Al meer dan 25 jaar in weer en wind zon en sneeuw woon-werk verkeer op de motor.
Het koudste was tot nu toe - 22 graden. Kouuuuud man !
De laatste 10 jaar de CX, daarvoor een Norton, Ducati en Yamaha XS. In de zomer ook regelmatig een 40-er/50-er jaren oldtimer, maar dan wel alleen binnenwegen. Een motor uit de 30-er jaren is nmm niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Dus die blijven in de garage staan.
Kleding; goed dik leer (Damen) soms in combinatie met een regenoverall en goede laarzen.
En natuurlijk klassiek; jethelm (Interstate police model) met motorbril. Ja ik weet het, een integraal is veiliger, maar ik ben nog een beetje van de oude stempel.
Gelukkig nog nooit een ongeluk gehad (wel eens onderuit omdat ik van de rijbaan werd gedrukt door een koekblikbestuurder die met alles bezig was maar niet met de weg); misschien vanwege ervaring uit mijn jonge jaren op stratencircuits. Maar betrap mij er zelf op dat ik wel steeds voorzichtiger ga rijden. Da's goed voor mijn ouder wordende lijf en leden.
Heb nog nooit zoiets als handvatverwarming gehad. De beste bescherming biedt nog steeds een volle kuip met op de bestuurder aangepaste kuipruit (99% van de kou gaat dan over je heen). Heb meer last van trillingen en vibraties; daar slaan de handen 'dood' van.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.