De prijzen in Nederland zijn mij niet bekend, maar van de prijzen in Duitsland onderstaand het overzich gedurende de levertijd van de CX (12.1977 - 01.1986) in al zijn varianten.
P.S 1 DM = Hfl 1,13
CX 500
12.1978 DM 5.620,--
01.1979 DM 5.788,--
07.1979 DM 5.991,--
07.1980 DM 6.234,--
02.1981 DM 6.534,--
10.1981 DM 6.617,--
09.1982 DM 6.753,--
07.1983 DM 6.823,--
CX 500C
07.1980 DM 6.243,--
02.1981 DM 6.534,--
10.1981 DM 6.617,--
10.1982 DM 6.735,--
04.1983 DM 6.732,--
CX 500 Turbo
10.1981 DM 13.153,-- !!!!
01.1982 DM 13.203,--
04.1983 DM 13.215,--
07.1983 DM 13.333,--
10.1984 DM 13.334,--
GL 500
01.1982 DM 7.873,--
04.1983 DM 7.884,--
07.1983 DM 7.955,--
10.1984 DM 7.987,--
CX 500E
01.1982 DM 7.367,--
04.1983 DM 7.373,--
07.1983 DM 7.439,--
10.1984 DM 7.457,--
De info voor de 650 modellen heb ik ook beschikbaar; alleen niet vermeld.
Wat ook leuk is zijn de aantallen verkochte motoren in Duitsland.Het jaar met de meest verkochte CX'en heb ik achter de aantallen aangegeven.
CX 500 20.320 stuks (1981)
CX 500C 15.190 stuks (1981)
CX 500 Turbo 380 stuks (1982)
GL 500 2.680 stuks (1982)
CX 500E 4.060 stuks (1982)
CX 650C 580 stuks (1983)
CX 650E 280 stuks (1983)
CX 650 Turbo 58 stuks (1983)
GL 650 390 stuks (1983)
Het zou m.i. leuk zijn om dergelijke cijfers van de Nederlandse markt ook beschikbaar te krijgen/hebben.
Ik weet dat aantallen-info via de RDW kan worden verkregen (kosten?); prijsinfo via de importeur (of via de importeur wel beide ?). Misschien dat vanuit de club contacten kunnen worden gelegd. Immers deze CX club is bepaald geen eendagsvlieg gebleken dis serieus.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.