Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

motormarkt Hardenberg

Schrijver antoon

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 maart 2007 18:36 
Vandaag naar Hardenberg geweest met Joost en Erik,Mooi weer en heel veel onderdelen,harstikke gezellig mooi ritje heen en terug,Tot een volgend treffen.
Groetjes Antoon.

Schrijver Lemmy
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 maart 2007 21:11 
Ik ben er ook geweest. En ook nog een aantal cx-en gezien:
Een grijze Silverwing (reed net weg toen ik aankwam rond half 2), Een Bordeaux-rode Wing (Interstate), een CX-custom (eigenaar m/v heeft een duidelijke voorkeur voor Curacao), een zwarte cx500 (leuke oplossing voor dat extra setje lampen! Dmv een draadeind gemonteerd????) en nog een Turbo CX.

Wat ik jammer vond van de markt is dat het aandeel bromfietsonderdelen e.d. steeds meer de overhand krijgt. Grootste deel is eigenlijk of bromfietsen en onderdelen of onderdelen voor klassiekers. Voor motoren uit de jaren 70 en 80 is er op het totaal vrij weinig aanbod.

Ik was er eigenlijk heengegaan om polijstmateriaal aan te schaffen. Helaas nergens kunnen vinden (en ik ben toch echt overal geweest).

Wel leuk is dat ik een echt parts manual heb kunnen scoren. Kostte me 40 euro, maar goed. Dan heb je ook wat ;). Echt alle onderdelen staan er in met de partnumbers. Ook hele duidelijke tekeningen hoe de onderdelen zijn samengesteld/opgebouwd.

Misschien ook wel interessant voor de clubleden zit ik me te bedenken. Alleen de vraag is hoe je zo'n boek een beetje fatsoenlijk digitaal krijgt. Suggesties?

Ondanks dat ik niet kon krijgen waar ik eigenlijk voor kwam wel een geslaagde dag. Lekker temperatuurtje en zonnetje en zoals Antoon hierboven al schreef, erg gezellig ook.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#3 | Geplaatst: 31 maart 2007 21:33 
Coen en ik zijn er vorig jaar geweest, en ik vond het best leuk. Ik was toen nog op mijn Shadow "Bambi". Ik heb toen voor het eerst kennisgemaakt met motoren die ouder waren dan 30 jaar.

Vorig jaar waren de oude brommers ook al in trek. Ik heb toen over gefantaseerd dat ik mijn zoon op zo een brommer zag rijden,. Hij wordt over 3 jaar 16. Het lijkt mij supergaaf dat hij op zo een oude brommer rijdt uit de tijd dat ik nog geboren moest worden (Vespa o.a.). Verder zag ik nog wat van die oude scootermotoren en zag toen mij dochter al op rijden. Maar die heeft nu de droom op Bambi te gaan rijden, tegen die tijd dat ze haar rijbewijs heeft. Mijn vader heeft die overgenomen en ik weet dat hij het wel stoer zal vinden dat zij de volgende is die de zorg over Bambi neemt.

Ik had het vanmorgen met Coen er nog over om naar Hardenberg te gaan, maar door drukte en het missen van een bijrijder (ivm drie kids) gaan we het volgend jaar weer proberen. Dan rijden we weer even door Nordhorn.....daar hebben ze hele lieve en mooie huizen...

Lieke
(vandaag zagen we al veel motoren op de weg, en morgen zal het nog erger worden. Wij pakken morgen de fiets zonder motor....gezond he??)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 maart 2007 22:48 
Lemmy,

bij CMSNL ( http://www.cmsnl.com/ ) staan tegenwoordig keurige plaatjes uit de parts manual, kan je zelfs uitvergroten, en voor de verschillende modellen. Kan je ook gelijk zien wat het je daar kost (als ze het hebben, en ze hebben véél). Reuze handig.

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 april 2007 22:14 
Ik heb die site inderdaad wel eens gezien (was t alweer vergeten maar via de link kreeg ik even het deja vu gevoel ;) ).

Niettemin, zo'n manual is als liefhebber natuurlijk een leuk hebbedingetje en als ik in de garage bezig ben is een boek bij de hand toch handiger dan plaatjes uit moeten printen van het internet (maar dat het op internet te vinden is, is natuurlijk wél erg prettig als je niet zo'n boek hebt).

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 motormarkt Hardenberg

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven