Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Isabel 1

 
Schrijver techsolo
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 april 2007 11:09 | Aangepast door: techsolo 
Zo ik ben nu volop bezig met het modulair maken van mijn cxje. Ik wil hem geheel vernieuwen dit omdat de kader en de lak hun beste tijd hebben gehad en de moto wat schuifschade had. Die grotendeels wel is opgevangen door de valbeugels(mogen dan ook wel vervangen worden :) )

Uitlaten liggen eraf (linker gang beschadigd door val, linker demper wat krasjes)
cooling uiteen was die van de cx A(ventilator uiteengevlogen bij val)
Alle vloeistoffen eruit.
Alle verlichting is al weg. kuipje van de cx B moet er ook nog afgevezen worden.
blok hangt zo goed als niet meer vast in het frame. Ik wil proberen om het blok te stutten en gewoon het frame eraf te halen zodat de cardan kan blijven zitten, lukt dit?

Verder had ik graag ideen gehad om er iets mooi van te maken. Zoals uitlaten, chrome radiator, andere kuipdelen, streetfighter?, caferacer?, toch origineel?, kleuren en decals, valbeugels ...

Voor mijn frame heb ik een bevriende metaalbewerker en iemand met een poederlakkerij of hoe heet zo'n ding :). Tank kan ik ook in een glasstraalcabine van een vriend kwijt. En polyester ging mijn vader mij nog leren doen, aangezien mijn ma nogal vaak accidentjes heeft met de auto schijnt hij daar goed in te zijn :)

En dan zal ik de voorvork keerringen ook nog is moeten vervangen want het lekt daar een beetje.

De vork, cardan en motor zou ik willen polieren zodanig dat ik niet te veel moet demonteren aangezien het blok nog in goede staat is.

Ik zou al dit moois willen verwezelijken met een zo'n klein mogelijk budget aangezien ik als student met mijn 2 maanden per jaar niet echt heel erg veel verdien.

Foto's volgen...

Greetz solo

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 april 2007 13:39 | Aangepast door: theojansen 
ik zou toch de aansluiting van de cardan losmaken.(weinig moeite) blok horizontaal op de stutten iets naar voren schuiven en dan het frame in ze'n geheel eraf tillen kan! heb ik al eens gedaan. toen hing het frame in een takel. het is, als je rest van de motor in elkaar laat behoorlijk zwaar.
maar waarom zou je?
doe het toch op de manier zoals op onze site beschreven.
succes, theo

Schrijver techsolo
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 april 2007 14:29 
waar zou die handleiding moeten staan?

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 april 2007 17:24 
URL

Hallo solo .
Kijk eens op boven staande link .
Misschien kun je er je voordeel mee doen .

groeten jan dielissen

Schrijver techsolo
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 april 2007 21:42 
Ja Jan maar aan het kijken naar jou verbouwingen heb ik al heel veel tijd gespendeerd :) Echt knap wat je daar gedaan hebt. Maar nu heb ik de handleiding voor de demontage van de cardan nog steeds niet gevonden. Ophangen is geen oplossing aangezien ik in een sardienen blik aan het werken ben(garage box)

Hier zijn de eerste foto's al. Gallerij is onderweg.

http://www.techsolo.be/cx/

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 10 april 2007 22:06 | Aangepast door: MAST 
Hallo tech, een handleiding om je cardan te verwijderen staat naar mijn weten niet op de site. Wel deze tip om je motorblok uit het frame te verwijderen.
Op de volgende tekening zie je boutje nr 12, die moet je losmaken en daarna kan de cardanas verwijderd worden.(in theorie, vraag maar aan Coen hoe de praktijk is...)
click to enlarge "cardan as"
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver techsolo
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 april 2007 22:53 
Ik ga een houte mal maken met M20 onder gemonteerd zodat ik de blok kan opvijzen en dan kan ik zo alles afbouwen en dan staat die blok mooi stevig :)

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 april 2007 09:12 
Hé Solo, succes met dit project, ik weet alles van sleutelen in een sardienenblik...vergt wat improvisatie en lenigheid. Vergeet niet af en toe de benen te strekken...!

Succes,
Edward

Schrijver techsolo
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 april 2007 10:13 
Hehe ben nu bezig met verlichting in mijn sardienen blik te hangen :p Dan kan ik zondag wat langer doorwerken. Blok moet ik straks of morgen nog is gaan opmeten zodat ik kan beginnen aan de opvijs constructie.

Zoiets dus

Schrijver theojansen
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 april 2007 11:42 | Aangepast door: theojansen 
het losmaken van de cardan van de het blok is eenvoudig de rubber mof naar voren en een boutje losmaken. bij het naar voren schuiven van het blok schuift de cardan van de uitgaande as van de versn.bak los.
het takelen heb ik eens geprobeerd toen ik een blok klaar had en alleen een 'leeg'frame erop liet zakken.

p.s.: ik bedoelde inderdaad dat stukje van Floris en Sture over het motorblok-hulp-bankje.

succes, theo

Schrijver techsolo
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 april 2007 13:05 | Aangepast door: techsolo 
Jup maar dat had ik al gezien :) Goed dan haal ik die cardan ook gewoon van het blok. Verder is het dan maar kwestie van alles mooi te maken en dan zet ik die terug in elkaar. Is niet echt iets kapot ofzo.

Heb ondertussen ook een brik topic geopend op motor-forum
URL

Schrijver JosvanR
Gast 
#12 | Geplaatst: 12 april 2007 00:02 
Mijn tip voor het blok: Koop een goedkope hydraulische garagekrik en maak op de schotel van de krik een flink blad. Je kunt dan de krik onder het blok schuiven als dat nog in het frame zit. Opkrikken (waardoor er wat ruimte ontstaat om het blok netjes "vrij" te krijgen. Nadat alle bouten gelost zijn kun je de krik omlaag laten zakken en het blok blijft netjes op het blad staan. Spanbandje of touw om het blok, dat om je nek en schouders hangen en je trekt het blok zo weg en loopt ermee naar je werkbank. Zal eens een fotoje maken en posten van mijn constructie, ik weet dat ik een bevoorrecht mens ben omdat ik een garage heb die is ingericht voor motorklussen.

Schrijver techsolo
Gast 
#13 | Geplaatst: 12 april 2007 09:37 
Ik heb geen werkbank :) Alles moet gebeuren vanop die constructie eigenlijk. Dus polieren en vervangen en wat er nog moet gebeuren.

Schrijver peelen
Gast 
#14 | Geplaatst: 12 april 2007 16:14 
Juist dat is de manier zoals Jos opmerkt, Koop zo,n klein garage krikje.
En het gaat nog makkelijker als je vooraf de vorkpoten eruit haalt,die moeten er toch uit omdat de keerringen lek zijn ,toch !

Schrijver techsolo
Gast 
#15 | Geplaatst: 12 april 2007 17:56 
ja ok maar op zo'n krik moet dan ook stabiel genoeg zijn om daar serieus op te werken. Maar nu is het toch te laat heb de roltafel en de draadstang+bouten al gekocht

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Isabel 1

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven