Het is mij ook overkomen met mijn Deluxe. Drie dagen na aankoop zat het blok muurvast terwijl toen ik ging kijken het allemaal prima liep. Het probleem hierin zat het in het feit dat de motor enige jaren niet had gereden en dat er volgens mij veel te dunne olie in zat.
Haal de olie er eens uit want dat zal je een goede indicatie geven wat er gebeurd is. Als het een koperkleurige straal is dan is het einde oefening want dan zjin je lagers vastgelopen.
Het blijft altijd een risico om zo'n oude machine te kopen en ik denk dat je via de verkoper niet vedrer zal komen. Ook denk ik niet dat je erg veel hebt om op te gaan in een rechtszaak om je geld terug te krijgen omdat de verkoper of onwetend is of het wel weet maar er toch niet voor uitkomt en dan krijg je het welles/nietes verhaal.
Er is vast wel iemand met een blok hier in de club die je verder kan helpen maar pas op want er zijn verschillende types en Dirk biedt je er wel een aan maar dan moet het wel van jouw type zijn anders wordt het nog meer werk. Een Eurosport blok past op zich wel in een standaard CX maar dan moet je wel wat modificaties uitvoeren.
Success en hou ons op de hoogte.
Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.