Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

ANWB lidmaatschap

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 okt. 2006 11:01 
Voor 15 november moeten ANWB leden wijzigingen in de gewenste service/dekking aangeven, anders wordt e.e.a. automatisch verlengd en omgezet naar woonplaats-, Nederland- of Europa-dekking.
Met de auto kom ik nauwelijks meer de grens over, maar aangezien ik in 2007 een paar buitenlandse treffens wil meemaken, twijfel ik toch over de Europa-dekking. Wat denken jullie?

Iedereen die zijn huidige ANWB pakket en automatische omzetting (!) wil bekijken: hou je lidmaatschapsnummer bij de hand en surf naar www.anwb.nl en klik op 'mijn anwb'.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 okt. 2006 12:12 
Hoi Floris, ik twijfel ook maar of ik wel lid moet (gaan) worden.

Ik heb al jaren geen ANWB lidmaatschap meer en twijfel momenteel of het nodig is
Ik rij op nogal wat oudjes rond.

Buitenland kom ik amper dit jaar ff de Duitse grens over geweest,maar maak wel veel kilometers.Dit jaar al 23.000

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 okt. 2006 12:56 
Vind die ANWB een steeds (wereld)vreemdere organisatie worden.
Het WW lidmaatschap is persoonsgebonden en het is niet de bedoeling dat je partner van hetzelfde pasje gebruik maakt en zeker niet dat je met meer dan 1 auto / motor rondtuft.
Heb net daaromtrent even gebeld .
Tja meneer, 3 auto's en 12 motorfietsen, ook al staan die op uw naam, daaaar is uw enig lidmaatschap echt niet voor bedoeld; want ja uw vrouw kan dan tegelijkertijd met een van die vervoermiddelen rondrijden en pech krijgen.
Dat ze dan wordt geholpen op een oude ANWB pasje, dan pleegt u/zij fraude !
Dan moet zij zelf maar een zgn. partnerlidmaatschap afsluiten.

Ongelooflijk; immers niet de bestuurder maar de auto of motor strandt langs de kant van de weg. En als het kenteken staat op naam van het ANWB lid dan moeten ze toch gewoon helpen? Ongeacht de bestuurder ?

Tjonge ze zijn wel heel erg klantgericht bezig. Ik denk dat ik na meer dan 25 jaar mijn lidmaatschap maar opzeg. Ik wordt met en met toch een beetje kriegelig van van deze kruideniersmentaliteit.
Maar goed de andere aanbieder kent een voertuiggebonden lidmaatschap. Ik ga er echt geen 15 afsluiten !

Voor het opzeggen heb ik nog tot uiterlijk 15 november de tijd. Ook al staat op de ANWB site dat opzegging van het lidmaatschap uitsluitend schriftelijk kan gebeuren, het blijkt bij navraag ook telefonisch te kunnen !??
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver startweer
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 okt. 2006 14:04 
Als je gewoon een partner lidmaatschap neemt voor de lady, is het toch goed? En met welk voertuig je dan onderweg bent maakt dan niet meer uit, want je bestuurd er altijd maar één tegelijk.

Ik twijfel ook over buitenland dekking. Ik wil steeds wel weg, maar het lukt steeds niet. Aan de andere kant is het per jaar niet heel erg veel duurder, afgewogen op bijvoorbeeld je vakantie budget, of je reparatie budget. Ik vermoed dat ik toch maar voor het volledige pakket ga...

Gea

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 okt. 2006 14:11 
Gea,

kijk daar gaat het mij nu net om; de WW hulp is bedoeld voor een (elk van mijn) voertuig(en).
Niet voor een persoon.
Dus een partnerlidmaatschap is louter geldklopperij, want op mijn naam staande voertuigen corresponderen met de tenaamstelling van het ANWB lidmaatschap. Ongeacht wie er in rijdt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver startweer
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 okt. 2006 14:36 | Aangepast door: startweer 
Ben ik niet met je eens. Toen iemand met een touringcar langs de weg stond met pech, zei meneer wegenwacht: 'jij bent lid, dus we helpen jou'. Dan maakt het dus niet uit of je een auto huurt, leent of jat, geholpen wordt je toch.
vind ik veel beter dan dat voertuiggebonden gehannes van de concurrent.

Gea (die geen aandelen ANWB heeft)

Schrijver Haroldsplace
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 okt. 2006 16:28 | Aangepast door: Haroldsplace 
Dus, zorg dat er telkens 1 mee rijdt die lid is van de anwb buitenland. (BV Startweer, sorry jij bent voortaan verplicht om mee te rijden.) Mocht jou motor uitvallen dan is dat dan even "zijn" motor en wordt "jou" motor toch gemaakt.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 19 okt. 2006 18:03 | Aangepast door: coenox 
Ik was tot voor kort erg tevreden met de ANWB. Ze hebben me twee keer met de CX goed geholpen in het buitenland. Dit jaar ging het mis: een klapband met het kleine aanhangertje achter de auto, in Frankrijk. Ik heb de reis en kredietbrief, dus dacht ff de ANWB bellen. Bleek dat we een aanhangersupplement nodig hadden voor 10 euro per jaar. Konden we niet ter plekke regelen, want ' nee, meneer dat is niet de bedoeling'. Ik betaal dus vet over de 100 euro per jaar, maar ben op dat moment ineens geen klant meer. Ik snap wel dat ze geen mensen gaan helpen die het er maar op aan laten komen, maar ik wist het niet en was wel al lid. Erg incoulant en dat terwijl er genoeg concurrentie is van route mobiel.

Hebben jullie wel eens gekeken naar de pechtdienst van de KNMV, met buitenlanddekking als optie ? kijk in de brochure. Je krijgt ook hulp met de auto mits niet ouder dan 14 jaar (Floris?).

In Nederland is hulp bij pech onderweg voor KNMV-leden gratis. Voor een bedrag van € 40,- heb je ook hulp in het buitenland. Aanhanger, zijspan etc zit er in NL gewoon bij, buitenland 7,50. Hoe meer ik lees, hoe interessanter ik het vind. Oh ja, partnerlidmaatschap is 29 euro (ex buitenland)

Hoe het zit met verschillende voertuigen weet ik niet zeker. Op de folder staat "persoonsgebonden" , dat suggereert dat het voertuig niet uitmaakt. Ik ga daar nog even over bellen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 okt. 2006 19:06 
Coen ik wacht vol belangstelling af wat er gaat gebeuren ben al
52 jaar lid van de anwb wegen wacht plus buitenland
Was vijftig jaar lid en het goude speltje moet ik nog krijgen
Dus Coen is mijn motor en auto nou wel bij de ANWB of enkelt maar mijn auto
groeten van ouwe-jan die af wacht wat er komt van jou gesprek
Het is nog geen 12 November
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 okt. 2006 19:16 | Aangepast door: ben bons 
Ik ben hier ook mee bezig, ik en Henny zijn beide lid Henny partnerlidmaatschap sinds dat ze haar eigen moter heeft. Als ze nu de buitenland module niet bij neemt wordt zij geholpen op mijn pasje omdat ze in mijn reisgezelschap zit als ik in dezelfde reis ook pech krijg heb ik zelf pech want dan moet ik de hulp gewoon betalen. Dus krijgt ze nu ook buitenland er bij.De prijs die ik nu in de oude vorm moet betalen is meer dan dadelijk in de nieuwe vorm dus het word goed koper voor mij met de zelfde hulp.Voor heen had ze geen eigen pasje en was toch geholpen door de WW omdat ze gewoon mijn nr opgegeven heeft, mijn zoon heeft op dit moment ook dagelijks mijn auto mee plus een briefje met het WW nr er op. Als je bij iemand mee rijd met motor of auto en je krijgt pech en diegene is geen lid dan doe je of je dat voertuig geleend hebt dan word je gewoon geholpen.Juist omdat het niet voertuig gebonden is maar persoonlijk en toch wordt er ruim naar gekeken door de WW hulp dat is mijn ervaring er mee.

Ben Bons

p.s voor ouwe Jan er staan nu 2 motoren en 1 auto op mijn naam als ik `s morgens met pech kon met de motor en toevalig `s middags met de motor wordt ik normaal geholpen is mij gezegt

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 okt. 2006 19:18 
Dat is dan maar erg slecht geregeld in Nederland. Mijn motor verzekering komt inclusief dekking voor zowel binnenlands als europese pech hulp. Iemand van de verzekering vertelde mij onlangs dat volgnes de statistieken klassieke motoren veel goedkper zijn voor de maatschappij omdat vaak alleen maar kosten gemaakt moeten worden als de motor niet langs de weg te repareren is omdat eigenlijk veel mensen hun eigen motor wel weer langs de weg kunnen reopareren tenzij het natuurlijk een lekke band of vastlper is en dan wordt er meteen een takel wagen gestuurd. Ik heb hier (helaas) met de CX al van gebruik gemaakt en was daarvan zeer onder de indruk. Zeker omdat deze machine net 3 dagen vezekerd was en daar werd totaal niet moeilijk over gedaan.

een soortgelijk ANWB organisatie hier in de UK is de RAC. 1 van onze clubleden moest deze gebruiken na een zeer lange tocht op een MT50. Ik kan niet zeggen dat ik daarvan onder de indruk was. Eerst stuurde ze een busje met iemand die even naar de fiets keek en een papiertje overhandigd en dan nog maar eens 2 uur wachten voordat er iemand langs komt om ook daadwerkelijk de fiets en eigenaar thuis te brengen. Allemaal een beetje dubbelop dacht ik.

Ik denk dat het grootste probleem ios dat dit soort organisaties nog steeds erg slecht zijn voorbereid op motoren en zich veel te veel richten op auto's. Ik weet niet of de ANWB ook zo is maar het is allemaal geldklopperij.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 okt. 2006 23:33 
Mijn IRK heb ik in Italië goed kunnen gebruiken. Doordat ik onderuit was gegaan en mijn voorrem verbrand was, met het naar beneden rijden naar het dal, ben ik via de ANWB met een gele autotransporter naar de Honda-dealer gebracht, die mijn CX weer keurig gerepareerd heeft, zodat ik de dag daarop veilig naar Apeldoorn kon afreizen. Ik heb mijn WW/IRK gewijzigd en de vervangende auto laten vervallen. Hier maak ik toch geen gebruik van.
Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 20 okt. 2006 08:03 
Henk krijg je wel een vervangende motorfiets of moet je dan lopend naar huis
Er zijn zoveel problemen die niet opgelost worden als je motorfiets rijd

ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 20 okt. 2006 11:10 
Dit lees ik op de site van de ANWB:

Ik heb een motorfiets. Als ik pech krijg, heb ik dan ook recht op hulp van de Wegenwacht?
Ja, de service van de Wegenwacht geldt voor zowel auto als motorfiets.

Als ik electronisch advies volg, heb ik toch voor 105 euro per jaar een uitgebreid pakket. Vooral buitenland vind ik belangrijk.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Bikermouse
Gast 
#15 | Geplaatst: 20 okt. 2006 11:37 
Ik ben lid van de KNMV, maar heb hier nog geen gebruik van hoeven maken.
Maar een vriend van me had in Duitsland pech met zn triumph (waar ik achterop zat, ik had een ongelukje gehad en was geen lid van de KNMV..) en die werd netjes geholpen; motor werd opgehaald en wij op een perron gezet en de treinkaartjes werden betaald (ook voor mij als passagier).

Joost

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 ANWB lidmaatschap

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven