Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

www.lidl.be

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 okt. 2006 08:25 
Hallo,

is dit bruikbaar voor de CX?

Momentsleutel 1/2

verchroomd staal
meetbereik: 42 tot 210 Nm, tot op 5% nauwkeurig
met automatische herinstelling en afkliksysteem, lengte: 46 cm
per stuk 17,99 euro

mvg

Edgard

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 okt. 2006 09:13 | Aangepast door: theojansen 
kijk even op deze site bij 'techniek, hulpmiddelen, aanhaalmomenten', dan zie je dat je hem alleen voor de zware moeren en bouten kan gebruiken.
zelf heb ik er 2, klein en groot bereik.
theo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 okt. 2006 09:56 
Koop liever een momentsleutel van ongeveer 5-50Nm. Het zijn juist de kleine boutjes die het snelst kapot draaien. En geef er wat meer geld aan uit, voor €18 kun je onmogelijk kwaliteit kopen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 okt. 2006 10:21 | Aangepast door: PIRANHA 
Bedankt,

ik wou alleen maar een bevestiging van wat ik dacht.

Niet doen dus.

mvg

Edgard

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 okt. 2006 10:33 | Aangepast door: Hans 
Deze sleutel is zeker voor de CX geschikt. Met dit bereik wel alleen te gebruiken voor de zwaardere moeren.
M.n. moet je dan denken aan de bouten van de cylinderkop (aanhaalmoment ca 55 Nm).
Mijn ervaring is dat de Lidl gewoon redelijke tot goede kwaliteit levert voor weinig geld. Dit is waarschijnlijk een Tüv gekeurde momentsleutel (net als die ik zelf al jaren gebruik). Gewoon kopen dus (zeker voor die paar keer dat je een dergelijke sleutel nodig zult hebben).

Voor de wat kleinere boutjes is het wel verstandig een momentsleutel te kopen van goede kwaliteit / gerenomeerd merk. Normaal draai je die kleine boutjes aan op gevoel, kan ook best, maar gebruik je een momentsleutel dan zet je kracht tot de 'klik'. En zit er dan veel tolerantie op de instelling dan bestaat gerede kans dat je de schroefdraad uit het aluminium trekt.

Let er wel op dat je na elk gebruik de sleutel (althans de veer die daarin zit) ontspant. Doe je dat niet en leg je de sleutel voor langere tijd weg dan kloppen de aanhaalmomenten op de instellingsschaal niet meer.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 okt. 2006 20:42 
Volgende week maandag bij LIDL in NL een druppellader te koop voor 19,95 Euro.
Groetjes Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 24 okt. 2006 01:16 
Helaas alleen in 't noorden van Nederland. (regio 1 en 4)Druppellader
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 okt. 2006 10:51 | Aangepast door: marcobecker 
Ik heb zelf en moment sleutel van 2.5 kligram meter tot 20 kilogram meter.
Ik weet dat deze een zeer ruim werk gebied heeft maar hij koste toen al 350 gulden.
Maar het werk wel goed.
r zit ook geen ratel op, alleen een klik die maar een kant uit gaat. Wil je de andere kant op dan moet je de stift even door drukken naar de andere kant.

Ik denk zelf dat je voor 18 euro niets kan kopen wat goed is op deze markt.
Ik ben vroeger begonnen met een moment sleutel met ratel van de kijk schop. Ik stelde die in op 2,5 kilo gram meter en ik draaide er gewoon een m8 bout mee kapot. Het was wel 8.8 sterkte bout dus wat klopt er hier niet? De moment sleutel was veels te sterk.

Dan heb ik er geen vertrouwen meer in.
In die sleutel die ik nu heb, heb ik wel vertouwen. Ik heb deze sleutel al meerdere malen laten na kijken op zijn afstelling. Dit kan men op een meet klok aan tonen. Het klopte allemaal.
Dus die mij maar een goede dure sleutel.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bikermouse
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 okt. 2006 11:54 
Als ik "speciaal" gereedschap koop, koop ik liever een iets duurdere en dat ik wat zekerder ben dat het lang mee gaat en goed is, dan een goedkopere kopen en een grotere kans lopen dat je iets sloopt.
Een momentsleutel blijft precisie-gereedschap en als ik kijk dat mijn sleutel zo'n 100 euro heeft gekost, vraag ik me toch af waar die 80 euro is gebleven. Dit kan in mijn ogen nooit allemaal korting zijn.

Joost

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 okt. 2006 17:08 | Aangepast door: Hans 
Speciaal gereedschap heb je, de naam zegt het al, maar zelden nodig. Ik heb mijn momentsleutels (3 stuks voor de range van 4 Nm tot 220 Nm, niet al te duur en voorzien van Tuv keurmerk)ook laten testen op afwijkingen. Het bleek dat de afwijking bij elke sleutel lager was dan 3%. Dat vind ik zeer acceptabel. Want zo nauw luistert het aanhaalmoment nu ook weer niet !

Ik geef liever meer geld uit aan gereedschap dat ik vaker nodig heb. Vrijwel al mijn gereedschap is van het merk Hazet.
Duits kwaliteitsgereedschap dat een paar centen kost maar levenslange garantie heeft (gaat er iets kapot, lubbert iets uit dan lever je het bij een verkooppunt van Hazet in en je krijgt, ongeacht de ouderdom van het stuk gereedschap, zonder verder gedoe een nieuw exemplaar mee).

Ik moet zeggen dat in de 30 jaar dat ik Hazet gereedschap gebruik ik nog maar 2x gebruik heb hoeven maken van deze garantieregeling. En de pasnauwkeurigheid is gewoon heel erg goed. Dus geen ronde moeren of uitschieten en je handen ontveld.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 www.lidl.be

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven