Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Motormuis

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 april 2007 19:04 
Ik reed vanmiddag op de rondweg Schiphol. Er was langzaamrijdend fileverkeer voor het stoplicht, dus ik schoof een tiental auto's voorbij waarbij ik over een doorgetrokken streep ging. Opeens zat er een motormuis achter me, hij kwam zomaar uit het niets opgedoken. Hij schoof naast me en zei: "Doe ff je vizier open, dat praat makkelijker". Dat deed ik braaf en toen zei hij: "Niet over die doorgetrokken streep rijden als het verkeer nog rijdt. Als het stilstaat heb ik er geen probleem mee. Accoord?" Ik knikte, hij gaf gas en verdween weer in het niets.
Kijk, zo kan het dus ook: niet meteen een boete uitdelen maar een vermanende opmerking. Zou het iets te maken hebben met 'wij motorrijders onder elkaar'?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver startweer
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 april 2007 19:23 
Vast wel! En met de afspraken over tussen de files door rijden, wat altijd nog veiliger is dan achteraan sluiten. Daarbij lijkt het mij waarschijnlijk dat je, als je hard tussen de files door was gereden, waarschijnlijk wél aan de beurt was geweest.

Het is even geleden, maar mensen van mijn leeftijd :-P kennen vast de slogan nog wel: 'de politie is je beste vriend'.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2007 19:25 
Euh ik was niet duidelijk. Het was een tweebaans weg, waarbij ik dus op de weghelft van het tegemoetkomend verkeer kwam.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 april 2007 19:56 | Aangepast door: ouwe_jan 
Oh Oh Floris
maar een idee voor SJK een verkleinde motor examen schriftelijk
zal er even voor gaan zitten en dan hoor je hoe het geworden is
Dus heren en dames dat gaat wat worden
ouwe-jan die ze eigen daar op verheugt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 april 2007 20:01 
Het was een tweebaans weg, waarbij ik dus op de weghelft van het tegemoetkomend verkeer kwam.
Oeps! Is vast idd 'een kwestie van motorrijders onder elkaar' geweest!

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 april 2007 20:54 
Zulke mensen kom ik nou nooit tegen...
Bij mij is het altijd eerst een bekeuring en dan een donderpreek.
Nooit eens een aardig woordje.
Dirk (die niet zo blij is met meer blauw op straat)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Engeltje

Moderator 
#7 | Geplaatst: 12 april 2007 07:33 
Ik denk dat het wel met 'wij motorrijders onder elkaar' te maken heeft. Wij zijn met zijn zessen: Michael, Coen, ik en de kids achterop, met pasen voor een lang weekend naar Cochem in Duitsland geweest.

Op de terugweg bij de Nederlandse grens stonden twee motormuizen van de Marechaussee op "wacht". Toen wij die voorbij reden begroetten ze ons aardig uitbundig (dus met volle hand omhoog). Of dit nou was omdat we de kinderen achterop hadden.... dat weet ik niet, maar het was wel een toffe begroeting om zo je land weer in te rijden.

Lieke
(die altijd wel aardig doet tegen de motormuizen, maar daar tussen zitten ook gasten bij die je niet willen zien).
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 april 2007 10:38 
Ben jij, mijn beste Floris, op een tweebaansweg ondanks een doorgetrokken streep gaan inhalen? Dat doet me werkelijk deugd! De meeste mensen verliezen met de jaren hun wilde haren, maar bij jou groeien er gelukkig nog een paar ;-)

Volgens mij schrok je je helemaal kapot toen je die agent in je spiegel zag. Dat zal die agent ook wel door hebben gehad, anders had ie je vast wel anders aangepakt. Heeft ie misschien ook nog een beetje meewarig naar je Dromedaris gekeken?

Volgende stap...op een druk kruispunt links of rechts voorsorteren en dan stiekum toch rechtdoor, voor iederen langs.

Succes,
Edward

Schrijver startweer
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 april 2007 18:40 
Volgende stap...op een druk kruispunt links of rechts voorsorteren en dan stiekum toch rechtdoor, voor iederen langs.
Dat doe ik altijd zo! Mag dat niet dan?? ;-)

Gea (die steeds een beetje baldadiger wordt op de motor)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motormuis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven