Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

wat is dit voor zadel, die wil ik ook!

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2007 20:44 | Aangepast door: cmtheman 
hallo

ik heb op internet een cx met een apart zadel gezien, en ik vroeg me af wat voor zadel dit is en ofdat hij ook op een cx500C past??

en daarna ook nog of iemand weet waar ik zo'n zadel (voor niet te hoge prijs) kan halen?

deze heeft het zadel http://motor-brommer.marktplaats.nl/motoren-honda/77198557-honda-cx-50 0-c-cx500-wegenbelastingvrij.html

de link werkt volgens mij niet echt, je moet het adres denk ik maar even kopieren naar de adresbalk, dan doet hij het wel
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 maart 2007 20:55 | Aangepast door: Hans 
Past niet op een C.
Het is een 1 persoons sportzadel van Guiliara. Grote voordeel is dat het zadel een kunststof onderzijde heeft.
Heb hem op mijn woon-werk CX gemonteerd zitten.
Heel robuust (en hard) maar na al die jaren nog geen enkel scheurtje in het overtrek.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 maart 2007 21:17 | Aangepast door: cmtheman 
en waarom past hij niet op een C dan?
zijn de ophangpunten anders of ziet het er vanachter dan niet uit en kijk je onder het zadel ofzo??

vind het wel leuk zo'n sportzadel, ik vind mijn standaard CX zadel eigenlijk best lelijk!

weet iemand anders wat voor een buddyzadel wel goed erop te zetten is (ik heb al iets over motomorini gehoord)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 1 maart 2007 22:13 
Als je een beetje handig bent, kan je een Virago zadel op je custom monteren. Zie dit verhaal.
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2007 23:13 
Ophangpunten zijn inderdaad anders en het ziet niet uit met al die loze ruimte tussen zadel en spatbord.
Maar goed smaken verschillen dus gewoon aan de slag en zagen maar.
En binddraad kan ook wonderen verrichten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 2 maart 2007 15:36 
Ik heb het guilera zadel op mijn Cx (A) als ik geen bijrijder heb. Is een heerlijk zadel omdat je naar believen naar voren of naar achteren kan schuiven. Ja, het is een sportmodel maar bij uitstek geschikt om te toeren. Maar op de Custom lijkt het me niet handig en niet esthetisch verantwoord. Maar inderdaad, ieder zijn meug.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 2 maart 2007 21:33 
Er zijn een aantal voorbeelden te vinden. Kijk maar in de showroom bij "specials".
Hier een plaatje van een van die "specials".

Old School CX custom

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 maart 2007 12:07 
Zo'n zadel had ik ook op mijn oude CX, en met een broodmes en wat skai kun je er dan dit van maken:
http://www.hondacx500.nl/images/september2004/cx_ray1_t.jpg

Groeten
Ray ( die de enige CX had die twee keer motor vd maand is geweest!)

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 5 maart 2007 21:58 
Dat kan beter met dat foto'tje, Ray.
Komt ie:
Phoenicx
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 maart 2007 10:47 
ok, bedankt voor de reacties, maar ik wil heel graag een zadel in de trend van de 2e foto bij de specials, echt een caferacer zadel, ik had hem al gemaild maar ik kon het zadel dat hij zei niet vinden (motomorini zadel)

daarom vraag ik of iemand zo'n soort zadel weet
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver edward
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 maart 2007 14:44 
Dat zadel van de 2e foto is lastig zelf te maken. Ik heb op mijn C ook zelf een zadel gemaakt (zie motor van de maand juli 2006). Gewoon van alu, houtstrips, popnagels en leer. Maar die bobbel op het eind krijg je in leer moeilijk zelf voor elkaar. je kan een poging doen, ik weet niet hoe handig je bent. Je kan ook een deskundige zadel of stoelbekleder benaderen. Als je zelf al het voorwerk doet, raam ik je kosten op € 150- € 200.

Er is een vergelijkbaar zelfbouw-alternatief. Zie bij Specials foto nr 46. Ook een caféracer, met dezelfde vormgeving, maar dan deels zadel, deels body. Het zadelgedeelte is hier eenvoudig zelf te maken en als je een beetje handig bent kun je met dun alu of glasfiber zelf die bobbel maken, plamuren en spuiten. Een duopassagier kun je dan wel vergeten...

Succes,
Edward

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 maart 2007 18:42 
Ja dat is het juist, ik wil hem wel helemaal uit zadel, en ook zo lang mogelijk, dat ik nog net wel een duopassagier kan meenemen. Ik zal nog eens rondkijken of ik een kant en klaar zadel zie die ik evt kan pasmaken
ex-cx, huidige cb1300A

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 wat is dit voor zadel, die wil ik ook!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven