Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

PK-Pakhuis versus CX

 
Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 feb. 2007 18:19 
Gisterenmiddag op een motor gereden uit de categorie 'PK-pakhuis'. Naar verluid 147 PK. Een klok met het onwaarschijnlijke getal van 300 km/uur. Pas na 14.000 toeren 'rood'. Of ik ook een stukje wil rijden?

Toch maar even proberen, rustig aan de straat uit, wel stug op de verkeersdrempels. De provinciale weg op, even voelen wat dat doet. Tjonge, wat rijdt dat strak, geen hobbeltje te voelen. Hoe snel rijden we nu? 100 al, derde versnelling van de vijf, viel niet eens op achter de stroomlijn, de wijzer van de snelheidsmeter heeft ook al bijna niet bewogen. Toeren? Ook al niet zo veel, het zoemt wat onder mij. Even later een rotonde helemaal rond en terug naar huis. En, hoe rijdt het?

Tegen de avond nog even de CX uit de schuur gehaald, om een tiental kilometers gelijk op te rijden. Een tevreden brom van onderaf, rechtop achter het stuur in de wind, iets over de 100 op de teller, een beetje meer gas doet rustig versnellen. Stationaďr een rustig ploffen om en om, je kunt de slagen bijna tellen. Kijk, dat loopt mooi! Thuis beland ik uitgewaaid op de bank. Toch lekker, zo'n CX.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 12 feb. 2007 21:23 
Ik ken dat. Ik heb ook nog een Pan European met 100 Pk. Misschien geen PK-pakhuis, maar wel wat anders dan een CX. Het rijdt lekker, zoemt en gaat als de brandweer. En dat wordt dan dus bijna saai. Wel binnen twee weken na aankoop een snelheidsbekeuring.

Nee, er gaat niets boven die CX. Je hoort em, er zit emotie in en er valt aan te sleutelen. Ontspannen rijden. En in twintig jaar nog nooit een bekeuring.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 13 feb. 2007 06:55 
ja het is een bekend "probleem" als je naast je cx nog een andere motor met iets meer vermogen heb staan, ik heb nog een bakfiets (goldwing 1500) daar zit ook meer vermogen in als je aan het gas draait schiet die ook vooruit.

maar inderdaad doet de cx daar echt niet onder, moet je iets meer "werken" om sprotief te kunnen rijden maar dat is juist leuk!
maar mij heeft de lazergun alwel te pakken gehad, 58 waar je 50 mocht

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver startweer
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 feb. 2007 08:36 
bakfiets (goldwing 1500)
Haha, wat een leuke benaming, Werner! En jíj mag het zeggen!

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 feb. 2007 08:57 
Mijn "andere" (who's name I don't dare to mention) heeft maar liefst 880 cc meer motorinhoud. Maar met 110 km/u heb ik wel gehad, bij hoge toeren tril ik bijna van mijn zweefzadel.

Mijn CX is toch mijn meer sportieve motor. Zeker sinds ik een wat breder stuur heb. Op de een of andere manier leidt mijn half voorover houding tot een moedige rechterpols. Tot dusverre geen bekeuring op welke motor dan ook. Flitsen van de CX wordt sowieso een beetje lastig, omdat mijn nummerplaat enigszins verstopt tegen mijn linkerhiel hangt. Daar kan ik natuurlijk wel weer een bekeuring voor krijgen ;-(

Eén keer op een tupperware buikschuiver mogen rijden. Wat een zenuwachtig gedoe zeg, alles wat je doet voel je meteen...

Edward

Schrijver The Red Baron
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 feb. 2007 21:24 
Mijn enige "echte" snelheidsbon heb ik gekregen toen ik mijn GL650 net had. Bij een groen verkeerslicht (met camera) reed ik (op de teller) tussen de 40 en 45 met mijn neus lekker in de wind. Ik had namelijk de kuip vervangen door een losse koplamp en knipperlichten. Tijdje later kreeg ik een prent thuis: ruim over de 50 kmh!!!! Daarna heb ik de mijlenteller maar vervangen door een met kilometers.
Muscle-bikes of PK-monsters spreken mij niet zo aan. Om daar enige uitdaging/plezier uit te krijgen moeten snelheden gereden worden ver boven het legale. Met mijn GL650 met 80 kmh over de dijk tussen Eck&Wiel en Arnhem is het hier en daar behoorlijk werken. En anders pak ik mijn andere liefde, mijn Transalp met slechts 50 PK en noppenbanden. Op een zandpad met kuilen en modder is dat ook heel leuk.
Nico

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 PK-Pakhuis versus CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven