Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

alleen maar tik

Schrijver Marcelvld
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 maart 2007 19:27 
Hallo

Ik heb Zondag en CX 500 gekocht

Ziet er goed uit Ik dus Maandag naar me werk na 3 KM slaat hij af en het leek wel of me achter wiel vast liet.

Ik aan de kant wil hem weer starten maar hoor alleen maar tik tik tik

Het wiel staat niet vast denk ik

Kon hem in zijn 4 wel voor uit krijgen

Is er iemand die mij kan zeggen wat er aan de hand kan zijn

Gr Marcel

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 maart 2007 19:42 
Beste Marcel,

Ik vrees met grote vreeze dat je een vastloper hebt gehad. Kun je hem bv. in de vierde versnelling aanschuiven?

Groet (een andere) Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 maart 2007 19:43 
knijp je koppelingshandel in en probeer dan te starten
ook kan het zijn dat je perongeluk de noodstop heeft verplaats
kijk daar even naar
de motor kan je niet in zijn versnelling starten wel in zijn vrij maar Honda heeft daar een schakelaar in het koppelngshandgreephuis
ga kijken probeer het en wij wachten op antwoord of weer een vraag
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 maart 2007 20:15 
Die tik klinkt als het starter relais dat schakelt als je de starter knop indrukt. Ik ben echter bang dat de andere Marcel mischien gelijk heeft en dat het blok kaboong is gegaan. Aan de voorkant van het blok onder de radiateur vindt je een 17mm bout. Draai deze voorzichtig los en probeer dan zeer voorzichtig of het blok wilt rondraaien. Let wel: voorzichtig want dit is de krukas. Als deze muurvast zit dan is het slecht nieuws. Niet getreurd als dit het geval is want er zijn vast nog genoeg blokken voor niet teveel geld te verkrijgen die je weer op de weg helpt.

Als het blok niet vast zit meld je dan maar en dan zullen we met zijn allen weer even verder met je mee denken./

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Marcelvld
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 maart 2007 20:45 
Wouter ik heb het gedaan maar hij zit dus muurvast

Dus dat houd dan in dat er en ander blok onder moet??????????

Weet er iemand en blok voor niet te veel geld

Marcel

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 maart 2007 21:09 
Ha Marcel, ik heb nog een blok van een CX500E staan.
Ik weet niet hoe de conditie is, maar in ieder geval is het een bewegend blok.
Dirk (Alkmaar)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Marcelvld
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 maart 2007 21:18 
Gompie

Wat wil je er voor hebben dan ?

niet te veel he

Marcel

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 maart 2007 21:19 
Beste Marcel,

ik zou eerst maar eens teruggaan naar de verkoper, en je geld terugvragen. Dit is iets waar je gerust je rechtsbijsatnd voor in kan schakelen als ze weigeren je tegemoet te komen. Dat je een oudere motor koopt die wat gebreken kan vertonen is redelijk, maar een vastloper binnen zo'n korte afstand is niet redelijk. Ik vermoed zelfs dat de verkoper heeft geweten dat er zoiets aan zat te komen.
Heb je van tevoren rare geluiden gehoord, gingen er lampjes aan? Liep ie wel lekker? En: hoe is je oliepeil nu?
Succes hiermee.
Groeten
Ray ( die denkt dat een vastloper voor een CX heel uitzonderlijk is...)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 maart 2007 23:40 
Het is mij ook overkomen met mijn Deluxe. Drie dagen na aankoop zat het blok muurvast terwijl toen ik ging kijken het allemaal prima liep. Het probleem hierin zat het in het feit dat de motor enige jaren niet had gereden en dat er volgens mij veel te dunne olie in zat.

Haal de olie er eens uit want dat zal je een goede indicatie geven wat er gebeurd is. Als het een koperkleurige straal is dan is het einde oefening want dan zjin je lagers vastgelopen.

Het blijft altijd een risico om zo'n oude machine te kopen en ik denk dat je via de verkoper niet vedrer zal komen. Ook denk ik niet dat je erg veel hebt om op te gaan in een rechtszaak om je geld terug te krijgen omdat de verkoper of onwetend is of het wel weet maar er toch niet voor uitkomt en dan krijg je het welles/nietes verhaal.

Er is vast wel iemand met een blok hier in de club die je verder kan helpen maar pas op want er zijn verschillende types en Dirk biedt je er wel een aan maar dan moet het wel van jouw type zijn anders wordt het nog meer werk. Een Eurosport blok past op zich wel in een standaard CX maar dan moet je wel wat modificaties uitvoeren.

Success en hou ons op de hoogte.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 maart 2007 08:20 | Aangepast door: edward 
Weet je wel zeker dat je een vastloper hebt? Als je 'm in z'n 4 nog vooruit kon duwen... Bovendien...afslaan als je rijdt, bij een vastloper tijdens het rijden blokkeert gewoon je achterwiel...vraag maar aan Coen.

Schrijver Marcelvld
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 maart 2007 18:21 
hallo als je hem zonder carburateurs neemt mag je hem voor 150 euro
hebben
cx500 blok 35000km gelopen mooi droog blok gr piet nijmegen

Dit is toch niet veel geld jongens of heb ik het fout

gr Marcel

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 alleen maar tik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven