Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

remklauwen dubbelzuigerig op cx500c

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 april 2007 15:53 
hoi
ik vroeg me af of de remklauwen van de cx...E (die dubbelzuigerige klauwen) ook zo op een cx500C passen??

ik heb al dubbele schijven en remklauwen met enkele zuiger, maar dubbelzuigerig lijkt mij stukken beter, dus past dit 1-op-1??

Groeten chris
(die de remmen van de cx niet echt super vind)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 april 2007 09:13 
nee, de bevestiging aan de vorkpoten is verschillend.
ik had daar zelf ook al eens aan gedacht.
groet, theo.

p.s.:heb je al aan stalen remleidingen gedacht?
gisteren hoorde ik dat bij van der heyden in den bosch, voordelig aan een setje is te komen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 april 2007 16:56 
Nouw, het kan dus wel. Ik heb net juist het omgekeerde gedaan. Ik heb een silverwing voorvork in een cx500 gezet. Daar heb ik dan wel een silverwing voor wiel moeten nemen, maar de remschijven heb ik weer van de cx500 gepakt.
Daarna heb ik ook de klauwen van een cx500 gebruikt. Het is dus wel uitwisselbaar.

Ik heb het dus niet over cx500 E en de cx650 E
dis is inderdaat anders.

Echter (theo zij het ook al) is er vaak wat anders aan de hand als men meer rem vermogen uit silverwing klauwen verwacht. Valt mee hoor, komt niet veel meer uit. Het rem oppervlak is niet veel groter. Het remblokje is ook smaller dus,, ik denk dat het niet de moeite is.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 april 2007 20:41 
Marco, je hebt inderdaad gelijk!!

ik heb toen ik het wilde proberen de verkeerde gat-afstanden opgemeten.
zonet heb ik het nog eens bekeken en het kan toch.

sorry chris.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 april 2007 11:51 
maar waarom zou dit niet echt veel opbrengst in remvermogen geven, ik heb her en der gelezen dat men zegt dat de cx-enkelzuigerige klauwen ver onder de maat zijn en dat de dubbelzuigerige modellen veel beter remmen??

ik wil zoiezo stalen remleidingen, maar als het iets helpt eigenlijk ook dubbelzuigerige remklauwen.

moet ik hier overigens perse een silverwing voorwiel voor gebruiken, die wielen zijn toch hetzelfde (ik wil het zwarte binnenwerk wel houden, geen zilveren)

groeten chris
(die het remmen-verhaal niet duidelijk vind)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 april 2007 12:27 
en passen deze op een cx, dit zijn honda cb900 boldor remklauwen, maar zien er hetzelfde uit, heeft iemand hier ervaring mee??

URL
ex-cx, huidige cb1300A

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 remklauwen dubbelzuigerig op cx500c

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven