Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Zo juist gelezen

 
Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 nov. 2006 15:40 | Aangepast door: voorbijganger 
De minimumleeftijd om op een zware motor te rijden zonder voorafgaande examens voor lichte motoren gaat definitief omhoog van 21 naar 24 jaar. De verkeerscommissie van het Europees Parlement heeft dat woensdag besloten.


Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het te gek voor woorden.
Gaat nu de leeftijd om in een hummer te mogen rijden ook omhoog

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 nov. 2006 16:06 
Leuk onderwerp waar je het lang over kunt hebben. Feit is wel dat deze beslissing is gebaseerd op ongevalscijfers. De groep motorrijders tot 24 jaar blijkt de meeste brokkemakers te kennen. Ik ken een aantal motorrijders die tot die leeftijdsgroep behoren. En ik moet zeggen dat die dit beeld alleen maar bevestigen. Dus of het verstandig is! Tja.

P.S. Wat die Hummers betreft: die mogen ze van mij helemaal verbieden!

Groeten Marcel

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 nov. 2006 16:16 
We kunnen niet ontkennen dat er wel degelijk verschil is tussen twee en vier wielen. En evenmin dat jeugdige (onervaren) bestuurders relatief grote brokkenmakers zijn. Ik vind dit leeftijdscriterium daarom wel logisch.

Edward
(die hier op z'n 38e met 1340 cc gelukkig geen last van heeft)

Schrijver startweer
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 nov. 2006 16:18 
Oeps! Joost (bikermouse) betekend dit dat jij je CX nu ineens weer een paar jaar moet laten staan?

Overigens mocht mijn overbuurjongen van 21 afrijden op een 'zware' fiets. Dat deed hij dus. Binnen 3 maanden werd hij betrapt op 160 rijden op een 70 km weg (in de stad). Hij mag dus opnieuw afrijden voor auto en motor, en wacht nog af hoe lang hij rijontzegging krijgt. Als hij model staat voor 21 jarigen, zou het dus een goed besluit zijn. Maar ja, de goeden moeten weer onder de kwaden lijden. Zoals bij elke maatregel die genomen wordt.

By the way, wat is een hummer?

Gea (die inmiddels 'domme' vragen durft te stellen)

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 nov. 2006 16:54 
Nou, overbuurjongetje heeft in elk geval nog een verhaal te vertellen en is dus nog net geen boomklevertje geworden.
Ik denk dat het niet zinvol is...op een 125cc kan je je ook hartstikke plat rijden alleen moet je wat meer moeite doen. En die moeite doen de breezerzuipende pilletjesslikkende jeugd van tegenwoordig wel, want hormoongedreven en dus geen angst. Ik hoef alleen maar aan mezelf te denken toen ik 18 was. Ook op mijn huidige leeftijd ( een goed bewaard geheim) is het nog regelmatig lastig de gaskraan niet volledig te openen.....Dus van daar maar een brave Honda en geen kruisraket...
En Gea, een Hummer is een omgebouwd legervoertuig uit het Amerikaanse leger: groot, breed, loeizwaar 4wielaandrijving en dorstig. Wordern ook wel PCHoofd-tractor genoemd om dat patsers er daar mee flaneren. Meestal gebruikt door golftrutten om de kinderen naar school te brengen want de rest rijdt ion die irritant kleine RangeRovers V8.
Groeten
Ray (die in de stad woont waar ze bijna verboden werden)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 nov. 2006 19:17 | Aangepast door: ouwe_jan 
Daar gaan we weer
In de racerij mag je veertien zijn om mee te kunnen rijden ,laten ze dat dan ook naar vier en twintig jaar doen dan is er voor onze jeugd geen aandrang meer om hard te rijden
Maar met schade en schande wordt men wijzer
ouwe-jan die al vierenvijftig jaar motor rijd en nog steeds zijn gashandel opendraaijd als het kan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 nov. 2006 19:21 | Aangepast door: voorbijganger 
Gea,

ik heb bij google ff hummer ingetikt en kwam bij de Nl importeur uit.

http://www.kroymanshummer.com/flash/site.asp daar kun je bekijken en ze hebben op 4 km ongeveer 1 liter nodig..
Over dorstig gesproken...

Schrijver beussie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 nov. 2006 19:44 
Helaas ik heb ook zo`n zoonlief die had een scooter en die werd opgefokt naar 120km/hu gelukkig voor hem reed hij alleen het blokje naar de filistijnen en niet zichzelf na lang vragen waarom ~tja het geeft een kick om die snelheid te rijden en aan je vrienden te kunnen snoeven ik ben in een kwartie van A naar B gereden) eerlijkheidshalve moet ik zelf ook toegeven dat ik de gaskraan ook best open durf te draaien en binnen een uur van Alkmaar naar Heereveen tuf dus waar ligt de fout/grondslag ik weet het niet maar dat je er minder ongelukken mee krijgt waag ik te betwijfelen.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 nov. 2006 19:54 
ik ben het met O-J eens dat je door schade en schande wijzer word.
begrijp ook wel dat je risico's in wil caluleren.
Maar de leeftijd verhogen heeft mijn inziens geen zin.
Met een huidige motorfiest van 500cc ook een 25 kw ding kun je ook de straatstenen uit het wegdek halen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 nov. 2006 20:27 
Ik moet wel heel erg wijs zijn, na zoveel schande. Gelukkig niet zo heel veel schade.

Het moeilijkste van motor, en ook auto rijden is zelfbeheersing. Waarom zou je verd...30 gaan rijden achter zo'n bord als er helemaal niemand te zien is? Of 70 op de autosnelweg waar 10 km lang wegwerkzaamheden zouden moeten zijn, maar er niemand werkt ?
Zelfbeheersing dus. Moeilijk zat.

En hoewel het vaak wel de jongeren zijn die erg 'enthousiast' zijn, zijn er ook wat 'jongere ouderen' die zich erg uitbundig kunnen gedragen.

Harmony,
Hans.
( zelf ook niet altijd beheerst )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#11 | Geplaatst: 23 nov. 2006 08:53 
hier heb ik maar 2 dingen op te zeggen;

1 mensen met geld kopen een dure porsche of bwm en laten net 18jaar geworden zoon of dochter erin rijden en dan kan er net zogoed iets ergs gebeuren (enige verschil is dat de bestuurder zelf meestal niet zo erg letstel oploopt)

en 2 ik heb in duitsland mijn rijbewijs gehaald daar kende ze toen al het lichte rijbewijs. mijn 1e motor was een bekende; cx500 die moest worden teruggetuned, zaten in de uitlaatbochten 2 ringen in.
maar daar reed ik net zo snel 150 mee met optrekken (daarna ging het langzaam verder naar 170)

eindconclusie;
vanaf 50 kan motorrijden al dodelijk zijn dus lichte rijbewijzen of terugtunen helpt "bijna" niet!

groetjes werner
(die ook wel eens naderhand denkt dat is weer goedgegaan)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Albert
Gast 
#12 | Geplaatst: 23 nov. 2006 09:09 
Het grote verschil is volgens mij dat je voor een paar honderd euro al een oude kawa hebt met een topsnelheid van 280. Een auto die dat haalt is wel een tikkie duurder...

Albert
(die op z'n 21 ook een VFR750 had, nu een CX500)

Schrijver Bikermouse
Gast 
#13 | Geplaatst: 23 nov. 2006 12:49 
Hier het e.a.a. van een jonge motorrijder ;)

@Gea: Als je eenmaal je roze papiertje hebt gehaald, dan blijven de regels m.b.o. eventuele begrenzingen gelden, waarvoor jij het hebt gehaald. Aangezien ik nog in het "oude" systeem heb afgereden en netjes 2 jaar 25kW heb gereden, kunnen ze me gelukkig niet meer pesten met die nieuwe ellende van ze (ook al ben ik 21).


Verder ben ik er wel mee eens dat ze grenzen leggen voor snelle voertuigen, maar waarom dan alleen voor motoren?? Ik weet wel dat als iemand van mijn leeftijd een 100pk+ auto wil verzekeren dit een lastig en duur verhaal wordt, maar het is wel mogelijk. (behalve als die op pappa's naam wordt gezet natuurlijk..)

Maar nog iets, wat in mijn ogen krom is: als iemand op z'n 21e als een debiel wilt rijden, zal die dat niet nog steeds willen op z'n 24e..
Ik ben meer voor een begrenzing van het topvermogen en dan voor iedere beginnende motorrijder ongeacht zijn/haar leeftijd. Maar dat is mijn nietszeggende mening in dit kikkerlandje..

Joost

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 nov. 2006 16:56 
Ik ben 50+ (een beetje) en heb m'n motorrijbewijs al meer dan 25 jaar. Dus ik heb geen persoonlijk belang bij wat wel en niet mag voor een beginnend motorrijder. Toch, als her-opstapper ben ik ook weer een beginner.

Wat me wel opvalt : Jantje van 18 mag, na het halen van z'n auto-rijbewijs, met elke auto de weg op, verzekerd en wel. Pietje, zijn tweelingbroer met een motorrijbewijs, moet eerst een aantal jaren 'beperkt' rijden. Daar ligt wat ongelijkheid naar mijn gevoel.

Met een lichte of begrensde motor kun je jezelf net zo te pletter rijden als met een zware. Dus ik snap het niet helemaal.

Harmony,
Hans.
( die neit alles hoeft te snappen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 26 nov. 2006 22:41 
Ik dacht, dat het einde wel in zicht was, nadat het motorrijbewijs vele extra verrichtingen in zich heeft. Als ik dat nu zou moeten doen, zou ik dat papiertje nooit halen. Ik ben in 2001 na 30 jaar weer gaan rijden, heb nooit les gehad, (oefenvergunning). Dus 65plussers zouden weer een rijbewijs moeten halen :-)??? Ze zijn een gevaar op de weg........
Henk, gelukkig nog geen 65+.......
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zo juist gelezen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven