Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

knal de grond op

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver patrick1964
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 april 2007 16:29 | Aangepast door: patrick1964 
hallo
toen ik vanochtend rond 6.30u rustig naar m,n werk reed sloeg plots mijn voorrem van m,n cx500e dicht.
tegen +-40km/u sloeg ik over kop en knalde hard de rijweg op.
na wat rolwerk over het asfalt toch opgestaan en op een pijnlijke heup na merkte ik dat ik ok was.
dankzij de hulp van enkele toffe heren m,n cxke recht gekregen en trug naar huis gereden tegen max. 10 km/u.
schade valt nog mee....kuipje kapot +- oranje scheeltje van m,n pinker en wat krassen op m,n uitlaat.
al bij al er nog goed vanaf gekomen.
vind het wel raar dat plots m,n voorrem dichtslaat.
volgende keer beter.
grtjs patrick

Schrijver Engeltje

Moderator 
#2 | Geplaatst: 4 april 2007 16:40 
Ten eerste wil ik laten weten dat ik met je meeleef. Ik heb zelf in januari 2005 een aanrijding(op een voorrangsweg, en reed niet harder dan 30 km per uur) gehad waardoor mijn Rebel wel total loss verklaard werd. Dat deed ook veel pijn.

Het heeft mij zeker 3 maanden geduurd voordat ik er toch achter kwam dat de schade van mijn motor minder pijn moest zijn dan het feit dat mijn 3 kids wel eens zonder moeder hadden kunnen zitten.

Ik ben daarom blij voor je dat je er heelhuids vanaf gebracht hebt. De schade aan je motor is vast te herstellen, desnoods met advies van anderen.

Mij lijkt het ook erg wanneer je onverwachts ten val komt, zonder dat je het wil. Mij lijkt dus een klapband erg eng. Wat moet je dan bij zo iets doen. Hetzelfde geldt voor een rem die dichtslaat.

Succes Patrick

Groetjes
Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 april 2007 17:17 
heel typisch, zo'n rem die blokkeert. heb je onlangs iets aan de remmen gedaan? staalfix remleidingen? maar dan blijft nog waarom zou zoiets gebeuren.
gelukkig reed je niet zo snel en ben je er goed af gekomen
sterkte verder,
theo

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 april 2007 17:37 | Aangepast door: ouwe_jan 
Graag de oorzaak weten want vastslaande remmen ???
ouwe-jan
p/s waren de Remblokjes soms versleten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 april 2007 17:42 
Nou Patrick,

Daar ben je dan toch nog redelijk goed vanaf gekomen. Je kon 'gewoon' opstaan.
Wel vervelend van de schade, maar dat is en blijft blik (of plastic).

'k Ben wel erg benieuw naar het plots vastlopen van de voorrrem. Lijkt me doodeng. Zelf ben ik bang dat m;'n motor (zonder goede redenen overigtens) een vastloper krijt. Stel je eens voor dat plots de boel vastslaat. Maar ja, daar kun jij nu over meepraten.

Sterkte, en rustig an. Morgen spierpijn dagje ?

Harmony,
Hans.
( wel eens onredelijk bezorgd )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 april 2007 18:17 
beterschap met jezelf en met je cx.
de cx is makkelijker te maken dan jij dus ik ben blij dat je er goed vanafgekomen bent ( ben zelf ook al eens onderweg afgestapt).
weet niet hoe je pak eraantoe is maar je kunt wel opzoek naar een nieuwe helm wat zijn die dingen toch handig

meedenkertje zijn je schijven misschien krom aan het trekken? heb zo zelf al eens de schijven moeten laten vervangen

cosmar (die op nog veel schadevrije jaren hoopt voor iedereen)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver patrick1964
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 april 2007 18:47 
hallo
bedankt voor de reaktie's en medeleven .
de oorzaak wil ik zeker te weten komen dus ga m,n cxke bij een prof binnen doen en deze een volledig nazicht laten doen.
ja het is echt schrikken hoor wanneer je plots de hoogte ingaat.
geef me dan maar de efteling :-) daar kom je zachter neer.
ik laat zeker nog iets weten over m,n rem.
oja laatste wat aan de rem gebeurt is was nieuwe olie bijgevult dus dit kan de oorzaak niet zijn.
grtjs patrick

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 april 2007 19:36 
Hi Patrick,

Gelukkig dat je er goed vanaf bent gekomen en dat de schade niet te groot is. Zeker als het zo plotseling gebeurt zal dat wel een hele schok geweest zijn. Ik denk dat je de oorzaak hiervan moet vinden in de schijven die krom zijn getrokken (zoals wij dat in Engels noemen "Warped"). Dit kan inderdaad zeer nare gevolgen hebben en ik heb dit al eens van een ander gehoord die ook zoiets was overkomen enige jaren geleden.

Dit is een van de weinige voordelen die wij hebben hier met de APK want dat soort dingen wordt tijdens de test opgemerkt indien er een probleem mee is. Eigenlijk zou ik iedereen in Nederland kunnen aanraden om de motor jaarlijks eens bij een dealer aan te bieden voor een proffesionele veiligheids inspectie. Het is soms onvoorstelbaar welke dingen je soms niet opmerkt waar een proffesioneel juist een oog voor heeft en persoonlijk vindt ik het wel prettig om te weten dat een professioneel mijn motoren veilig en zonder belangrijke gebreken heeft verklaard.

Wouter
(die deze maand weer aan de beurt is om de Silverwing te laten keuren)
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 april 2007 20:49 | Aangepast door: voorbijganger 
Gosiie patrick,

schrikken joh.

laat ons maar weten wat de oorzaak was.
Kromme schijf heb ik ooit bij mijn auto gehad inderdaad binnen 7 km was de schijf en aanverwante gloeiend heet.
Ik kon wel merken dat er toen bij het voorwiel soms wat "hapte"
Schijven zijn toen af gedraaid

Ps die auto heb ik al lang niet meer

knipperbollen heb ik eventueel nog twee stuks van .

Ik heb wel heel erg piepende remblokken en nu ook achterrem. Een bekend japans spreekwoord zegt: loud pipes saves lives"ik denk dat loud brakes dat ook doen.

Schrijver udent

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 april 2007 21:58 
patrik, gelukkig is het letsel niet te erg.

wat bedoel je precies met voorrem dicht??
een remschoenvoering kan losraken en over elkaar slaan, en zo je voorwiel blokkeren.
maar dit systeem met remklauwen en blokken, kan eigenlijkniet uit zichzelf blokkeren, hoogstens anlopen als de plunjer in de rempomp boven niet geheel terug gaat ,en als er dan verwarming en uitzetting optreedt van de olie, zullen de remmen aan gaan lopen .
kun je aangeven wat er exact gebeurde??
gr theo.
theo cx ds

Schrijver Jan
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 april 2007 22:04 
Horror, zo'n ervaring, de schrik van iedere motorrijder, denk ik zo.
40 kilometer blijkt in zo'n geval een stevige snelheid te zijn. Je hebt het er gelukkig goed vanaf gebracht. Ik ben ook benieuwd wat de oorzaak was.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 april 2007 08:13 
Is het wel de rem schijf en of remblok,, is het niet wat anders?

Ik heb er veel moeite mee dat remmen het weil uit vrije wil blokkeren. Er moet een aanleiding voor zijn. Ik wil niet beweren dat de persoon zelf de voorrrem heeft bedient. Maar wat is het dan wel. Is er wat tegen de rem handel aan gevlogen? of is bijvoor beeld het wiellager vast gelopen. Of is de voor as op de een of andere manier gebroken. Kan het zijn dat er vuil of andere zaken klem zijn gelopen op de remklauw? Het zijn zomaar een paar vragen. Ik weet het niet.

Toch heb ik het iedee dat de rem zelf nooit het probleem kan zijn. Ze zijn zelf lossend dat wil zeggen dat de rem altijd vrij word gegeven. Als dit niet zo zijn gebeurd moeten er van te voren klachten zijn geweest.

Wat ik wel ooit heb gezien is dat bij een race fiets de remklauw war los gebroken. Deze kwam toen tegen een wiel spaak. Ja dan gaat het wel fout hoor.

Dus,,,, ik heb veelvragen en ik hoop dat ik ooit nog mag lezen wat het is geweest. Dan leren we er van.
Beterschap, groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 5 april 2007 08:53 
Dat is schrikken. Wees blij dat je niet harder reed. Ik heb zelf eens een vastloper gehad bij die snelheid, maar toen kon ik de motor gelukkig recht houden.

Tja, de doorzaak. Er is er een aantal genoemd, maar dat zal alleen uit een inspectie komen. Wel eng, de gedachte dat het kan gebeuren.

Coen
(die een pijnlijke heup heeft van een val tijdens het skaten, dan maar liever motorrijden)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver peelen
Gast 
#14 | Geplaatst: 5 april 2007 16:57 
Ik heb zelf een keer een blokkerende voorrem gehad met de cx custom en behoorlijk onderuit gegaan dat werd veroorzaakt door een remslang die aan de binnenzijde als het ware oploste ,doordat de vorige eigenaar( s) kennelijk een verkeerde vloeistof hadden gebruikt inplaats van orginele remvloeistof.
M,n later aangekochte silverwing en m,n goldwing 1200 kwamen niet eerder op de weg of de totale remmerij werd grondig nagezien met eventueel nieuwe slangen en nieuwe remvloeistof DOT 4
Vastlopen van de voorrem kan ook nog worden veroorzaakt door dat het compensatie gaatje in de hoofdremcyl. dicht zit ,nadat het remhandle wordt losgelaten na geremd te hebben,vloeit de vloeistof terug in de cylinder en komt de remschijf weer vrij,als dat gaatje verstopt zit blijft er druk in het systeem en loopt de voorrem vast.
Ik kan alleen maar adviseren,neem geen risico met de stoppers en laat ze goed nazien !
Groetjes Bob.

Schrijver peelen
Gast 
#15 | Geplaatst: 5 april 2007 17:20 
Patrick, er komt bij mij nog een opmerking naar boven nadat ik nogmaals je probleem had gelezen.
Je vermeld dat je naar huis bent gereden met een gangetje van 10 km !
Dus de rem was weer gelost ?
Draait het wiel nu weer geheel vrij of sleept het.
Als je nu de voorrem intrekt staat het voorwiel dan weer vast ?

Gr .Bob.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 knal de grond op

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven