Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Rickman op Eurosport

Schrijver erikerna
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 okt. 2006 16:01 
Hallo.Heeft er iemand ervaring met het opbouwen van een Rickman/Polaris kuip op een CX500E/650E. Passen de beugels van een CX500B ook op een eurosport? En waar moet ik nog meer op letten. Alvast bedankt.

groet, Erik

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 okt. 2006 16:37 
Op mijn Cx A zit een Polariuskuip (niet zelf opgezet)
Maar als ik een foto voor je moet maken meel je maar.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 okt. 2006 19:18 
Ik heb nog nooit een Polaris kuip op een E gezien. Ik vraag me af of het wel past.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver erikerna
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 okt. 2006 01:08 
Ik heb een cx-500B met polaris. Past perfect, maar ik vraag me af die zelfde kuip ook op een Eurosport past.
gr. Erik

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 okt. 2006 09:56 
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het hulpframe (wat op het frame word gebout) aangepast moet worden.

Ik heb de Polaris niet op de CX gezet maar in het verleden weleens een spikplinternieuwe Polariskuip op een BMW r 80/7 gezet.
Later dat hulpframe iets aan moeten passen omdat ik een zijsapn aan de BMW heb gehangen.
En daar was het hulpframe van de kuip ook niet op voorzien.

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 okt. 2006 12:44 
ja dat kan , ik heb er gisteren nog een gezien!!
of het mooi staat is een kwestie van smaak. theo.

Schrijver erikerna
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 okt. 2006 13:45 
Theo, jij hebt er een gezien,toevallig op internet met foto ?Welke volle kuip, behalve een Schurgers kuip is eventueel een alternatief.Ik vindt nml. de bescherming van een Rickman met alle weeromstandigheden perfect, maar indedaad denk ik niet de mooiste.
Erik

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 okt. 2006 18:08 
Erik,
Een Rickman Polaris kuip past met het juiste hulpframe ook op een 500 E. Mijn CX 500 Euro was hiermee uitgerust toen ik deze kocht. Het staat naar mijn mening echt niet op een Euro of Sports model, maar ja, smaken verschillen. Daarom heb ik er zo snel mogelijk een Schurgers 980 S op gezet, die er wel heel mooi bij past. Waar ik wel problemen mee had bij de Rickman kuip waren de standaard CX-spiegels, die steeds verdraaid werden bij het maximaal uitdraaien van het stuur, zoals bijvoorbeeld bij manoevreren in de schuur of heel korte bochten. Misschien horen er op een Rickman kuip ook spiegels te zitten, maar dat was bij mijn motor niet zo. Mocht je nog een Schurgers kuip zoeken, ik heb nog een mooie over. In het blad Motor nr. 42 van 18 oktober 1990 staat een heel interessant artikel over kuipen. Ik wil je wel een kopie hiervan sturen. Misschien iets voor de webmaster om dit artikel te vermelden (of plaatsen??) op deze site?

Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver erikerna
Gast 
#9 | Geplaatst: 16 okt. 2006 17:16 
Henk. Bedankt voor je reactie en de informatie. Die schurgers kuip die je hebt, is deze incl. beugels voor de cx ? En zijn er toevallig ook nog lowers bij ? En die info over kuipen lijkt mij erg interressant. Tot slot, heb je een prijs voor de kuip in gedachten en kun je mij een foto mailen van de kuip, type ?
Alvast bedankt
Erik
ebekkernens@wanadoo.nl

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Rickman op Eurosport

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven