Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

LEKKER DAN!

Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 dec. 2006 13:29 
Zojuist gelezen op GeenStijl.nl:

"Een motorrijder is woensdagochtend neergeschoten op de Papaverweg in Amsterdam-Noord na een vermoedelijke verkeersruzie met de chauffeur van een connexxionbusje. Hij raakte daarbij gewond, maar was volgens de politie nog wel aanspreekbaar.
De dader wist na de schietpartij te ontkomen. De politie voert een grootscheepse zoekactie uit naar de schutter en het busje waarin hij vluchtte".

Jonges jonges (m/v) waar moet dit heen....Naast een helm en goeie beschermstukken in je pak moet er nu ook een kogelvrij vest onder???
Hoe kan het dat een chauffeur van een debielenbusje in ***naam een pistool bij zich heeft? Lekkere screening daar bij Connexion....halen ze hun personeel zelf af bij Justitie ofzo?
Groetjes
Ray (die weet dat er ergere dingen zijn, maar dit bij de beesten af vindt...)

Schrijver startweer
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 dec. 2006 14:42 
Sja, deze motorrijder heeft het overleefd, in tegenstelling tot Jesse uit Hoogerheide.....
Kon je de wereld maar beschermen tegen dit soort zwaargestoorde mensen....

Maar dit soort types kunnen mij er toch mooi niet van weerhouden om (zodra mijn knie dat weer toestaat) met veel plezier 'Harry' van stal te halen. Bovendien heb ík een kuip! Is die kuip toch nog ergens goed voor ;-)

Gea (die wel met Ray meevoelt)

Schrijver Jan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 dec. 2006 20:54 | Aangepast door: Jan 
En ik vind de benaming debielenbusje volstrekt misplaatst!

Jan (die naast cx-motorrijder ook best chauffeur van zo'n busje van die maatschappij zou kunnen zijn, een busje waarmee bijvoorbeeld zijn ouders dan wel kind vervoerd zouden kunnen worden)

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 dec. 2006 21:16 
Het is volstrekt verbijsterend dat zoiets gebeurt he? Ongelofelijk. Mijn credo is maar altijd nooit teveel provoceren. Dan krijg ik de agressie ook niet over me heen.
Vorig jaar met die sneeuwstorm heb ik vast gezeten in een file. Een paar auto's verder was een bestelbus met koelkasten en ander witgoed die tevergeefs heuvelop weg probeerde te komen en, onbedoeld, het verkeer ophield. De mensen direct voor mij volledig over de zijk: "die chauffeur kan niet rijden" tot grove taal aan toe. Ik dacht, als die gasten maar niet met elkaar op de vuist gaan.

Ik geloof dat dit soort situaties het slechtste in mensen losmaakt.

Kalm, aan dus, dan breekt het lijntje niet.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 dec. 2006 21:25 
Goed, vanmiddag de posting gemaakt in een licht ontstemde bui, vandaar de vervelende benaming van het busje...
Was niet bedoeld om wie dan ook te kwetsen....behalve dan die betreffende chauffeur. Excuses daarvoor.
Ray ( die ook denkt dat als we wat minder snel over woorden vallen, de wereld er ook wat beter uit zou zien...)

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 dec. 2006 08:55 
Tja, korte lontjes in het verkeer. Ik kan me wel eens storen aan agressief en asociaal rijgedrag of heb juist moeite met slakken op de middelste rijbaan. Maar ik ben nog nooit op het idee gekomen om een vuurwapen uit m'n dashbordkastje te trekken. Ik fantaseer wel eens over James Bond-achtige trucs, zoals tijdens het inhalen op ingenieuse wijze andermans banden leksnijden, of liters olie uit m'n uitlaat laten stromen, of een raketwerper in één van m'n koplampen. Dat is voor mij de beste remedie tegen korte lontjes...

Edward (die in het verkeer wijselijk elke confrontatie netjes uit de weg gaat...)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#7 | Geplaatst: 7 dec. 2006 21:17 
ha edward,

ik wist niet dat jij een pistool in je dashbordkastje hebt? laat dat de politie maar niet horen....

maar tegenwoordig word alles lijkt het wel met geweld "opgelost" denk ik dan, iedereen roept laat het ophouden maar als het gebeurt staan ze wel met een mobiele telefoon te filmen om het op internet te zetten, maar helpen ho maar. want ja als je je ermee bemoeid heb jij straks ook die klap te pakken, of nog erger.

werner (die ook wel eens verkeerd handeld in het verkeer)

ps, sorry gea maar jesse kan je niet vergelijken met die motorrijder. ik woon in hoogerheide het is al erg zat!
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Lemmy
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 dec. 2006 22:21 
Denk dat de vergelijking van Gea wel degelijk raak is. In beide gevallen gaat het om geweld dat plotseling optreedt zonder dat er, voor zover nu bekend, aanleiding toe is (voor zover er aanleiding zou kunnen bestaan om een willekeurig persoon van het leven te beroven of een poging daartoe te doen).

Kortom, dit soort geweldsuitbarstingen komen soms zonder aankondiging of aanleiding. Triest maar wel de realiteit. Logisch dat we de gebeurtenis in Hoogerheide erger vinden; daar gaat het om een jochie van nog maar 8 jaar. Kinderen beschouwen we immer per definitie als 'onschuldig' en 'weerloos' (en terecht natuurlijk). De misdaad in HH weegt dan ook zwaarder op ons gemoed.

Niettemin is er wel sprake van een parallel denk ik.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 LEKKER DAN!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven