Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Zondagmiddagrit

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 jan. 2007 16:50 | Aangepast door: Johan de Vries 
Mooi weer vandaag; zonnetje, strak blauwe lucht, mooie gelegenheid voor een frisse neus en uitproberen van de routeplanner. 'Mijd de snelwegen' aangevinkt, eerst maar langs de kust richting Bergen. Blijkbaar ben ik niet de enige die dit had bedacht, het lijkt wat op een maandagmorgenspits. Tijd voor een ander plan. 'Hoorn' ingevoerd: een mooie rit door de Beemster, lekker rustig. Daar aangekomen richting Edam langs de IJsselmeerdijk. Laagstaand zonnetje, veel motorrijders, rustig aan. Daarna via de snelste weg naar huis. Even lekker doorrijden op de snelweg: draven met die paarden. M'n eerste toertocht in 2007. Mooi toch?

Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 jan. 2007 19:06 
Je bent een bevoorrecht mens, Johan. Je woont in een van de mooiste provincies van Nederland. Veel mensen weten niet hoe mooi Noord-Holland is, denken teveel aan de Randstad. Mocht je nog eens zin hebben in een toerritje, rij even langs Alkmaar. Hetzij om een bakkie koffie te leuten, hetzij om mij (samen met de PhoeniCX) op te halen...
h.g. Dirk (die z'n motor al klaar heeft staan)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 jan. 2007 19:06 
't Was niet mijn eerste toerrit van dit jaar, maar 'k heb wel errug genoten van het mooie weer, mijn fijne fiets en het lekker niks hoeven! Veel motorrijders op de weg :-), zingend jongetje achterop... het leven is leuk!

Schrijver Engeltje

Moderator 
#4 | Geplaatst: 14 jan. 2007 21:13 
Lag vanmorgen in ons bed naar buiten te kijken en "baalde" dat het mooi weer was... wat had ik zin om op de motor te stappen, maar ja twee motoren en drie kids, gaat niet zo maar 1,2,3.
Niet veel later belde Michael, of we zin hadden in een ritje... is dit toeval of is het wat tweelingen vaker hebben: denken en weten wat de andere helft wilt.
Uiteraard hadden we zin in een ritje. Coen is nog even naar de verjaardag van Edward geweest en zo rond een uur of kwart over drie, waren we klaar voor vertrek. Coen en ik hebben niet op onze Ouwe Rooie en Groene Dreack gereden, die waren nl nog niet gereed (accu-loos enz), maar Michael kwam wel aan op zijn Rode Woerd. Lekker in de buurt richting Gouda (een leuke en mooie rit, en een deel vloeide nog uit de 1e rit van de club, zo een vijf jaar geleden). In Gouda een lekker biertje gedronken en daarna zijn we bij de Reeuwijkse Plassen een pannenkoek wezen eten. Zo rond kwart voor 8 waren we weer thuis. Lekker weer, en lekker weer helemaal compleet een stukje getourt.

Heb al zin in volgende week, maar dan komen we wel op onze trouwe oudjes, maar die moeten eerst een kleine 'opknap' beurt hebben.

Lieke
(die dagelijks op de motor naar haar werk gaat, alleen op zo een zondag als vandaag, blijft motorrijden toch weer speciaal).
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 jan. 2007 21:55 | Aangepast door: Hans 
Vandaag ook in het zuid-limburgse met dat mooie voorjaarsachtige weer weer errug druk.
Niet zo gek veel motoren; maar die ik zag waren blinkend gepoetst. Net uit de winterstalling klaarblijkelijk.
Zelfs nog een cabrio gezien met de kap open ! Kan best op en dag als vandaag is mijn ervaring met mijn cabrio (maar die staat in winterstalling) maar dan wel met windscherm en de kachel op zijn hoogst.
Mijn jongste dochter vertelde toen we terug waren dat zij met haar cabriootje wel even open had gereden, maar dat ze het toch te koud vond.

Voor de rest een as usual internationaal gezelschap in de heuvels; standaard veel duitsers, een paar belgen maar ook veel uit de randstad/midden van het land. Toch makkelijk die nummerplaathouders met de naam/plaats van de garage er op !
En heeeeel veel wandelaars, maar die hebben hun eigen routes dwars door de weilanden, maar gelukkig weinig racefietsen op de weg. Dat is hier echt een crime op mooie dagen; die zwieren 3 rijen dik over de weg (lekker zo'n klimmetje !) en gaan je auto/motor bergaf voorbij alsof je ze tegenkomt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver cowboy
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 jan. 2007 17:28 
Ik heb die zondag ook een klein ritje gemaakt.
Alleen me motor doet het niet, dus ik ben erop gaan zitten en me vrouw heeft me over het erf geduwt.
Was erg leuk.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zondagmiddagrit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven