Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Koppeling blokkeerd

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver techsolo
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 nov. 2006 15:34 
Mijn koppeling blokkeerd pertinent in derde. Iemand een idee? Of een oplossing. Motor heeft een maand stil gestaan.

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 nov. 2006 16:15 
Wat bedoel je met "koppeling blokkeert"? Kan je niet naar derde en wel naar andere versnellingen, of....???
Misschien wat duidelijker zijn in de omschrijving van een probleem.

Schrijver techsolo
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 nov. 2006 16:24 
krijg ze niet open. Hendel word zo zwaar. Geraak nimmer aan mijn stuur. NA wat spelen komt ze los. MAar duurt vijf minuten ofzo

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 nov. 2006 17:16 
Koppelingskabel zit vastgerot.
Monteer een nieuwe.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver techsolo
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 nov. 2006 17:26 
is dat normaal dan dat dat sporadisch gebeurt?

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 nov. 2006 17:48 
Het gebeurt echt alleen in de derde versnelling? In dat geval heeft het namelijk niets met de kabel te maken.

Groet Marcel

Schrijver techsolo
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 nov. 2006 17:51 
ZOu ik ook denken. Derde of vierde maar eerste en tweede hebben er geen last van. Is wel vervelend als ge ineens nimmer kunt ontkopellen.

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 nov. 2006 19:12 | Aangepast door: puk 
ik zou eerder denken aan de schakelwals, dat je tussen twee versnellingen zit, dan blokeerd alles.
niet TE voorzichtig schakelen en een beetje meer kracht zetten bij het schakelpookje als je opschakeld, probeer eens of dat helpt ,
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 nov. 2006 19:29 
Haal de motor maar uit elkaar dan vindt je de storing [een gebroken schakelveer ] kan iedereen gebeuren
vooral om dat ze te oud worden
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voorbijganger
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 nov. 2006 19:49 
Als Ouwe J gelijk heeft moet je op zoek naar een alternatief vervoermiddel...
Of je derde versnelling niet gebruiken maar dat is eigenlijk geen optie...

Schrijver techsolo
Gast 
#11 | Geplaatst: 1 nov. 2006 22:36 
Bwa ik heb even tijd maar hoe moeilijk is die veer te veranderen? Aangekoekte olie is geen optie? Verder ja die cx moet voor kerst in orde zijn. Want vanaf dan moet ik daar trouwe maatje s mee worden. Elke dag de baan op.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 nov. 2006 08:57 
Is het blok voordat dit euvel optrad uit elkaar geweest; althans is het achterste motordeksel er af geweest??

Dan bestaat ook de kans dat het schakelvokje en het schakelpookje daar waar de in elkaar vallen/aangrijpen ten opzichte van elkaar niet goed zijn gemonteerd. Ze moeten precies in elkaars middenstand worden gemonteerd. Doe je dat niet dan heb je of geen 1 en 2 of geen 3,4 en 5.
Dit is wel te controleren; als je bij stilstaande motor alle versnellingen kunt inleggen dan is dit niet de oorzaak.
Dan zul je verder moeten met de suggestie van O-J.
In beide gevallen moet wel de motor uit het frame en het achterste motordeksel even worden gedemonteerd.
Kun je wel gelijk de nokkenasketting + spanners beoordelen en zonodig vervangen. Doe dat zeker met alle O-ringen en natuurlijk de pakkingen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver techsolo
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 nov. 2006 10:36 
Euh ik heb die moto gekocht met een groot onderhoude in 2005. Ik weet niet hoe vaak er sinsdien mee gereden is want ik weet ook niet op hoeveel km dat onderhoud is gebeurt. Maar het blok is toen allesziens open geweest.

Schrijver techsolo
Gast 
#14 | Geplaatst: 2 nov. 2006 18:13 
Dus goed wat kan ik nog proberen. Kan er morgen vroeg mee gaan rijden.

Schrijver Guernica
Gast 
#15 | Geplaatst: 2 nov. 2006 18:40 
Dag Koen,

Moto heeft ongeveer 400 km terug een kompleet onderhoud gekregen! Dus daar kan je zeker nog 5000 km mee verder.
Wat betreft jouw koppeling, ging altijd wat moeizaam (= moest hard trekken) ik heb er nooit iets aan gedaan maar idd misschien wel eens kabel vernieuwen?
Alles loopt gegarandeerd weer zoals het hoort.
Wat betreft ombouwen??? Aan frame is maar alleen ophanging linker voetsteun pasagier fout. Kan met een geplooid plaatje erboven hersteld worden. Waarom uitlaten niet evenwijdig staan??? Geen flauw idee hoor.
Niet teveel zorgen maken, rijden maar.

Mvg,
Daniël Masson

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Koppeling blokkeerd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven