Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Tom Tom Rider

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 dec. 2006 17:13 | Aangepast door: Johan de Vries 
Mijn custom heb ik voorzien van een Tom Tom Rider.

Er is mooi materiaal meegeleverd om het apparaat op maar liefst vier (!) verschillende manieren op een motor te kunnen monteren, maar ik was er toch niet helemaal tevreden mee: op mijn CX of niet goed afleesbaar, of teveel doorgegeven trilling, of gewoonweg te kwetsbaar naar mijn idee.

Besloot daarom aan de slag te gaan met een stukje PVC-pijp uit de doe het zelf-winkel, twee 'gedemonteerde fietsbelbeugels' uit de fietsenwinkel, twee stukjes RVS pijp uit een rommeldoos tegen samendrukken van de PVC-buis en wat plastic plaatmateriaal uit de hobbywinkel. Als lijm is secondelijm gebruikt, het geheel uiteindelijk mat zwart gelakt en gemonteerd met RVS boutjes en moertjes. Het resultaat mag er wat mij betreft zijn! Voor foto's:

www.mijnalbum.nl/Album=OYK3PC8P
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Dinges
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 dec. 2006 17:45 
Ziet er netjes uit zo, en stevig ook.
Op de motor rij ik meestal gewoon mijn neus achterna maar als je echt ergens precies moet zijn is zo'n Dom Dom een handig ding en dan kan hij maar beter netjes vast zitten.
Knap gedaan hoor

Schrijver techsolo
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 dec. 2006 19:46 
ik heb ook een rider op mijn cx staan

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 dec. 2006 20:13 
Ziet er keurig uit, complimenten...!

Dirk (die regelmatig niet meer weet waar hij was)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#5 | Geplaatst: 30 dec. 2006 09:43 
hallo johan,

heb je leuk gedaan, ik heb ook een tomtom die ik nog moet plaatsen. maar die beugels zijn toch wel stevig, of trilt de boel echt zo dan?
ik wil gewoon die ronde beugel voor om het stuur erop zetten.

werner (die ook wel graag verdwaald)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 dec. 2006 10:55 | Aangepast door: Johan de Vries 
Hoi Werner,

De ronde beugel op het stuur werkte prima, was ook de meest voor de hand liggende optie; mooie plaats tussen het stuur, maar het overkwam mij dat het gietstalen beugeltje brak bij het aandraaien.

Enerzijds pech, anderzijds denk ik dat het beugeltje vroeg of laat toch gebroken zou zijn, maar dan onder het rijden door trilling. Gietstaal heeft nu eenmaal toch de eigenschap wat broos te zijn en te breken onder spanning en trilling. Bij nader onderzoek bleek ik niet de enige te zijn die dit overkwam.

Gebruik je het tonnetje voor op de rechter stuurhelft, dan heb je langere boutjes nodig, maar plaats ook ringetjes tussen het tonnetje en de houder van het remhandel om ruimte te creëren zodat het beugeltje er om heen kan gaan. Bij mijn CX lukte het anders niet.

Gebruik je de spiegelsteun voor op de linker stuurhelft: dat kan alleen bij spiegels waarvan de spiegelsteun een knik heeft. Anders is er te weinig ruimte voor de GPS, de spiegel zit dan in de weg. Ook zal het nodig zijn de schroefdraad van de spiegelsteun te verlengen, anders zit de spiegel en de GPS vast met 2 a 3 schroefdraadgangen, en dat is te weinig, of je verliest de boel of je schroefdraad gaat kapot bij het vastzetten.

Dan is er nog de optie van vastplakken op het zekeringkastje: dan heb je geen zicht op het scherm en ook laat het plakmateriaal nagenoeg niet verwijderbare sporen na, vertelt mij de brochure. Niet doen dus.

Een heel verhaal, ik heb denk ik alle opties bekeken, maar dit zijn mijn ervaringen met de montage van een Tom Tom Rider op een CX Custom.

Vandaar dat ik op de uiteindelijke optie terecht gekomen, waar ik zeer tevreden over ben.

Succes, Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 jan. 2007 10:16 
Bij www.gpsplaza.nl vindt je allerlei manieren om je navigatieapparaat te bevestigien in de auto of op de motor.
Ik heb zelf een CarTrek en heb daarvoor een HR-Richter zwanenhals in combinatie met Brodit plakplaatjes op het stuur gemonteerd. Met het Brodit systeem kan ik het ook in de auto gebruiken.

Succes, Sjaak

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Tom Tom Rider

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven