Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Bevestiging Topkoffer Krauser K1

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver groodt
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2006 11:37 
Ik ben een complete know-nothing op dit gebied. Daarnaast pas sinds twee weken in het bezit van een CX (ben er erg blij mee). Mijn vraag: ik heb een krauser kofferrek met twee zijkoffers, type K1 (Zie foto 16 in de showroom: dat is niet mijn motor maar daarop is hetzelfde rek te zien).
Kan ik op dat rek zomaar een K1 Topkoffer bevestigen of heb ik dan nog een soort "adapter" nodig. Zo ja, weet iemand hoe ik daar dan aan kan komen?
Alvast dank voor je antwoord.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 8 dec. 2006 11:55 | Aangepast door: MAST 
Hallo, als het goed is, zit er bij het kofferrek een plaat die de verbinding vormt tussen de linker en de rechterkant. (is ook te zien op foto 16 ) Op de bovenplaat komt de topkoffer vast te zitten. Mocht dat er bij jou niet op zitten, zou je eens kunnen informeren bij Rob's accessoires in 't Zand (NH).
hieronder een tekening van het rek met de bovenplaat.

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver groodt
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 dec. 2006 11:57 
Marcel,

Dank voor je snelle reactie. Die bovenplaat zit er inderdaad op, net als bij de motor op plaatje 16 in de showroom. Kan de topkoffer daar zonder verdere aanpassingen op?

Schrijver antoon

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 dec. 2006 12:18 | Aangepast door: antoon 
Topkoffer zit bij mij met drie boutjes gemoteerd op rek no 1,Ook een krauzer rek.succes!
groet Antoon.

Schrijver jost

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 dec. 2006 13:30 
Voor bevestiging van de koffer moet er ter hoogte van no 6 (in het midden van de bovenplaat) een slotplaatje (ongeveer zoals no 7) gemonteerd worden. aan de achter-onderkant van de koffer zit het slotje waar het slotplaatje in valt. Aan de voor-onderkant van de koffer zitten twee metalen (vork?) plaatjes die thv No 1in twee van de sleuven van de plaat grijpen.
gr Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver groodt
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 dec. 2006 14:32 
Beste Joost,

Weet jij ook waar ik zo een slotplaatje kan kopen?

Gr,

Peter

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 8 dec. 2006 16:28 
Peter, probeer dat ook bij Rob's te krijgen. tel:0224 591230
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver groodt
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 dec. 2006 16:34 
Marcel,

Inmiddels heb ik de vraag al naar Rob's gestuurd. Dank voor je adviezen.

Groet,

Peter

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 dec. 2006 18:42 
Zo,n plaatje heb ik denk ik nog wel liggen zal zondag kijken (bij daglicht)
tegen verzendkosten mag je dat dan hebben.

Mail me maar naar telton2supermail.nl
met een @ voor 2

Schrijver beussie
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 dec. 2006 22:08 
Hoi met Beussie
eerst een advies aan Groodt als de topkoffer bevestigd is doe er dan minimaal een borgboutje in (dus door de topplaat boren want ik ben er begin dit jaar al een topkoffer kwijtgeraakt)
tweede: als voorbijganger toch in z`n garage/schuur gaat kijken beussie heeft plaatje 8 en 9 nodig als je die toevallig tegenkomt hou ik me aanbevolen.
groeten van Beussie.

Schrijver Lemmy
Gast 
#11 | Geplaatst: 8 dec. 2006 22:11 
Neem aan dat je foto 16 van de cx500/650 euro bedoelt?

De topkoffer kan daar zonder problemen opgemonteerd worden.

Met 3 of 4 boutjes en een paar metalen stripjes en klaar ben je. Aan de voorkant van de topkoffer (van boven af gezien) in ieder geval 2 boutjes van boven af door de koffer en de spleten in het rek en dan aan de onderkant vastzetten met (uiteraard) een moertje. Tussen de onderzijnde van het rek en het moertje even een metalen plaatje en dat is het dan.

Aan de achterkant in het midden 1 boutje op dezelfde manier of evt. 2 boutjes (1 links en 1 rechts) maar net wat je wilt.

Heb zelf op die manier wel vaker topkoffers gemonteerd en dat werkt prima.

Goedkoop en snel.

Enne...nog van harte met de aankoop van je CX!! Ik ben er zeker van dat ook jij veel plezier aan deze motor gaat beleven.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 dec. 2006 22:39 
even voor voorbijganger ik moet m`n e-mailadres nog geven (staat meen ik ook op de CX.site)
gc.beuzekom@chello.nl
PS ik heb getracht een mailtje naar voorbijganger te sturen maar die komt onbestelbaar terug vandaar deze manier

Schrijver groodt
Gast 
#13 | Geplaatst: 9 dec. 2006 03:11 
Voorbijganger: ik heb je een mail gestuurd.
Beussie: als voorbijganger die plaatjes voor jou niet heeft: ik was vandaag bij van Sleeuwen Motors in Volkel (voor mijn plaatje maar die had ie niet) en die had nog een oud K1 rek liggen waar jouw plaatjes wél op zaten, zag ik. Misschien is dan met hen wat te regelen.

Groet,

Peter

Schrijver voorbijganger
Gast 
#14 | Geplaatst: 9 dec. 2006 09:30 
Ik ga morgen kijken in mijn schuur (ook voor beusie)dadelijk eerst weg.
Ik had nl wat van dat spul over.
Dus er is kans dat ik het heb.

Mijn e-mail let op dat je ipv de 2 een @ invuld.
Ik krijg te veel spam momenteel om het e-mail adres zo te plaatsen.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#15 | Geplaatst: 10 dec. 2006 11:31 
Zo juist in mijn schuur gekeken en foto's van wat ik heb geplaast op: http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=2346207 daar is een en ander dus te bekijken.

Wie mij gemaild heeft krijgt persoonlijk bericht.

Groet van Ton aka voorbijganger

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Bevestiging Topkoffer Krauser K1

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven