Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Lunchen in Linschoten

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 dec. 2006 10:51 
Gisteren even met Edward in Linschoten afgesproken. Hij gaat donderdag met de auto op vakantie naar verweggistan en zat te dubben over z'n winterbanden. Aangezien de temperaturen in verweggistan aanzienlijk gematigd zijn, werd besloten om toch maar de zomerbanden terug te schroeven. Een uurtje werk, niet meer. En als beloning kreeg ik een warme lunch aangeboden. Hierbij Edward's recept voor kalkoenfilet met blauwe kaassaus op een bedje van gebakken bladspinazie (recept voor 2 personen).

- 4 ons kalkoenfilet
- 1 ons blauwe kaas (bijvoorbeeld Dana Bleue)
- 2 ons bladspinazie
- kerrie, sambal, zout, peper

Bladspinazie goed wassen en droogschudden. Marineer de kalkoenfilet of bak het in een marinade van olie, kerrie, sambal, zout en peper. Snij de kalkoenfilet in blokjes en bak ze in een koekenpan op een hoog vuur, zodat het vlees snel dichtschroeit. Zet het vuur halfhoog, voeg de bladspinazie toe en bak deze kort mee. Zorg ervoor dat de bladspinazie niet teveel verpietert. Verkruimel de blauwe kaas, voeg die toe en zorg ervoor dat de kaas niet de kans krijgt om te smelten. Snel verdelen over 2 borden, niet laten afkoelen. Lekker met een glaasje rode wijn erbij. Eet smakelijk!

Edward heeft ook nog een variant op dit thema (een snelle zondagavondhap met pasta): Kook pasta. Bak in een koekenpan spekjes bruin in een kruidenmengel (knoflook, sambal, basilicum, zout en peper). Voeg de gewassen bladspinazie toe. Doe vlak voor het eind roomkaas erbij (bijvoorbeeld Boursin). Kaas laten smelten, klaar. Pasta opscheppen, mengsel eroverheen, bord op schoot en TV kijken maar ....
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 dec. 2006 11:11 
Nou vergeet je nog te melden dat we (nadat jij mijn winterbanden had vervangen) de kou getrotseerd hebben. Ik heb je samen met mijn buurman (Kawa 9r ofzoiets) langs de mooiste weg van Nederland geleid. Meije (gem. Bodegraven)...15 km lang slingeren langs water en boerderijtjes. Wegens drukte af te raden in de zomer, maar op herfst en lentedagen zeer de moeite waard.

Edward (die eindelijk de Smurf van Floris heeft mogen bewonderen...bij uitstek de lelijkste CX die ik ooit heb gezien en dat is een compliment. Ideetje: wie heeft de lelijkste??)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 dec. 2006 11:14 
Wat lelijkste!!!!!!!!

oude-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 dec. 2006 11:29 
Geen geintjes hè Ouwe jan...ik bedoel natuurlijk de lelijkste CX... En geloof me, hoe lelijker z'n Smurf, hoe blijer Floris. En met Smurf bedoel ik dus z'n CX, Ouwe Jan.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#5 | Geplaatst: 18 dec. 2006 11:49 
Zie je wel.. Ik zag gister zo rond, Brunchtijd een cx voorbij kachelen.

Een lichtblauwe. Coen dacht wel dat het Floris was. Maar goed we wisten het natuurlijk niet zeker.

Lieke (die haar ogen dus niet in haar zak had zitten)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 dec. 2006 11:57 
Lichtblauw en lelijk? Dat moet Floris geweest zijn.

Volgende keer neem ik meer Linschoters mee op excursie langs Meije. Met een beetje mazzel is dit inclusief lunch.

Prettige feestdagen en groetjes aan de kids!

Schrijver Engeltje

Moderator 
#7 | Geplaatst: 18 dec. 2006 12:36 | Aangepast door: Engeltje 
Ik zag niet of die lelijk was, maar wel lichtblauw.

Ik ken de route langs het plaatje Meije. Het is inderdaad een hele mooie, landelijke en sprookjesachtige route. Ik heb het ooit met iemand gereden, maar toen had ik mijn Rebel nog.

Ik sla het niet af om het in het voorjaar, wanneer alles een beetje in bloei komt te staan, deze route nog eens te willen doen, met in the family. Ik kan ook goed koken (zeggen ze) dus kan altijd een handje meehelpen, dan is de rit incl. lunch.

Edward, jij ook de groetjes terug en fijne feestdagen.

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 dec. 2006 19:01 
Lieke,Hier een oude vraag van oude-jan ,Voor wanneer kan ik die bromtol bestellen,inverband dat het kort dag wordt voor mij.en met mijn vacantie besteding in 2007
groeten ouwe-jan
Wie dit niet begrijpt ,hoeft ze eigen niet druk te maken ,als Lieke en oude-jan het maar begrijpen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 dec. 2006 19:45 
OJ bedoel je misschien de SJK foto's?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#10 | Geplaatst: 18 dec. 2006 21:26 
Hoi Jan,

Zodra ik iets weet, zal ik je het meteen doorgeven. Je weet immers al dat je nooit de vos moet opjagen om iets te kunnen vangen. Want dan duurt het alleen maar langer voordat deze de geur van het spoor heeft gevonden.
Groetjes ook aan het thuisfront.

Lieke (die nu hoopt dat Oude-Jan mij ook begrijpt)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 dec. 2006 22:02 
De Meije, Bodegraven.....

Daar heb ik leren motorrijden.

In die lang vervlogen jaren was dat de officiele toegestane weg met L plaatje.

Harmony,
Hans.
( lang, erg lang geleden woonde ik in Boreft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 dec. 2006 22:10 
Stad of Dorp Linschoten.
Ouwe-Jan groet U allemaal vanuit Wieringerwerf
p/s Floris geen foto`s maar geluk

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 18 dec. 2006 23:35 
Ik wist niet dat er ook een kookrubriek geopend was op het forum....
En langs de Meije rije, dat is erg mooi.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#14 | Geplaatst: 19 dec. 2006 07:38 
Koken met Kroezers, Bakken met Bikers, altijd leuk als iemand nog recepten heeft...

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#15 | Geplaatst: 19 dec. 2006 16:37 
hallo edward,

mag mijn grasmaaier ook meedingen naar de lelijkste cx??

groetjes werner (die "lelijk" ook wel mooi vind)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Lunchen in Linschoten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ Ron, borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven