Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

requiem aeternam/het doek valt/verroest motorsteun

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 april 2007 20:08 
Lieve help! bij het monteren van een andere uitlaat (om die reden was ik niet in Veghel) zag ik dat de motorophanging links boven de balanspot groteneels is doorgerot. Het lijkt erop dat mijn trouwe custom uit 1982 niet lang meer heeft.

Is zoiets nog te lassen?

Hoe erg is het om met een schroefpunt minder verder te rijden?

Ik heb de eerste vijf jaar geen tijd om het frame om te ruilen.

gr. kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 april 2007 21:30 
Alles is te lassen maar in het verleden heb ik mij laten ontmoedigen door een lasser: veeeeeel te duur. Als je niet al te zeer aan het leven hangt cq dol bent op ver(r)assingen zou ik zeker proberen zo door te rijden.
Even serieus: dit is echt zeer gevaarlijk. Zet hem weg en ga op zoek naar een ander frame of een andere motor (wel een cx natuurlijk)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 april 2007 22:23 
Als de ophanging doorgerot is, dan kun je ervan uitgaan dat de rest van het frame ook verdacht is. Onveilig, dus niet meer mee rijden.

Je '82-er wordt dit jaar belastingvrij en als-tie dat nog niet is dan kun je het kenteken bij de RDW inleveren (een motor mag je in eigen beheer slopen, een auto niet), zie de RDW site voor meer info. Ik zou 'm helemaal strippen en naar een goede donorfiets gaan zoeken. Een los custom frame is natuurlijk nog mooier.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 april 2007 22:48 
Gewoon lassen dat gebrek.
Alle roestige delen wegslijpen, nieuwe plaat op maat kloppen en dat er straf inlassen.
Dat lassen kun je zelf, maar als de zaak ontroest en op maat is gemaakt kun je dat even en voor weinig door een constructiewerkplaats laten doen.
In dat 'oor' hangt wel het motorblok en het motorbok is bij een CX dragend deel van het frame. Dus niet mee prutsen en het hele frame even goed controleren (net als Floris al opmerkte).
Het lijkt mij dat, als het oor al behoorlijk weg is, ook de achterbrug inmiddels wel heel verdacht is.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver techsolo
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 april 2007 23:28 
heb het ook maar ik ga het nu helemaal demonteren en proberen te fixen of een nieuw frame zoeken maar dan is de vraag of we legaal de serie nummers kunnen wisselen

Greetz Solo

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 april 2007 21:11 | Aangepast door: gompie 
Framenummers wisselen?
Voor een tientje heb je je complete kenteken deel 1, 2 én 3 plus je verzekering overgeschreven.
Wegenbelasting moet je gewoon niet betalen... :)
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Eldon
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 april 2007 11:05 
Oehoe.....

Compleet 2-componenten gespoten belastingvrij frame met alle beugels ook gedaan enzo ......

En met keneken ook nog.
100,-

06-45488751

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 requiem aeternam/het doek valt/verroest motorsteun

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven