Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX maar dan anders ......

 
Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 jan. 2007 20:49 
ook leuk, aangetroffen via het zweedse CX forum :

http://thekneeslider.com/archives/2006/12/15/motorcycle-builders-wende ll-jones/
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 14 jan. 2007 21:02 
Leuk ? Volgens mij is dit wel de meest bizarre verbouwing van een CX die ik tot nu toe heb gezien ! In onze showroom, bij de specials, staat een hoop, maar tot nu toe nog niemand die het blok en de voorvork een slag heeft gedraaid. Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat dit met het rijgedrag doet.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 jan. 2007 21:09 | Aangepast door: Johan de Vries 
Ik ben echt sprakeloos: dat de CX een dwarsgeplaatst V twin motorblok had wisten we al, maar dat het nog dwarser kon ...
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 jan. 2007 21:54 
Grote grutten!

Ik heb ook wel eens een dwarse bui, maar dit slaat echt alles!

Harmony,
H
a
n
s
( ook gedraaid )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 jan. 2007 22:02 
Wat een ontzettend professionele verbouwing. Chapeau !!
Lijkt nu wel een beetje op een Indian.
Of het echt goed stuurt ??? Maar wel heel erg mooi om te zien.

In amerika is met het aanpassen van auto's en motoren veel mogelijk en toegestaan.
In nederland krijg je deze zeer waarschijnlijk niet door de RDW keuring. De tijd van echte Bitza's (schrijf ik dat nu wel goed? is alweer een tijd geleden) ligt overigens hier al weer zo'n 30 jaar achter ons. Toentertijd waren er zelfs wedstrijden en kon je koning bitza (eigenbouw) worden.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 14 jan. 2007 22:25 | Aangepast door: MAST 
Dit is idd een heel bijzonder exemplaar. Maar niet de enige met het blok in lengterichting. Kijk maar naar deze crosser. CX500 blok, opgeboord naar 750cc.
Marcel.
Cross CX met gedraaid blok
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 jan. 2007 08:31 
Wacht maar tot onze Theo klaar is met z'n CX 1000, dat zal ons nog meer versteld doen staan...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 jan. 2007 21:24 
Toch 'ns nagezocht, die Cross CX van Marcel was 'n echte fabrieksmachine. Je zou dus kunnen zeggen dat Honda ook nog CX-racers gemaakt heeft. Zwaar opgeboord en met een langere slag, geen opvoerkitjes beschikbaar !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 15 jan. 2007 23:17 
Meer over de NS750 dirt-track (met het uitgeboorde CX500 blok) lees je hier.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX maar dan anders ......

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven