Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Hoe suf kun je zijn?

Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 maart 2007 10:02 
Vanochtend weer eens met de CX naar m'n werk. M'n dagteller is al een tijdje kaduuk en ik was vergeten wanneer ik voor het laatst had getankt. Maar goed, de CX-reserve-tank is groot genoeg om nog een tankstation te halen. Vlak voorbij de afslag Zoetermeer begon de motor te sputteren. Even aan het kraantje draaien om 'm op reserve te zetten. &&^$#@#$$@#...stond al op reserve... Binnen twee minuten (!!) door de Wegenwacht op weg geholpen, dus veel vertraging had ik niet. Maar hoe suf kun je zijn?

Ik kijk er nu al naar uit om straks in het zonnetje huiswaarts te scheuren, met een volle tank deze keer...
Groet,
Edward

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 maart 2007 11:11 
Ik had laatst ook zo'n leuke ervaring.

Ik stond (met de auto) bij een tankstation om wat rontzooi vanonder de achterbank weg te halen, terwijl de sleutels op de voorbank lagen. Doe ik de achterdeur op slot, gooi 'm dicht en terwijl ik 'klonk' hoor realiseer ik me dat ik mezelf heb buitengesloten. Gelukkig kon ik in het tankstation een krantje lezen, terwijl ik op de ANWB aan 't wachten was.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2007 13:10 
Bij de CX hoeft het nog niet helemaal fataal te zijn.
Het beninzekraantje zit immers in de linkertankhelft.
Het is mogelijk dat er in de rechtertankhelft nog net voldoende benzine aanwezig om het eerstvolgende tankstation te kunnen halen.
Even de motor een beetje (veel) op zijn linkerzij leggen en de rest-beninze stroomt in de linkertankhelft. En dan kun je best nog een paar km voorttuffen.

En hoe denk je dat ik dit heb ontdekt ........ ???
Juist ja, ervaring :)
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 maart 2007 13:26 
Aha, ik heb het wel geprobeerd met nogal drastich heen en weer schudden, maar fors op z'n linkerzij durfde ik niet aan. Staat volgens mij nog suffer, je 200 kg zware CX op de vluchtstrook op z'n zij leggen... Volgende keer (die zal vast nog wel een keer komen) hou ik je tip in gedachten...

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 14 maart 2007 16:14 
He de Honda cx-suf club, bstond die ook, je kan natuurlijk ook een km dagteller gewend zijn, en op het laatste moment toch achterkomen, wat dan te laat is, dat je eigenlijk een mijlen teller hebt, scheelt een hoop.

Ik was een km teller gewend, doordat mijn zus een Honda had met km dagteller, en pa had een mijlen teller, en ik ook, dus ik kon ook lopen, 12 km totdat er een pomp was, en wat denk je, !@#$%& pomp gesloten, dus maar naar huis gelopen, dat is pas leuk, maar goed, is allemaal goed gekomen.

Groetjes Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 14 maart 2007 22:31 
nee met benzine staan is net zo erg;

ik was omdat mijn fietsband voor de deur klapte snel op de motor gaan werken (is 3km rijden) shoke open en gaan... toen ik dus klaar was met werken wou ie niet meer starten, dus ik shoke open flink gas geven aanduwen niks werkte. dan maar naar huis geduwd, dan is 3 km erg ver. thuis motorzaak gebeld en die zeiden; zitten je carberateurs (hoe schrijf je dat?) niet vol benzine?
dus ik ff schroevendraaier gepakt en die laten leeglopen, meteen starten dus...
sindsdien heb ik altijd een schroevendraaier bij!

groetjes werner (die het ook erg vind als je met benzine komt stil te staan)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 15 maart 2007 13:12 
leuk he zulke ervaring

groeten Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 maart 2007 18:18 
er zit toch een gereedschapstasje in de motor?
tank los schroeven schuin houden en klaar of niet??
cosmar ( die ooit dacht zijn blok vastgereden te hebben maar het was alleen de benzine)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 maart 2007 19:07 
Ik heb ooit eens (neej niet met een CX) in Frankrijk zonder benzine gestaan, gelukkig was er een aardige Franse motor rijder die op het zelfde merk motor reed als waar ik naar het Franse land was gereden en die haalde ff 4 liter voor mij. en ik hoefde ze ook niet eens te betalen.

Toen kwam ik bergopwaart zonder benzine te staan de benzine was echt wel op toen.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 16 maart 2007 08:57 
Ik heb gisteren mijn Pan met een rood lampje aan (ja, dat zit er op maar een benzinekraan niet) naar huis gereden. Geen tijd/zin om te tanken en ik dacht dat het makkelijk kon. Kon ook, maar nu start ie niet meer. Verbruik misschien toch hoger dan ik dacht ? Een nieuw benzinestation in Linschoten is misschien wel wat voor ons. Michael misschien plannen ?

Ik voel me nu ook suf.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver voorbijganger
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 april 2007 17:33 
Ik zat vanmorgen in de Berm met de Beemer, dat zat zo:

Ik heb zo'n peilstok temperatuur meter gekocht.
Dus ik stop na 1 km kijken hoe warm de olie was (40 graden)
3 km weer stoppen temp op 60 graden
5 km weer stoppen 70 graden en toen dacht ik nou kan ik het onder het rijden wel zien.

Nou ja niet dus, ik in de berm met mijn hoofd naar de meter gebogen, k dacht gossie wat hobbelt de weg ineens.

Motor bleef mooi stabiel snelheid was 80 km /uur
Gelukkig geen lantaarn palen in mijn aanrijroute.

Dus met schrik maar voorzichtig verder gereden en na 10 km maar weer ff gestopt om te kijken hoe heet de olie nu was.(90 graden)

Zo zie je maar........... maar ben wel ff goed geschrokken...

Schrijver gompie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 juli 2008 17:52 
Wat dacht je een suffende bestuurder?

Ik reed laatst naar de benzinepomp.
Daar aangekomen;
"wat doe ik hier eigenlijk? (na enig denken) Oh ja, een blikje kopen...!"
Opgefrist door de koude cola de weg vervolgd.
Twee kilometer verder stond ik met een lege tank...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 juli 2008 02:20 
Nou ik heb dit draadje met plezier gelezen. Weet nu gelijk wat de gevolgen zijn van de meeste oorzaken en wat de (nood)oplossing is of kan zijn.

THNX all

Greetzzz pjot. (die ook JA JA een keer met zijn CX zonderbenzine heeft gestaan. maar ik had nog reserve)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hoe suf kun je zijn?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven