Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

welke leeftijd?

Schrijver patrick1968
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 nov. 2006 17:21 
hoi vanaf welke leeftijd mag me zoon mee op de motor? wie weet dat ik heb geen flauw idee? en mag die ook voorop zitten dan?
groet patrick

Schrijver techsolo
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 nov. 2006 17:37 
Euh hoe bedoel je? Je mag je 3 maanden oude zuigeling in de topkoffer duwen :) en Je mag als achtien jarige aan het stuur van een motorfiets

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 30 nov. 2006 17:41 
Hallo Patrick, lees deze verhalen maar. Ik zou persoonlijk mijn kind niet voorop de motor meenemen. En achterop pas als ze groot genoeg zijn om zich stevig vast te kunnen (blijven) houden en met de voeten bij de steunen kunnen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver patrick1968
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 nov. 2006 17:59 
bedankt voor de reacties ik weet genoeg !! groet patrick

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 nov. 2006 18:01 
een belanrijk criterium is natuurlijk of er een passende helm beschikbaar is.
volgens mij is er behalve het bovenstaande geen wettelijke belemmering.
voorop zitten mag niet!!
de opmmerking van marcel lijkt me ook erg belangrijk. persoonlijk heb ik mijn kinderen pas meegenomen toen ze minimaal 8 jaar waren.
theo.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 dec. 2006 09:23 
Kinderen horen gewoon niet thuis op een motor.
Het absolute minimumvereiste waaraan een (kind)passagier m.i. dient te voldoen wordt al aangegeven door Marcel.

Wil je een kind absoluut laten genieten van het motorrijden dan kun je ook een zijspan aan de motor monteren. Ik zie altijd met veel genoegen dat sommige vaders/motorrijders dat doen en dus heel erg verantwoordelijk bezig zijn.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#7 | Geplaatst: 1 dec. 2006 10:12 | Aangepast door: Engeltje 
Welke leeftijd, dat je kind achterop mag op een motor, is volgens mij niet vastgesteld. Mijn jongste dochter zat al met haar 6e bij mij achterop. Er reden op een dag politieagenten mij voorbij en bij een rotonde moest ik zelfs voor een colonne wachten en ik stond met haar pal voor voor een motor-politie agent. Die zei niets en zwaaide zelfs vriendelijk gedag toen wij verder mochten.

Er zijn zelfs speciale zitjes te koop voor de kids. En inderdaad, een kind moet goed beschermd worden met kleding en helm. Goed kunnen zitten en bij de steps kunnen. Ik had in die tijd een Rebel en mijn Bambi (Shadow) en dat zijn toch redelijk lage motoren (ik bedoel hiermee ook aan te geven dat ze wat gemakkelijker bij de steps konden) en met een buddyseat zaten ze dicht tegen mij aan. En tijdens ritten zat Kaithlyn meestal bij mij en Robin met Steffie afwisselend bij Coen of Michael.
Want een rit met kids, rijdt Michael altijd mee, omdat ik geen duo-back-sit heb (zoals dat op een fiets wel kan).

Nu met de Groene Draeck (CX) en Deau-tje (Deauville) ben ik wel blij dat ze wat groter zijn. En dan zit Steffie meestal bij mij achterop. Ik vind ook wel een vereiste dat ze goed stil kunnen zitten en niet steeds om zich heen zitten te wiebelen.

Zo een heel lang verhaal. Maar als moeder vind ik het niet eng om ze mee te nemen. Ze zijn het zo langzamerhand gewend. Voor kleine ritjes (bijv. heen en weer brengen naar sporten) gaan ze altijd achterop bij mij of Coen.

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 dec. 2006 10:54 | Aangepast door: cosmar 
Kinderen achterop verschilt per ouder en per kind, het belangrijkste blijft toch wat ze aan hebben als je onderuit gaat (is niet de bedoeling maar wanneer heb jij voor het laatst rustig gecruised). Een goed zittende helm (vrouwenmaten genoeg tegenwoordig) De jas mag wat ruimer zitten (meeste zijn verstelbaar en je doet er dus iets langer mee) zelfde geld voor laarzen (schoenen geven niet veel enkel bescherming). De broek moet wel weer goed passen. Voor handschoenen geldt dat ze zo zitten dat je kind er nog steeds iets goed mee vast kan pakken. kosten liggen voor kinderkleding tegen de E350,- alles bij elkaar.
enkele voorbeelden, babybiker, polo en als laatste louis.
Cosmar ( die aan het sparen is voor zijn neefjes)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver dave01011968
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 dec. 2006 23:19 
Ben benieuwd hoe oud je zoontje is die je wilt meenemen Mijn dochtertje is 6 jaar en gaat graag achterop Voor haar leeftijd is ze (heel)klein zodoende heb ik de voetsteunen hoger geplaatst Ik rijd met haar achterop kleine afstanden tot ongeveer 30a40km en niet op de snelweg Maar vrienden van mij hebben een zoontje van eveneens 6 jaar oud die al vanaf zn 4e jaar achterop gaat en ook afstanden van 300 tot 400 km achterop heeft gezeten over de snelweg Het ligt dus ook een beetje aan wat je je kind aanwend en hoe je kind er zelf op reageerd Al denk ik zelf dat 6jaar toch wel de minimale leeftijd is voor een kind om veantwoord achterop te zitten en inderdaad een goed passende (kinder)helm is zeer belangrijk

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 2 dec. 2006 09:09 
Geld mag niet uitmaken voor de veiligheid van een kind achterop, er zijn inderdaad aanpassingen voor achterop voor kinderen.
Zorg ervoor dat een kind kan leunen tegen een topkoffer, maak een extra riem om je eigen middel, dat het kind je kan vasthouden, niet alle motorpakken hebben een riem.
Als een kind bang is achterop, dan niet dwingen, want dan heb je kans dat het nooit meer mee wilt.
Armsteunen (Goldwing) zijn ook te verkrijgen voor gewone motoren, hebben de kinderen ook zijdelingse steun, en als het in slaap valt, dan schuiven ze er niet vanaf.

verder is er geen leeftijd aan gebonden hoe oud een kind moet zijn, maar een zijspan is een oplossing, of een CX-trike, maar wel kostbaar, maar wel velemalen goedkoper dan een onvervangbaar kind.

Ga inderdaad zoals Dave zegt kleine stukjes rijden, dan kan het wennen.

En wat engeltje zegt, als ik de mogelijkheid heb om mee te rijden voor hun kinderen (mijn tweeling zijn 3,5 jaar) dan ben ik van de partij en ga dan ook mee.

En wat eerder gezegd is KLEDING + HELM is het allerbelangrijkste.

groetjes

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Engeltje

Moderator 
#11 | Geplaatst: 2 dec. 2006 13:52 
Michael,

Straks zijn je meiden ook oud genoegom bij hun papa achter op te willen zitten. Dan komt er ook weer een tijd dat onze kinderen regelmatig bij hun andere thuis zijn en dan kunnen de meiden ook mee. Dan is er zelfs een achter-op-zit over.

Kleding en helmen dan ten over.

Liefs
Engeltje
(die ook voor haar broer alles over heeft)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 welke leeftijd?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven