Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

momentsleutel 2

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver techsolo
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 dec. 2006 22:34 
Marco zei dus dat mijn remmen wel eens uitgehard kunnen zijn. Maar die zijn nog maar 400 km en een jaar oud. Nu is het zo dat de remmen niet goed doseerbaar zijn. Maar mijn wiel blokkeert wel als ik rem.

Schrijver marccobecker
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 dec. 2006 10:06 
Het kan, maar daar zijn ze nog wat jong voor. Bekijk ze nog eens en schuur ze een beetje op. Het kan ook zijn dat ze verglazuurd zijn. Een soort gepollijste laag er op als het ware. Dit kan wel in heel korte tijd onstaan door het remgedrag zelf. Of nog veel erger, vuil, olie, siliconenspray, was op de remschijf zelf. Als men dan niet de remblokken schoon remt dan is het gouw gedaan.
Met schoon remmen bedoel ik regel matig verm remmen. Goed heet laten worden. Dus gewoon eens die ankers aan spreken. Ik bemerk dat veel mensen bang zijn om te remmen. Voor het testen van de voorremmen is het normaal dat ik in de staat met 50 kilometer per uur remsporen van 20 meter trek met het geblokeerde voor wiel. Wel even de zaak iets warm remmen. Ik weet dat veel mensen hier heel gek van op kijken. Toch die mensen waaraan ik de motorfiets weer terug heb gegeven waren verbaast van hoe de remwekring op die manier verbeted was. In sommige gevallen kwam de rook van de blokken af. Dit zal je nooit zien bij een motorzaak, maar het kan echt.

Dus mensen, remmen maar.

Schrijver techsolo
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 dec. 2006 12:23 
en gaat die recht blijven? Sowiese bijsturen met de achter rem dan?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 dec. 2006 13:04 | Aangepast door: marcobecker 
nouw nee, je moet het wel leren om deze truk uit te halen. En vooral niet bang zijn . Op het moment dat je een pootje uit wil gaan zetten val je echt om.
Het is optijd de voorrem los laten, en zolang het goed gaat kun je de voorrem vast houden.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 dec. 2006 13:14 | Aangepast door: erikcx 
Marco,

Veel van jouw tips lijken mij direkt in de praktijk toepasbaar! (denk aan kleppenstellen, remblokken opschuren e.d.)
Maar dit keer zou een --> DON'T TRY THIS AT HOME <-- waarschuwing wel van toepassing zijn!
ik denk dat dit (waarschijnlijk goedwerkende) trukje zelfs op rijvaardigheids cursusen voor gevorderden niet aangeraden word....

Maar voor een ieder die dit gaat proberen (zeker voor het eerst): SUCSES!

(en mischien is een filmpje van een poging er toe ook wel leuk op -you tube-)

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 dec. 2006 13:16 
dit bovenstaande weerhoud mij er natuurlijk niet van het zelf te gaan proberen!

Schrijver techsolo
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 dec. 2006 13:29 
Ik heb nog geen eens een rijbewijs :p Wel al aan het schuiven geweest enzo voor de lol onder begeleiding van een instructeur

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 dec. 2006 15:20 
Ik mag aannemen dat iedereen oud en wijs genoeg is, of niet dan...


groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver techsolo
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 dec. 2006 15:23 
mja, oud en wijs denk niet dat ik dat van mezelf mag zeggen. Maar goed nu bijft de vraag of we de dozering van die remmen niet beter kunnen maken. Want ze remmen wel. Of zijn de blokken misschien toch zo versleten dat het bruikbare gedeelte gewoon ver van de schijf staat?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 dec. 2006 16:07 
moeilijk te zeggen....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver techsolo
Gast 
#11 | Geplaatst: 30 dec. 2006 16:16 
ergens een goede handleiding hoe te controleren. Heb mijn werkplaatshandboek niet bij me.

Schrijver Dinges
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 dec. 2006 16:35 
Mss zijn we niet bang om te remmen maar rijden we gewoon rustig. Merk zelf dat ik met anticiperen en tijdig gas dicht de remmen eigenlijk niet vaak hard nodig heb. Was vroeger anders, maar toen reed ik ook op snellere motoren en met een soort van doodsverachting, kortom ik was echt levende reclame voor de motorrijder (NOT)

Schrijver techsolo
Gast 
#13 | Geplaatst: 30 dec. 2006 16:42 | Aangepast door: techsolo 
ik rem hard en trek hard op al zal ik alsmaar vaker sneller op de motor remmen bij het naderen van een kruispunt. Terwijl ik der voor vaak een voet moest uitsteken bij het nemen van een bocht en alles dicht smeet vlak achter de laatste auto aan het licht :p En daar kon de instructeur niet mee lachen :p

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 30 dec. 2006 16:51 
Hallo Koen, hier staat een heel verhaal over het reviseren van een remklauw en hoe te ontluchten. Met duidelijke foto's. Remklauw is vlgs mij van een CX turbo, en lijkt op die van de "gewone" CX.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver techsolo
Gast 
#15 | Geplaatst: 30 dec. 2006 16:53 
[i][/i]
Had een turbo dan vier zuigers? Ik had die uitleg al gezien. Maar ik wil nog niet direct aan een gehele revisie beginnen, kwestie van niet weer een maand zonder moto te zitten. Maar de remmen remmen goed enkel niet doseerbaar, het is alles of niks.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 momentsleutel 2

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven