiel hebben, maar toch vervangen moeten worden.(uitgedroogd)
Kontroleer ook of er niet teveel speling op je achterwiel zit.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver WillemH
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2006 22:37 
Hoi,

De gegevens die Marcel gaf zijn volgens de boeken juist.
In de praktijk echter heeft met name bij de achterband een iets hogere spanning een positieve invloed op het rijgedrag. Spanning solo:2,5 bar en met duo en/of bagage 2,8 bar.
Wat betreft het wegslippen: als de achtervering te hard staat afgesteld gaat de achterkant een springerig weggedrag vertonen met als gevol het "wegstappen" van het achterwiel in hobbelige bochten.
Kwestie van experimenteren en je rijgedrag aanpassen aan de wegomstandigheden.

Groet, Willem Hartlief

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2006 23:22 
bass, het " wegglijden" bij slechte wegen kan ook komen doordat je achtervering veel te hard staat , zorg voor wat minder demping ,
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 okt. 2006 08:33 
Door veel proberen kom je het aan de weet.
De een wilt zacht rijden en een ander wilt hard rijden.
Ik bedoel met banden spanning en de veer afstelling
ouwe_jan die graag hard rijdt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 okt. 2006 16:56 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn CX500. Vooral als ik over een wegmarkering rij, zo'n opgestopen pijl of zo. Dan heeft de CX de neiging om 'er af' te glijden.
Nu zijn mijn banden van midden 1999, volgens de dot-markering, dus het zou best kunnen dat ze aan vervanging toe zijn. Profiel is in orde, dik zat.
Voordat het seizoen volgend jaar weer begint moet ik toch een kijken of ik twee nieuwe bridgestones bij elkaar kan sparen.

Harmony,
Hans.
( die veiligheid onbetaalbaar vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 okt. 2006 19:27 
Op het gebied van banden is mij gisteravond erop gewezen dat de Avon Roadrunners toch wel de beste keus zijn. deze schijnen nog steeds te verkrijgen zijn. 1 van onze clubleden heeft hier zo'n 17000 mijl mee gedaan.

De Bridgestones zijn goede banden maar het valt me wel op dat deze vrji snel slijten. Ik doe er gemiddeld tussen de 6 en 8000 mijl mee dus nog geen twee jaar en dat wordt toch vrij kostbaar dus ik ga in het nieuwe jaar toch eens kijken wat de andere opties zijn,.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Dinges
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 nov. 2006 19:02 
Heb zelf net een nieuw voorbandje laten monteren bij Roukema, een Maxxis. Had ook last van wegglijdende banden bij opplakstrepen, banden waren ook al oud en droog. Nu nog even sparen voor een nieuwe achter maar ik ken mijn motor nu al niet meer terug! Eindelijk weer met een zeker gevoel een bocht in kunnen sturen, ook bij vochtige weg, nat ben ik vandaag niet tegen gekomen. Oftewel, eerste indruk Maxxis, prima sloffie, gewoon weer lekker rijden, heerlijk

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 nov. 2006 19:08 
Ik heb Avon Roadrunners op de Smurf zitten en die glijden toch wel meer dan de Bridgestones die op de Dromedaris zitten. Vooral (in Amsterdam) op kruispunten met tramrails is het verschil merkbaar. De Avons glippen behoorlijk als ik natte tramrails schuin oversteek.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 13 nov. 2006 07:34 
Les 4 voor motorrijders (met wat voor band dan ook), tramrails dwars oversteken en plakstrepen altijd ontwijken.

Ik ben erg tevreden over de Bridgestone en ik hou de psi-spanning aan, die in het handboek wordt genoemd, 28 psi voor en 36 psi achter.

Greetz,
Edward

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 bandenspanning

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven