Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Momentsleutel :)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver techsolo
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 dec. 2006 16:53 
Goed na een maand zit mijn cx weer in elkaar, in het beste geval start ze morgen ook nog nadat ik er olie in heb gegoten. Er zijn in totaal 5 bouten afgebroken. Dus maar ineens een mooie momentsleutel gaan halen. Verder was de koplamp en de bijhorende bedrading alles behalve. Wat mij alles te samen doet vermoeden dat de fiets een donor verleden heeft. Maar goed arme studenten kunnen zich nu eenmaal geen nieuwe R1 permiteren. Ik laat morgen wel weten of ik er mee ben weg geraakt. En dan ga ik eindelijk plezier beleven aan Isabel of dat hoop ik toch.

Groetjes koen(die bijna de wanhopige periode door is)

Schrijver groodt
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 dec. 2006 20:52 
Koen,

Ik duim voor je !!

Gr,

Peter

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 dec. 2006 21:21 
veel geluk Koen! als het een echte cx is doet zij het vast!

Groet Erik

Schrijver techsolo
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 dec. 2006 21:31 
laat ons hopen dat ze start en niet lekt :) dan zal het verder wel allemaal in orde zijn. Remmen hebben nieuwe olie gekregen en zijn ontlucht. Want die werkte ook maar belabberd

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 dec. 2006 10:52 
Is het gelukt met de koppeling?
groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver techsolo
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 dec. 2006 13:30 
De kopelling werkt :) Nog niet zo goed, maar ze werkt. De kabel moet strakker. Verder is de Relais dood, dus als iemand weet waar ik een pinker relais vind. En dan ja ze remt als een spons en rijd als een dwijl, dus het is een poetsvrouw op twee wielen :p Maar daar wen ik wel aan. Ik denk dat de voorband zijn beste tijd heeft gehad en er alsnog lucht in de remleidingen zit. En teveel olie is dat heel erg? Want ik zit een cm boven het maximum op de pijlstok. Anders haal ik dat er straks nog wel uit met een vacuum pomp.

Groeten koen(die eindelijk kan rijden)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 dec. 2006 21:36 
Nou Koen, eindelijk dan, plezier er mee !
En zie ook vooral eerdere draadjes op het prikbord, maar paar tipjes :

- van 1 cm olie teveel gaat niets kapot, maar de krukas en versnellingsbak staan er wel steeds doorheen te malen. Afhankelijk van type kan het ook uit de ontluchting gegooid worden. Beter even op het goede peil maken, dat max streepje staat er niet voor niets
- spons remmen : extra ontluchten, kan je wel te weinig maar niet teveel doen.Verder goed nazien, veiligheid gaat voor
- dweilen : probeer eens uit te vinden wat voor spanning de banden die erop liggen nodig hebben volgens de banden fabrikant of andere rijders, de originele waarden volgens het boekje zijn te laag voor moderne banden

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver techsolo
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 dec. 2006 21:42 
owkay :) Ja die olie was een misrekening. Maar dat krijg ik er wel uit met een pomp zeker?

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 27 dec. 2006 22:52 
Of je draait de olieaftap plug een beetje los en laat een beetje olie uit je carter lopen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver techsolo
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 dec. 2006 22:55 
lukt dat met een beetje? :) Mag niet meer dan een liter uit

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 27 dec. 2006 23:31 
Olie opvangen in een schoon reservoir en eventueel weer bijvullen als er teveel uit is gegaan.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver techsolo
Gast 
#12 | Geplaatst: 27 dec. 2006 23:37 
klinkt logisch :)
Maar is niet voor morgen, moto staat bij de mama en ik heb daar zelfs geen dopsleutels.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 dec. 2006 09:12 
Remmen, test 1
Na goed ontluchten blijven de remmen sponzig aan voelen. Pak 1 van de remleidingen beet en omsluit die volledig met de hand. Knijp de hand nu aan en houd dat zo even vast. Nu met de andere hand de rem krachtig al pompend in knijpen. Als de hand om de remleiding nu de leiding voelt uit zetten dan is dat het probleem. De leidingen zijn op. Ze zetten dan te veel uit en dit geeft het gevoel dat er lucht in de leiding zit. Oplossing nieuwe staal vlex leidingen.

anden spanning, 2.3 tot 2.6 voor.
achter 2.2 tot 2.4 achter. Ja ja het is in barren bemeten.

Dan moet je zeker het balhoofd lager een controleren. Doe dit met twee man. Laat de eene achter op zitten en de ander (of jij zelf) gaat nu de voorpoten voelen of er speling op het draaipunt zit. Doordat de een achter op zit zal het voowiel los komen van de grond. Je kan nu sturen en voelen of er pitten waarneembaar zijn. Is dat het geval dan weet je dat je nieuwe bahoofdlagers nodig hebt.

Kijk ok of de banden mooi rond zijn. Als er wat oudere vlakke bt45 bridgestone banden op zitten, dan ben je met dit koude weer echt de klos. Ja mensen u leest het goed, BT45 banden staan niet meer op nummer 1. Ze geven mij een niet goed slijtgedrag af.
Mochten er vragen over zijn, ik hoor ze wel.

zo ik laat het hier bij.
Groetjes marco becker.
Tel 0321`312336
vliegersveld 37
8256 GN biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver techsolo
Gast 
#14 | Geplaatst: 28 dec. 2006 12:00 
continental :) Maar goed zal me daar is mee amuseren

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 28 dec. 2006 12:27 
Dat hoeft geen verkeerde band te zijn. Het gaat er vooral om dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Als imand wel veel bochten neemt dan zal ik toch die bt45 voorschrijven maar ik zelf rij veel in de polder, dus recht uit.
groetjes marco.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Momentsleutel :)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven